Har i dag leget lidt med OC af lortet efter jeg har fået en lidt bedre køler på og har ramt 4,3 Ghz med max 73 grader i load med en Corsair H70 er det ok?
Dit oc er fint. Hvis du skal højere skal den sikkert pludselig have meget mere Vcore og bliver derfor meget varmere. Så det "eneste" du får ud af det er en varm ustabil pc. Du kan nemlig overhovedet ikke mærke forskel om du kører 4.3 eller 4.5ghz 😉
problemet med rammene er at jeg ik forstår at mine ram kører med 1.5 i volt.. Hvis de skulle køre 1,65 std så burde det da være udgangspunktet... eller hva?
#12 hehe du har ret... havde jeg squ ik lige tænkt på...Dog vil jeg sige at den kun yder ca det samme,måske endda dårligere end feks Noctua NH-D14, så det gir vel det samme :)
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af AliasGus d. 30-11-2010 20:03:32.
Er den så stabil på de 4300, du kan jo altid give ramne selv volt. Test lige en 3dmark 06. se om den kører iggenem cpu tests. Tror ikke du skal regne med meget højere til 24/7
#14 altså det har lykkedes mig med 5 turns i intelburn (se screenshot)
Ja ved godt jeg kan skrue op for volten på ram men problemet er at de ifølge BIOS og E-LEET køre med 1,5, men de gerne skulle køre 1,65 standard... så ved ik hvad jeg skal starte med at sætte den på.. Er lidt forsigtig med de volt på rammene
jo de 1,5 de få er nok fordi volt er set til auto i biosen. Find din ram på nettet, og se hvor meget de skal kunne have for at opnå 1600mhz fx. Men alstå, hvis de kører fint med de 1,5 kan de lige så godt stå på det jo.
Undskyld jeg blander mig men 5 runs i intelburn test er altså ikke nok.. Du skal op i nærheden af 20.. Så vil du også se din temp stige til lidt mere end de 73.. Jeg taler af erfaring.. Jeg har også haft min cpu stabil ved 10 runs og alligevel kunne den dø når man brugte den.. Så jeg er begyndt at stresse med 100 runs for at være sikker