Har haft 3 H50'ere og en H70'er
generelt er problemet ikke er H50 pumpen larmer så meget decibel-mæssigt men at larmen derimod er ganske forskellig fra blæser støj (nærmest en slags snurren)
min erfaring er at pumpe-lyden ændres i forhold til temperaturen i rummet og hvor lang tid computeren har kørt. Men der er måske ganske små forskelle i hvor højt den enkelte pumpe lyder (der diskuteres om det skyldes hvor lang tid corsair lader pumperne bleede)
men det har altså rigtig meget at sige hvor meget dit system i øvrigt larmer. Jeg har haft 3-4 systemer hvor pumpelyden aldrig har rigtig har været et problem - men efter jeg har igangsat projekt gør-computeren-stille-ellers-brokker-konen-sig så fandt jeg her forleden ud af at næste led i projektet var at H50'eren måtte lade livet
problemet var at jeg havde fået blæserstøjen ned på et sådan minimum at man kunne høre pumpen, og når den først kan høres er den pisse-irriterende, fordi den lyder så anderledes fra blæserstøj og man nærmest begynder at lytte efter den
så tror ikke din pumpe er defekt, tror bare du måske har et system hvor pumpelyden er på niveau med blæser-lyden i dB, og når den først er der kan den være sindssyg irriterende at høre på
hvis du mener den er defekt så kan du anmode om en RMA til Corsair, den godkendes 99% af tiden, så sender du simpelthen uhyret ind, så går der et par dage og så får du en splinterny H50. Mit indtryk er at de IKKE tester enheden overhovedet, blot smider den i skraldespanden og sender dig en ny. Derfor koster et sådant forsøg dig ikke andet end fragten derned (Corsair betaler fragten tilbage).
Umiddelbart tror jeg dog ikke du får meget ud af det som sagt. Tvivler på din pumpe er fejlbehæftet.