Windows Xp password reset...?

Diverse d.  26. november. 2010, skrevet af DArCo
Vist: 901 gange.

DArCo

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2010 18:48:33
Svar/Indlæg:
33/14
Yoo Hwt.dk

Er der en måde jeg kan komme uden om windows xp password, eller skal jeg til og gen-installere systemet....

Det skal lige siges at det er min fatter's gamle maskine, som skal op og køre igen..... OG nej han kan ikke huske det password.

// Rasmus
Nielsen-DK

Superbruger
Tilføjet:
26-11-2010 18:53:03
Svar/Indlæg:
366/21
start den op i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 inden den begynder at indlæse windows, og log på med administrator kontoen der kommer frem. så kan du gå ind og slå adgangskoden fra..

da9els

Chefredaktør
Tilføjet:
26-11-2010 19:52:28
Svar/Indlæg:
4438/91
Hvis #1 ikke virker kan du let google dig til løsningen. Men jeg vil ikke give hjælp her da jeg er sikker på det strider mod reglerne.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2010 23:36:56
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis det er en windows xp pro:
Og er heldig, at administrator kontoen ikke er beskyttet, eller deaktiveret. Så kan du benytte #1's forslag.
Det er dog lidt nemmere, bare at trykke 2 gange alt+ctrl+del, i login prompten. Så kommer den almindelige login prompt frem, hvor du kan indtaste brugernavnet "administrator" og uden kode.

Hvis administrator kontoen er deaktiveret, så skal du nok lige have fat i kommando prompten fra fejlsikret tilstand. Hvor du kan aktivere kontoen med kommandoen: net user administrator /active:yes

Når du er kommet ind i Windows, så tast Win+R indtast "compmgmt.msc", og find din bruger under Lokale brugere og grupper, højreklik på den og valg Nulstil password.

Ovenstående dur kun på en pro version!

Personligt har lavet en Ultimate Boot CD 4 Windows. Som blandt meget andet indeholder værktøjer til at nustille den slags.
For at builde sådan en cd, så skal man selvfølgelig have en kørende computer, og en original winXP cd. Men ellers det mega nemt at bruge det medfølgende værktøj, til at builde ens image til cd'en.

http://www.ubcd4win.com/

Skumleren^

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2010 01:25:56
Svar/Indlæg:
23/0
Jeg har brugt denne løsning og det virker upåklageligt 🙂

www.pcsupport.about.com/od/too...

DArCo

Overclocker
Tilføjet:
27-11-2010 19:08:14
Svar/Indlæg:
33/14
administrator kontoen, var ikke deaktiveres... så #1's svar virkede "like a charm".... tak for hjælpen gutter....