Skal jeg retuner ? (nu med svar fra forhandler)

Bundkort / CPU d.  03. december. 2010, skrevet af SBHT
Vist: 1438 gange.

SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 12:52:01
Svar/Indlæg:
812/133
Hej,

Jeg har lige modtaget mit nye asus rampage III extreme idag, men da jeg pakker det ud, opdager jeg første at en enkelt pin i cpu socket er en bitte smule skæv, jeg kan dog rette den op...

Da jeg så skal til at montere ram, opdager jeg at den ene tap på en ram sokkel er knækket ? men jeg kan fint montere min ram blok...

Maskinen starter fint op, men da jeg så har installeret windows 7, og jeg skal flytte nogle filer, høre jeg coil whine fra bundkortet...

Hvad skal jeg gøre? skal jeg kontakte butikken og sige at jeg kommer og returner det idag eller hvad synes I ???


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 03-12-2010 16:44:53.
noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 12:53:32
Svar/Indlæg:
2155/123
klart sende lortet tilbage 😛


mikkel2833
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 12:54:29
Svar/Indlæg:
330/19
Smid det tilbage i hoved på dem, du har ikke betalt for en ødelagt eller beskadiget bundkort.

Kræv dog at de sender et nyt, og ikke sender det til RMA så du skal vente.


Promoe
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2010 12:55:37
Svar/Indlæg:
504/34
#0 Du er godt nok ikke særlig heldig :P


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2010 12:57:48
Svar/Indlæg:
174/9
Jeg ville helt sikkert også sende det tilbage...


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:16:37
Svar/Indlæg:
826/60
Hvor har du købt bundkortet? Det vil sikkert interessere os alle.


SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:19:24
Svar/Indlæg:
812/133
#3 Nej det må siges...

Oh my god, butikken siger at når det har været monteret, så vil de ikke røre ved det? jeg kunne selv have knækket den tap...

What the fuck ?

Jeg har brokket mig, og fik den besked at jeg måtte skrive dem en mail hvis jeg var utilfreds ??


SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:19:56
Svar/Indlæg:
812/133
#5 Må man gerne hænge dem ud ?


Notika
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:22:39
Svar/Indlæg:
649/37
#6
Hvad skulle du få ud af at knække tappen?
Desuden kan det der coil whine ikke være din skyld på nogen som helst måde, så de burde tage det defekte kort retur.


mikkel2833
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 13:22:55
Svar/Indlæg:
330/19
#7 efter hvad de gav som svar i din besked #6 tror jeg alle godt vil vide virksomheden, da det er en for dårlig service, og de selv er ude om det.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-12-2010 13:26:49
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså jeg ville slet ikke have taget det i brug men returneret de med det samme. Principielt har butikken ret, men jeg synes godt de kunne være noget "large" på den område og tage det retur.


#11
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:27:10
Svar/Indlæg:
812/133
Jeg ved ikke om man kan RMA pga. Coil Whine ? men synes at tappen på ram sokkel burde være nok til at ombytte den...

Jeg forklare dem at jeg ringer her og er ærlig, men de var ligeglade, for når bundkortet har været monteret, så kan det være min egen fejl, og så vil de ikke tage det ind til RMA...

De er hverken til at huk eller stik i :(

#9 Nu giver jeg dem en chance, hvis ikke de giver sig, så skal jeg nok offentliggøre hvem det er, de er eller rimelig store med webshop og fysisk butik!

Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre hvis de ikke ønsker at hjælpe mig, ja så må jeg vel bare leve med det som det er ?


#12
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:29:55
Svar/Indlæg:
812/133
#10 Jeg kan også godt følge dem, slet ikke det ! Men jeg har brugt 2500 kr på et bundkort, jeg ringer ind til dem og er 100% ærlig, og så bliver man nærmest beskydt for selv at have knækket det tap ? hmmm...

Det er ikke særlig god kundeservice...


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:32:39
Svar/Indlæg:
2872/90
Hva skulle det skade at du skriver hvilken butik du har købt det bundkort hos. Jeg kan da kun se det skulle gøre gavn. 🙂


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 13:35:12
Svar/Indlæg:
14079/622
Iflg. købeloven må du godt tage en vare i brug - så den dér holder på ingen måde. Såfremt du returnerer eller reklamerer over en vare indenfor 14 dage, og at den er i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den, kan du kræve købet ophævet eller få en ombytning. Er varen dog beskadet ved modtagelsen, vil jeg mene, at du skal være meget hurtig til at reklamere(indenfor de første par dage) - men det lyder også, som om at du har gjort dette.

