Jeg har denne Dell U2711 som udvikler skærm :)
...men også som gamer skærm. Jeg var meget i tvivl omkring denne skærm inden jeg købte den. Som tidligere top CS gamer og stadig aktiv i FPS shootere samt spil som SC2 så var jeg bekymret for responstiden og input lag.
Først og fremmest: Skærmen som helhed er fantastisk, menu'er, farver, lys, kontrast og så den fatastiske dejlige opløsning der for mig er guld værd som udvikler :) Du får virkelig meget skærm for pengene! Den er suveræn i mine øjne.
Jeg laver også en del grafisk arbejde i Photoshop til mine programmer, opløsningen, kontrasten og farverne er igen suveræne til dette formål :)
Så er der det med gaming'en, er du elite gamer og lever af det ville jeg nok overveje en professionel GAMER skærm. Men trods rygter og snak om input lag oplever jeg absolut ingen problemer med dette. Og det er virkelig det man skal gå op i hvis man gamer seriøst.
Så sent som i går lavede jeg 41-3 score i Black Ops og bragte samtidig min KD ratio på over 2 igen efter at have prestiged :D I CS kan man godt mærke forskel på denne og så sin gamle gamer skærm. Dog er der absolut INGEN input lag hvilket er rigtig vigtigt for mig, og det er da stadig ingen problem at dominere map efter map med sin AWP :) Måske det også bare er et spørgsmål om tilvænning? Mht. Starcraft 2 er den fantastisk, overblikket kombineret med farver og opløsningen giver dig nærmest en fordel. Det jeg prøver at sige med ovenstående er, at det bestemt er muligt game seriøst på denne skærm!
Jeg kan faktisk ikke sætte nogen negative fingre på denne skærm og jo mindre du er elite gamer og har din indtjening her, så kan du roligt købe denne skærm og forære dig selv en fantastisk skærm :) Den kan altså kun anbefales fra min side!
Du skal dog være opmærksom på at det kræver en god maskine for at kunne udnytte spil i 2560x1440, det klarer mit HD5970 dog mægtig godt :)
Svaret blev redigeret 4 gange, sidst af ZazzY d. 01-12-2010 14:08:20.