Erfaren rotte
Tilføjet:
25-11-2010 23:06:51
Svar/Indlæg:
2/1
Hej... ved ik lige hvilket forum jeg skal placere dette indlæg, men jeg prøver her da nok er mest relateret.
Jeg har for et par uger siden hjulper en kammerat med at samle en computer, men vi har nogen problemer med at få den til at virke korrekt. computerens specifikationer er som følger: bundkort: ASUS M4A89GTD PRO
cpu: AMD Phenom II X6 955 Black Edition
grafikkort: saphire radeon 5770 (1Gb)
ram: OCZ 4GB DDR3 1333MHz (2x2) Gold
blueray: Samsung SH-S223C SATA Sort
strømforsyning: Energon EPS-750W Ultra Silen
harddisk: Western Digital 2000GB Caviar Green 64MB
til at starte med gik installationen fint, men vi havde dog nogle problemer med at driverne ikke ville installere samt flere tilfælde med blue screen of death. Altså det virkede ikke ordentligt. Vi fandt ud af at det nok var fordi BIOS ikke understøttede CPU'en, og derfor flashede vi BIOS med den nyeste version som skulle understøtte denne, og for at være helt sikre formaterede vi også lige harddisken. Pludselig kunne den genkende CPU'en, og vi troede dermed at vores problemer var ovre.
så vi forsøgte at installere windows igen. Men under installationen kom den med en besked om at nogen af filerne er beskadiget og at installationen derfor ikke kan fortsætte, efter et par forsøg med samme besked og et par tilfælde med blue screen of death lykkedes det os at installere windows, ved at fifle lidt rundt, bla. med andre windows cd'er.
Der er stadig problemer. Bundkort driverne vil ikke installeres ordentligt, og computeren chrasher spontant med blue screen of death.
Vi har prøvet med et nyt bundkort af samme type for at se om der kunne være en fejl på bundkortet... samme resultat... !!
computeren er i øjeblikket hos en tekniker, men han har meldt tilbage at han nok ikke kan fixe det!
Så hvad nu? Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe at en tekniker til 300 kr i timen ikke kan finde ud af hvor fejlen skulle ligge...! jeg mener det må være en af komponenterne den er gal med, og det kan man vel finde ud af som tekniker ved at skifte nogen af dem ud? Er der nogen som kan se ud fra specifikationerne om der kan være nogen af komponenter som ikke spiller sammen, eller nogen som har et forslag til hvilken komponent der kan være noget galt med?
Min kammerat er ved at blive meget utålmodig, og overvejer i øjeblikket at kyle lortet ud og købe en færdigsamlet computer, hvilket jeg synes er dybt godnat, idet det vil være som at kyle en masse penge ud af vinduet...! Men han er overbevist om at det her ikke kan fixes... men jeg mener stadig at det bare handler om at finde den komponent der ik virker og så købe en ny der virker... havde på et tidspunkt min egen harddisk i, med et fuldt fungerende windows 7, og det virkede umiddelbart ok, men vi installerede ikke noget, så jeg ved det ik... det var bare for at vi kunne formatere hans harddisk, som vi ikke kunne gøre fra windows reparations programmet, pga. af en masse lort det havde lagt på harddisken, som åbentbart blokerede for installation!!
Jeg mistænker virkelig meget at der er noget galt med harddisken, men jeg ved det sq ik, så derfor ville jeg gerne høre nogen andres mening før jeg får ham til at købe en ny harddisk og prøve med den. håber nogen ligger inde med et godt råd?!
på forhånd tak :)
--
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Aklingzz d. 26-11-2010 15:42:52.