H50 pumpe larm!

Vandkøling d.  02. december. 2010, skrevet af lunde_deluxe
Vist: 873 gange.

lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
02-12-2010 10:54:49
Svar/Indlæg:
119/39
Hej,

Har fået min nye pc:

Bundkort: ASUS Sabertooth X58
CPU: Core i7 I7-950
CPU Køler: Corsair Hydro Series H50 (Påmonteret Fractal blæser)
GFX: Asus GeForce 480GTX
RAM: Corsair Dominator 3 x 2 GB
HDD: 2 x Crucial C300 128 GB
Kabinet: Fractal Design Define R3
PSU: Fractal Design Newton R2 1000W
Blæsere: 4 x Fractal Design Silent Series 140mm

Den er "total lydløs", ved lige undtagelse af Pumpen H50 cpu-køleren kører med :/
Er det virkelig rigtigt den skal stå og lave denne sumelyd hele tiden!? eller nogen der har erfaring med den og ikke har denne irriterende lyd?

Mvh.
Daniel
jikjik
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
02-12-2010 12:21:19
Svar/Indlæg:
11/5
min h50 lamer ikke. men vis den manler/ har tapt lidt vand laver den en underling lyd. ellers prøv at kontakt Corsair eller firamet du har kødt pc hos.


Elitesoldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2010 12:48:01
Svar/Indlæg:
2038/121
Total lydløs med et GTX480, nu må jeg le 🤣


mads__mays
 
Overclocker
Tilføjet:
02-12-2010 13:12:38
Svar/Indlæg:
574/17
jeg vil også le af det 🤣


lunde_deluxe
 
Superbruger
Tilføjet:
02-12-2010 13:26:53
Svar/Indlæg:
119/39
Ja når den ikke bruger gfx siger den sku ikke noget ;) selvfølgelig larmer det når man spiller og det kører op i omdrejninger, men når den bare står stille vil skal den være mere eller mindre lydløs


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
02-12-2010 15:27:37
Svar/Indlæg:
353/59
Har haft 3 H50'ere og en H70'er

generelt er problemet ikke er H50 pumpen larmer så meget decibel-mæssigt men at larmen derimod er ganske forskellig fra blæser støj (nærmest en slags snurren)

min erfaring er at pumpe-lyden ændres i forhold til temperaturen i rummet og hvor lang tid computeren har kørt. Men der er måske ganske små forskelle i hvor højt den enkelte pumpe lyder (der diskuteres om det skyldes hvor lang tid corsair lader pumperne bleede)

men det har altså rigtig meget at sige hvor meget dit system i øvrigt larmer. Jeg har haft 3-4 systemer hvor pumpelyden aldrig har rigtig har været et problem - men efter jeg har igangsat projekt gør-computeren-stille-ellers-brokker-konen-sig så fandt jeg her forleden ud af at næste led i projektet var at H50'eren måtte lade livet

problemet var at jeg havde fået blæserstøjen ned på et sådan minimum at man kunne høre pumpen, og når den først kan høres er den pisse-irriterende, fordi den lyder så anderledes fra blæserstøj og man nærmest begynder at lytte efter den

så tror ikke din pumpe er defekt, tror bare du måske har et system hvor pumpelyden er på niveau med blæser-lyden i dB, og når den først er der kan den være sindssyg irriterende at høre på

hvis du mener den er defekt så kan du anmode om en RMA til Corsair, den godkendes 99% af tiden, så sender du simpelthen uhyret ind, så går der et par dage og så får du en splinterny H50. Mit indtryk er at de IKKE tester enheden overhovedet, blot smider den i skraldespanden og sender dig en ny. Derfor koster et sådant forsøg dig ikke andet end fragten derned (Corsair betaler fragten tilbage).

Umiddelbart tror jeg dog ikke du får meget ud af det som sagt. Tvivler på din pumpe er fejlbehæftet.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-12-2010 16:40:52
Svar/Indlæg:
1178/88
Har selv H70, hvor jeg ikke synes der komme nogen summelyd, eller er det bare mig?

Det eneste er dog blæseren, som jeg var nødt til at købe noget blæserstyring for at få den ned fra 2000rpm.


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
02-12-2010 16:46:45
Svar/Indlæg:
353/59
Prøv at slå alle blæsere ihjel i systemet mens du er i windows, så kan du som regel høre den summende lyd, selvom den ikke er ret høj er den kvalitativ ganske irriterende).

hvis du stadig ikke kan høre en summelyd bør du enten opsøge læge med henblik på en hørelsesundersøgelse, eller betragte dig som værende mere heldig end os andre (du har fået en lydløs H70'er yay! 😛)

kan selvfølgelig ikke generalisere og sige hvordan det er for alle H50/70'ere, men kan bare sige at de 3-4 apparater jeg har haft i hænderne alle har haft summelyden (dog som sagt varierende afhængig af temperatur m.m.), så det skulle da være sindssygt uheldigt hvis de alle sammen har været defekte.

Omvendt hvis eventuel grafik/chassis blæserstøj overdøver summelyden i dB, så kan man jo ikke høre noget. Med min stock blæser på HD5970 kunne jeg ikke høre nogle irriterende summelyde, det er først efter jeg har fået begrænset al min normale blæserstøj at summelyden er dukket op.


Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2010 15:29:47
Svar/Indlæg:
1178/88
#7 Så ligger "problemet" nok der 🤣