Post danmark igen igen igen...

Hyggehjørnet d.  08. december. 2010, skrevet af E2X
Vist: 747 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:32:22
Svar/Indlæg:
4018/217
Skal lige sige det er første gang jeg laver en tråd om post-danmark.

Her idag har jeg været hjemme hele formiddagen og når jeg går ned for at tjekke post ligger der to blanketter med post til afhentning :no:
Der er ingen der har ringet på og det er et tilfælde at jeg lige tjekker posten...
Jeg ringer ind til post dk med det samme og får at vide at postmanden vil komme senere med den ene pakke og at jeg selv skal ned og hente den anden pakke på posthuset idag fordi den aldrig er kommet med ud på turen.
Altså de er ret flinke i telefonen og forstår godt mit problem. Men grunden til at jeg nu sidder her og skriver denne tråd er at det ikke er første gang at det her sker. Altså syntes det er vildt dårligt at hver gang jeg er hjemme og får en pakke skal jeg aligevellet ned på posthuset for at hente den.

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 08-12-2010 11:34:04.
Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:35:49
Svar/Indlæg:
1636/115
Haha jeg har altid beskyttet post dk og sagt det sq ikke deres skyld.

Men jeg får ALDRIG mine pakker mere, jeg får bare en seddel næste dag hvor der står jeg kan afhente den.

Ved ikke om det er ny standard fra post dk, at de skal prøve at spare på runderne, eller om det er medarbejderne der har gang i kæmpe arbejdssvindel. 😲

unnamet

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
08-12-2010 11:40:10
Svar/Indlæg:
5258/240
man betaler jo for dør til dør udlevering så det er faktisk ikke fair synes jeg.

zip

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:41:40
Svar/Indlæg:
123/7
Brug døgnposten :)

SoundWave

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:42:21
Svar/Indlæg:
3011/103
Oplevede det samme i går. Der var nogen hjemme hele dagen, og alligevel ryger den bare videre til posthuset med besked om sernere afhentning.

De er nogle svin til at aflevere pakker. Hvis posthuset lå længere væk end de små 200m som det gør nu, så havde jeg ringet til dem, og udbedt om ny levering, da de slet ikke har prøvet at levere.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:43:46
Svar/Indlæg:
4018/217
#1 Tror det er begge dele.

Da nogen af de pakker jeg har skulle modtage aldrig er kommet med på turen og andre er kommet med men aldrig blevet afleveret.

Det kan måske være post dk har sådan en blacklist for dem der skrevet dårligt om dem og du så ved en fejl er kommet med på listen 😛

#3 Skal have meldt mig til 😉

#4 Problemet er bare at man skal vente til dagen efter for at få sine pakker. Hvis jeg kunne køre ned og hente pakken med det samme ville der intet problem være. Det tager kun 5 minutter at køre de 2 kilometer der er ned til posthuset 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 08-12-2010 11:47:42.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2010 11:47:18
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg venter en pakke i dag, og min kone er hjemme. Hver gang jeg kommer på posthuset og skal hente en pakke, så hører jeg folk sige at der ikke blev ringet på. Det gjorde der heller ikke sidste gang hos mig. Jeg bliver eddike sur hvis de ikke ringer på i dag.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 11:50:48
Svar/Indlæg:
4018/217
#6 Post dk tager det ret seriøst hvis man ringer ind til dem og klager. Ved ikke om de dækker over hinanden nede på posthuset men tror simpelhen ikke klagen kommer videre i systemet hvis man klager til de ansatte på posthuset.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-12-2010 12:06:50
Svar/Indlæg:
5039/109
Nej, de siger til folk at de skal ringe til kundeservice.