Jeg ville helt klart påpege dette overfor butikken, og sige, at du vil lade sagen gå videre til forbrugerstyrelsen, såfremt disse regler ikke efterleves. :yes:


LaKeenxD
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:41:49
Svar/Indlæg:
527/73
SBHT, jeg ville også meget gerne vide hvilken butik der er tale om. da det virker meget mystisk og ikke et sted jeg vil overveje at handle hvis det skulle være.


#16
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 13:44:21
Svar/Indlæg:
812/133
Mange tak Emillos, den skal jeg huske at have i baghånden, har du kopieret det fra et sted, du lige hurtig kan linke til ?

Ja jeg modtog bundkortet idag, kiggede cpu socket igennem, fandt en enkelt pin det var en bitte smule skæv (aner ikke om det havde nogen betydning) men jeg fik den rettet ud, og monteret cpu + køler derefter kom jeg det ned i kabinettet, fik monteret skruer og derefter ville jeg sætte mine ram på, hvor jeg opdager den lille tap er knækket, men mine ram kan fint sidde fast alligevel, så den tap har som sådan ingen funktion, det er bare træls når man ved den er knækket, og jeg er 99% sikker på at jeg ikke har gjort det!

Jeg tester alligevel maskinen og alt virker fint, jeg opdager dette her Coil Whine, og skriver så et indlæg her, og ringer derefter til butikken, og er 100% ærlig, snakker høfligt til dem osv...

Nogen mener ikke at man kan RMA over Coil Whine, og det er måske også rigtig nok, det burde jo ikke have noget at sige vel ?

Tsk hvis jeg bare kunne få en ny tap, evt fra et defekt Asus Rampage 3 kort, så kunne jeg sku selv skifte den, og så var jeg ganske tilfreds !

Må afvente og se hvad de skriver tilbage, og ellers må jeg jo bare leve med at den tap er knækket, for de lyder ikke til at være særlig villige til at hjælpe deres kunder, og hvis det er sagen, ja så skal jeg nok offenligegøre hvem de er her på siden...


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 13:57:25
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg ved det fra min arbejdsplads, hvor vi også håndterer reklamationer - naturligvis efter bogen. Men jeg har fundet et par links du kan bruge. Til en anden gang burde det dog være tilstrækkeligt at Google "Købeloven" 🙂


http://www.forbrugerraadet.dk/...

Her skrives der sort på hvidt en endnu strammere afgørelse:

"Ombytning må ikke udskydes:

En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen."



Eller her: http://www.forbrug.dk/Artikler...

"Hvis der er noget galt med varen

Hvis du fortryder købet, fordi der er noget galt med varen, kan sælger ikke umiddelbart afvise dig. I den situation gælder købelovens regler om mangler ved varen, og sælger skal tilbyde enten at reparere eller at ombytte varen. Hvis sælgeren i den situation ender med at tage varen retur, kan han ikke stille krav om, at den er ubrugt, at mærkerne sidder på osv., som han kan forlange i forbindelse med fortrydelse."


tietze
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 14:03:49
Svar/Indlæg:
34/4
Det lyder ikke som om dette er nødvendigt, men kan være inspiration:

http://lifehacker.com/5673311/...


#19
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 16:51:40
Svar/Indlæg:
812/133
Svar fra forhandler !

Hej Sune

Når man modtager en ny vare bør denne altid efterses for eventuelle skader. Hvis der forekommer nogen form for skader eller mangler ved et nyt produkt, skal det med samme meddeles så vi har mulighed for at hjælpe dig med at få det løst.

Hvis en kunde selv forsøger at udbedre en fysisk skade på en vare, bortfalder beviset i at denne fejl var til stede ved modtagelsen. Dette gør at det ikke længere vil være muligt for os at konstatere om fejlen var til stede da kunden modtog produktet, eller om denne er opstået grundet forkert håndtering fra kundens side.

Det er os derfor desværre ikke muligt at hjælpe dig i denne situation.

