intet signal til skærm?

Grafikkort d.  06. december. 2010, skrevet af Eiezo
Vist: 556 gange.

Eiezo

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2010 12:55:30
Svar/Indlæg:
168/37
Hej,

Jeg sidder og roder med en vens computer. Problemet er at grafikkortet ikke sender et signal (?) til skærmen desuden tænder tastatur og mus heller ikke. Alt andet i computeren virker tilsyndelandende -alle blæsere (også det på grafikkortet), lys i dioderne (grafikkort og bundkort) samt CD-drev og HDD'en tænder også. Der skal lige nævnes at grafikkortet bliver meget lidt varm
Jeg har prøvet af fjerne alt hardware og installere det igen og jeg har reset BIOS - intet af delene virker. :(
Det drejer sig som følgende hardware:
Mobo: Asus P6T X58
RAM: Corsair DDr3 1600 6 gb
Grafik: XFX geforce gtx 280
CPU: i7 820

hvad kan problemet være? er grafikkortet futtet af eller er det noget helt andet?

mvh

Eiezo
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2010 13:26:33
Svar/Indlæg:
2211/331
Er der en beep højtaler sat til bundkortet,hvis der er og der ingen beep kommer er der noget galt i bios,hvis der ikke er en højtaler sat til så prøv at sætte en til,tæl beepene og slå "Bios error codes" eller "beep codes" op i google,det er et ret godt diagnoseværktøj

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
06-12-2010 13:53:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Har du prøvet begge DVI outputs på GTX 280 kortet ? nogen gange skal stikket presset godt i.

Eiezo

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2010 14:01:14
Svar/Indlæg:
168/37
Det er ingen beep lyde. har også tænkt på det.
JEg har fået liv i computeren. Det var ram configen som sad forkeret. De skulle sidde i DIMM A_1 B_1 og C_1 for at kører tri-channel.. doh.. Nogen gange er det de simpleste ting som forstyre :P Desværre er der opstået endnu et problem. :S Da jeg installerede rammene i den rigtige config, og satte strøm til den sagde den en lille lyd og det begyndte at lugte brændt.... Computeren startede så op i windows, hvor den kun registrer 4 gb istedet for 6 i cp-z. Jeg har testet alle rammene igennem og de virker. Det er som om at DIMM channel A_1 ikke virker, altså er brændt af? Kan dette være tilfældet?