Jeg skal opbygge en Linuxbaseret korrektionspc. Derfor søger jeg en lydløs/blæserløs pc med plads til et PCI - eller til nød - PCIe lydkort. Den skal starte med en USB stick, så jeg har ikke brug for harddisk, optisk drev eller lignende. Er der nogen der kan hjælpe?
umildbart så ville jeg sige ja, men jeg har dog et spørgsmål / observation til det kort og det er et 2 slots hvor forbindelsen sidder i slot 2 ? for så nej.
Sådan som jeg ser det HDSPe AES-kort, ligger addon-kortet over det som skal i PCIe porten. Hvordan er de forbundet? Kan det andet kort sidde nederst? Det er der ikke plads til på det ASUS kort der linkes til. Tror ikke der er plads til det på nogen ITX kort. Hvis der er en PCI / PCIe port på et ITX-kort er det altid til øverste bracket i kabinettet. Du skal nok op i noget mATX board og kabinet - og bruge en af de andre PCIe-porte, før du får plads til det kort.
EDIT: Nu skriver du Linux-maskine. Er der overhovedet drivere til sån et eksotisk lydkort?
EDIT2: 😳 Hvis addon-kortet er forbundet med et kabel internt så kan du evt. overveje dette mobo som er uden ION og derved lidt mere strømbesparende: http://www.edbpriser.dk/Produc...
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af da9els d. 06-12-2010 20:07:56.