Med Venlig hilsen / Best Regards
xxxxxx
Tekniker


Magen til elendig kundeservice, jeg handler aldrig mere hos Compumail (også kendt som Århus PC-Lager og DCS)

Der er vel ikke andet for at jeg må leve med at den tap er knækket så 😕 the good news er at jeg ikke har oplevet Coil Whines i samme grad som i starten, måske den lige skulle have lov at køre lidt ? Og ellers lader alt andet til at virker perfekt, så fuck den plastik tap, jeg overlever sku nok, men nu ved jeg da at jeg aldrig skal handle dere mere, hvor I ønsker at handle fremover, er helt op til Jer, men nu ved I hvordan de behandler deres kunder efter salg.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af SBHT d. 03-12-2010 16:52:14.


LaKeenxD
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 16:57:27
Svar/Indlæg:
527/73
SBHT, nu læste jeg godt nok ikke at du selv rettede det ben ud, der burde du allerede ha sendt lortet retur, dette er både ris til egen røv, men ligeleds dårligt af forhandlerne.

Men når du modtager en varer hvor du ser at et ben er bukket i cpu soklen, så burde dine indre alam klokke ringe, og bede om RMA? :S

På en måde synes jeg det er lidt din egen fejl desværre.


#21
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 17:03:34
Svar/Indlæg:
812/133
#20 Det var så lidt at jeg ikke engang tror det har betydning, sagen er jo som sådan ikke den lille pin, sagen er at en tap er knækket, jeg kan godt forstå tildels hvad de skriver, meeeen god kundeservice behøves ikke at være at ombytte varen, det kunne også være at tilbyde deres hælp til at skaffe mig en ny tap som jeg selv kunne skifte ?

Fuck nu det, måske jeg har dummet mig? ja så har jeg lært af det! Jeg er blot skuffet over deres kundeservice og jeg ønsker ikke at handle hos dem igen...


Don
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 17:04:12
Svar/Indlæg:
366/21
no offence SBHT, men hvad har du da røget?

du begynder at udbedre fejl på et bundkort som du lige har modtaget?

efterlod du den sunde fornuft i sengen her til morgen?

og så har du vel også fortalt butikken at du har prøvet at rette pins i soklen? :no:

kan godt være du er ærlig, men det eddermame på din egen bekostning


EDIT, den kundeservice vil du altså få alle steder imo, så det vil sige du aldrig handler nogen steder igen?

nogle gange er en lille løgn til mere gavn end skade


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Don Fanucci d. 03-12-2010 17:07:16.


mads__mays
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 17:20:45
Svar/Indlæg:
574/17
jeg har nu aldrig haft problemer med compumail, men det er efter hånden også ret lang tid siden jeg har været i nærheden af dem 😕


#24
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 17:23:53
Svar/Indlæg:
812/133
#22 Tja det kan godt være jeg har røget noget skidt, og sovet tungt og glemt mine sunde fornuft i sengen hehe...

Igen den pin var så lidt skæv at jeg faktisk ikke tror det havde nogen betydning, ja jeg skulle måske ikke have nævnt det, men blot fortalt dem om den knækket tap...

Så meget for at være ærlig 😕 næsten gang skal jeg lyve lyve lyve, benægt, benægt,benægt hehe 🤣

Men maskinen køre perfekt, og som sagt fuck den tap, coil whine har jeg ikke oplevet siden i morges...


MuhammadMJensen
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 17:44:14
Svar/Indlæg:
1019/39
Surt at høre om dårlig service derfra, har også selv handlet for en del penge der..Fik ellers ganske god service hos dem. Men ok, kan være nogle af deres medarbejdere ikke er for sjove at have med at gøre..

Ellers tilllykke med det nye mobo, det skulle være et virkeligt fedt board, skal ikke sige at jeg ville være ked af at have sådan et.


mads__mays
 
Overclocker
Tilføjet:
03-12-2010 17:44:32
Svar/Indlæg:
574/17
du må godt bruge mit standard svar på det meste...
"ost" når jeg bliver sur "f*cking oste man!!!" 🤣


Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 20:16:57
Svar/Indlæg:
1107/258
Personligt syntes jeg sgu da selv det er dårlig service.. får jeg noget som ikke virker vil jeg da se om jeg kaan få det til at virke. om det er syns mæssigt eller hvad.. er sgu da sund fornuft at prøve afhjælpe problemmet i min verden.. Får jeg et stykke værktøj på arbejdet som ikke lige virker ordentligt - løs forbindelse eller what ever. så skifter jeg da kablet bare for at se om de 5 min det tager kan afhjælpe en rep. på flere uger.

