#3 Så er det fordi den er sat til et for højt setpunkt.
Du kan jo bare flytte de blæsere der er ligegyldige, over på nogle af de blæser stikpå bundkortet, som ikke understøtter RPM-signal, og på dén måde slippe for alarmen, fordi de kører en 20-50rpm for langsomt.
Jeg har selv oplevet problemer med Laing DDC pumperne, at de ikke ville starte.
Det problem fik jeg løst ved, at jeg skildte pumpen ad, rensede impelleren for den smule "snask" der sad på den, og så at jeg gav pumpen en dedikeret ledning, så der ikke var andre forbrugere på den ledning.
Hvis det er "u-original" top du har på, kan det også være pga. der er for lille afstand fra impelleren til pumpe-toppen, oven på impelleren. dette resulterer i, at når impelleren begynder at roterer, så laver den undertryk over impelleren, resulterende i at impelleren bliver suget op i toppen, og så er der endnu større friktion, og så kan motoren ikke trække impelleren rundt.
Endnu en faktor, er hvor stor en højdeforskel der er på pumpen og reservoiret.
Hvis der ikke er statisk tryk nok, så kan det være med til, at pumpen har sværere ved at suge an, og skal bruge mere energi, for at komme igang fra stilstand.