Det skal dog siges at mange af kablerne ikke tager lyd med over. Der findes nogle af de mini-dp til HDMI'ere der tager lyd med over f.eks. fra Cablesson, Moshi osv.. Men Apple har ikke lavet et.
Har selv lige bestilt det fra Cablesson via Amazon, der skulle komme en af dagene, det skulle smide lyd over fra min MacBook Pro mid-2010. Men kig lige efter i specs for kablerne om din er med. Alternativt kan du købe et billigt der kun smider billede over (som det øverste du har linket til) og trække et minijack ved siden af 😉
Alternativt kunne du skrive hvornår den iMac er fra, så kunne jeg sagtens finde ud af om du kan "nøjes" med et mini-dp til HDMI kabel med lyd fra f.eks. cablesson eller moshi 🙂
De nye macs leverer audio via mini displayport - og der kan man levere HDMI til tv'et/receiver direkte fra et fuldt monteret mdp->HDMI converter - med de lidt ældre skal man ud i nogle mdp->hdmi adaptere som får lyden fra usb i stedet.
Men det #0 spørger efter er vel nærmest at gå den modsatte vej?
Som jeg forstår det, vil han bruge en standard blu-ray afspiller og via dens HDMI udgang se video på iMac'en? Men Ja iMac 27" MDP port er bi-directional, men når man anvender den som input bliver det lidt specielt. Der står lidt om target display mode her http://macs.about.com/od/using...
Men prøv evt. med en fuldt monteret MDP->HDMI adapter - jeg ved at denne adapter fra av-connection http://www.av-connection.dk/?P... er fuldt monteret - måske er den du selv har fundet det også, men prøv og ring/mail og spørg dem inden du bestiller.
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af joensson d. 07-12-2010 12:32:07.
Jeg ville dog blive rigtig glad, hvis der er nogen, som har en iMac og et Mini DisplayPort til HDMI kabel, der vil teste, om det kan lade sig gøre at tilslutte en blu-ray-afspiller.
#6 - Jeg tror jeg ville prøve med den billige adapter først - den koster trods alt kun ca. 1/10 af den dyre du linker til - så alt andet lige er det et biligt forsøg. Og hvis det endelig er den ikke virker så tror jeg ikke de er svære at komme af med - og til 129 i nypris så er det begrænset hvad man kan tabe på det.