Man er jo et menneske. Har hænder som kan bruges til at fikse ting. Kan man det så gør man det da også.. Butikker\personer der mener at man så selv er uden om det, at man har fået et semi defekt stykke hardware, bare fordi man prøver at afhjælpe problemmet velvidene om at tingene ikke bliver forværret.. tosset.. i min verden.. folk burde skamme sig!.

anyway., så hvis der ligger en person som er død, og der er en random en, der iler til hjælp og udfører ikke 100% korrekt førstehjælp i form af autoritet^^ . OG lidt efter kommer ambulance folkene så og får gang i personen, MEN så på hospitalet får man at vide at forsikringen ikke dækker mere, fordi at en Random gut prøvede at udbedre skaderne- Velvidende om at alt logik peger på at kun ansatte i sygevæsnet må det... haha.. . ja logisk 🤣 :yes:

anyway igen - god aften folkens og godt du er tilfreds med dit produkt alligevel!





#28
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2010 20:37:40
Svar/Indlæg:
812/133
Jeg har prøvet at tage et billede, hvor man kan se skaden.




Som sagt det har ikke noget af betydning, den kan fint holde ram klodsen på plads, og det påvirker jo ikke ydelsen på bundkortet, så skidt med det, må leve med det...


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
06-12-2010 18:13:58
Svar/Indlæg:
4981/47
nu har jeg ikke læst alt inden jeg poster her men :

såfrem købet er sket for under 6 mdr siden, er det dem som skal bevise du har skabt fejlen/defekten... det hedder formodningsreglen, og hvis du ikke har smidt den i hovedet på dem, så er der lidt mere kasteskyts her 😛

/E

ah er det de fuckers 😛
dem skal man bare holde sig fra, jeg har haft min strid med (S)Compumail, og jeg er overbevist om de er nogen svindlere, prøv bare at tjecke op på supporternes navne... de har sjovt nok alle og enhver samme, for bogstav i deres fornavn og efternavn (dertil har de ALLE sammen også et mellemnavn... hver og en af dem 😛 )

Søren.M.S, Mikkel.A.M, Hans.O.H osv.... allesammen den samme medarbejder 😲 (idioten kunne nemlig ikke selv holde styr på hvem han var så han kvajede sig til sidst 😛 )


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 06-12-2010 18:21:37.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2010 19:55:15
Svar/Indlæg:
5224/222
Husk nu at smutte forbi Trustpilot så andre kan lære af det her


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2010 20:19:04
Svar/Indlæg:
2127/11
Eget (tumpede) forsøg på at reparere en bøjet pin eller ej: jeg tror ikke på, at det de har gang i der, holder i retten. Den knækkede ramdims, og coil whine, kan du ikke klandres for, uden at de skal være endog særdeles kreative i deres behandling af din sag.

Jeg arbejder ikke for Forbrugerstyrelen, men er ret sikker på, at et opkald til dem, ville være besværet værd.

Der er i forvejen SÅ mange forretninger der skider deres kunder op og ned af ryggen, og jeg ser ingen fidus i, at endnu en shop skal have lov til at lave den slags numre. Jeg ville prøve, helt sikkert.

Meanwhile: Compumail på min sorte liste, med mindre de vågner op, og behandler din sag retfærdigt. Jeg skal sgu ikke smide penge efter folk der opfører sig sådan.


ScurK
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2010 21:41:35
Svar/Indlæg:
170/12
Har du ikke stadig din 14 dages returret?
"Så længe varen er i væsentligt samme stand og mængde". Eftersom du blot har rettet på en bøjet pin så gør den sig stadig gældende.

Var jeg dig ville jeg af rent princip gå i krig mod den butik - de skal ikke have lov at pisse på dig uden at få kamp til stregen.

Nævn dem nogle paragraffer af købeloven, og meddel dem at sagen går videre til forbrugerstyrelsen hvis i ikke kan opnå enighed. Tæsk skulle de have! 😎


#33
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2010 00:03:16
Svar/Indlæg:
812/133
For at være helt ærlig, så orker jeg ikke at gøre mere ud af det, sådan sager kan trække ud og jeg kan for det første ikke undvære et bundkort, og jeg har ikke overskud til det...

Der er ikke mere coil whines, efter den havde kørt lidt tid, og den pin i cpu er rettet perfekt ud, det kan overhovedet ikke ses, det eneste er den tab som er knækket...

Måske man bare kunne returner det, give dem en uge til at føre mine penge retur, hvis ikke de er kommet retur kan man vil få banken til at trække dem tilbage?

Men ved virkelig ikke om jeg orker gøre mere ud af det, ret funktionelt virker det jo fint...


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
07-12-2010 00:27:06
Svar/Indlæg:
4981/47
#33

du har helt ret i dine overvejelser 😛
du skal ikke sende noget tilbage, du risikere blot de påstår der mangler noget, også begynder deres leg igen...

grunden til min tvist med dem, ligger kun i at da jeg ville have et andet mobo end det indkøbte (var defekt ved ankomst) så havde jeg lige pludselig ikke sendt I/O shield med tilbage mente de... også startede det "sjove"


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2010 07:24:49
Svar/Indlæg:
353/59
Nu kender jeg Compumail / Århus PC-lager fortrinligt og har haft flere sager med dem, herunder to der nåede til forbrugerklagenævnet. Problemerne opstår oftest ved RMA (det tager lang tid og de er kræsne med hvad de modtager) eller brug af fortrydelsesret (de oplyser forkert om dine rettigheder og afkræver oplysninger du ikke er forpligtet til at give).

Til gengæld har de billige priser, stort lager og konceptet fungerer når der ikke skal RMA'es.

Det sagt synes jeg virkelig de har forbedret sig på det seneste, har haft en række problemer (både involverende returret og RMA) hvor det har kørt på skinner.

Som mange nok har noteret sig vil det nok have været smartere enten 1) ikke at montere kortet da du konstaterede fejl eller 2) have løjet om det ved RMA

Når du har rettet en pin ud tvivler jeg på du kan bruge returret i praksis. Produktet er ikke i væsentlig samme stand længere. Det efterlader RMA.

Hvis nu dit bundkort var røget, eller din CPU svitset (sidstnævnte er høj-risiko ved bøjede LGA 1366 sokkel-pins) og du oplyser du har forsøgt at rette det ud bliver RMA tvivlsom (men ikke nødvendigvis umulig). Du har givet butikken godt skyts hvad angår kompromittering af reklamationsretten (reklamationsretten er ikke en garanti!, normalt er bevisbyrden som nævnt på firmaet de første 6 måneder men ikke nødvendigvis når du oplyser du har forsøgt at rette den ud!).

Det sagt så er der ingen undskyldning for at du ikke kan RMA produktet med baggrund i den knækkede RAM socket (denne fejl har du ikke forsøgt at udbedre).

Du skal bare vide at en RMA betyder bundkort = væk i 1-4 uger (nogle gange længere, men så kan du klage). Desuden er der altid en lille risiko for at du selv laver fejl når du afmonterer bundkortet, glemmer nogle af tingene (der er mange små ting der følger med RIII-E) eller værkstedet laver fejl. Disse fejl kan resultere i afvist RMA og så mister du alt.

Som jeg ser det vil det være smartest ikke at RMA, du har jo nok fået en lærestreg hvad angår ærlighed overfor firmaer. Hvis man absolut er i tvivl en anden gang, så ring ind og spørg uden at oplyse dit ordrenr/faktura nr., så kan vedkommende frit sige "det må du ikke" eller "det dækker vi ikke" uden du kan hænges op på det (så sender du bare en løgn-historie-rma i stedet).

Hvad angår pengene tilbage, eller krav herpå, er min (ret så omfattende) erfaring at det kan du godt glemme alt om. Også selvom du klager til forbrugerklagenævnet, gud og hvermand.

Men RMA er muligt. Hvis du er en tålmodig mand (og du tør!)


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af sortiarius d. 07-12-2010 07:27:33.


#36
SBHT
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2010 12:19:10
Svar/Indlæg:
812/133
Jeg ønsker som sagt ikke at have noget at gøre med den virksomhed mere, jeg holder mig til der hvor jeg har haft god erfaring med RMA...

Jeg lever med dette bundkort, og går det en dag i stykker, så køber jeg et nyt!

Ja det har været en lærestreg, næsten gang så bare lyv lyv lyv, benægt benægt benægt....