Symbol

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 13:19:54
Svar/Indlæg:
576/62

Nøjagtig det samme skete for mig idag.
Vidste min pakke ville komme til morgen og min kone som var hjemme så postbilen længere nede af vejen.
Pludselig var den væk og der lå bare en seddel i postkassen..både min kone og datter var hjemme.
Nu har jeg ikke bil så skal i bus ned til posthuset og hente en pakke med en 24" skærm.
Det er sq træls.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 13:24:32
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg har aldrig oplevet at få sådan en seddel, medmindre jeg ikke har været hjemme.

Er jeg bare ufatteligt heldig? 😛

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-12-2010 13:29:20
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har også altid været tilfreds med PostDK her. De har altid ringet på min dør, når jeg har været hjemme. Men det er da helt sikkert for dårligt, når de ikke gør. Om det er medarbejderen eller arbejdsgiverens fejl er svært at sige - men jeg ville i hvert fald også klage min sag, hvis det var mig, der oplevede sådan en mangel på service. :yes:

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 13:33:13
Svar/Indlæg:
1478/40

Det skete også for mig en overgang, at de aldrig kom op med pakken, men bare smed en seddel i postkassen.

Sidste år hørte jeg postbilen komme en dag. Jeg snuppede mit videokamera, og placerede mig i vinduet ud til vejen. Det eneste han gjorde var at side i bilen, skrev en seddel, for derefter at smide den i postkassen. Jeg gik derefter ned på vejen, for at konfrontere ham med det. Han sagde at han havde været oppe for at ringe på, men det kunne jeg jo bevise på stedet, at det ikke var tilfældet. Han fik en næse uden lige 🤣 paphoveder !

Det gode er, at siden har de ringet på 🤣

Shadowhunter

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 13:38:15
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg er nu pænt tilfreds med post dk. Sidst hvor jeg modtog en pakke, var det er flink dame. Der var ude med pakken ringede på og det hele. Så det kan kun være positiv over det. 🙂

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 14:39:59
Svar/Indlæg:
2263/135
Til dem der har et arbejde, få dog pakkerne sendt derud. Så slipper i også få at hente dem dagen efter igen.

Bare der er nogen til at kvittere for dem, så skal i bare slæbe dem med hjem.

Men det kan ikke være rigtigt at postdanmark hæver priserne så meget som de gør. Hvis så bare servicen også fulgte med i samme dur, så ville det være okey.

MEN DET GØR DEN IKKE.. :no:

gaming-king

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2010 14:45:08
Svar/Indlæg:
1001/5
Tja. Jeg skal køre 7-10km for at nå til det nærmeste posthus, så for mig ville det betyde meget.

Men nå, her den anden dag, stod jeg op og gik i bad. Så ringede en fra TNT og sagde han stod uden for med en pakke, og hvad han lige skulle gøre med den. Det er da service. Jeg tørrede mig lige hurtigt og smed en smule tøj på, så fik jeg pakken.
Havde det været postDK, så skulle jeg vente til kl 16 - postbilen skal først hjem og aflevere pakken igen - hvorefter jeg skulle køre 7-10km for at få min pakke. Og så skulle jeg jo hjem igen - en process som ville koste mig tid og penge.

Nej jeg holder mig til DHL og TNT. 🙂

Barkaway

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2010 15:26:19
Svar/Indlæg:
2180/15
normalt plejer jeg os at være lidt træt af post dk, men her de sidste par gange har jeg fået pakker mellem 17-19, da de er begyndt på sån noget aften udlevering her hvor jeg bor🙂

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2010 16:10:59
Svar/Indlæg:
650/97
Har ogsaa oplevet at vaere hjemme en hel dag uden at der blev banket paa, og fik det lille irriterende brev dagen efter. PostDanmark sutter laengere er den ikke...

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 16:17:29
Svar/Indlæg:
4018/217
Da jeg så prøvede at køre ned og hente pakken fik jeg at vide at det kunne man ikke... Ikke før jeg sagde at jeg havde snakket med kundeservice gad damen ved kassen at kigge nærmere på min sag. Efter en lang snak hvor jeg fik en masse at vide som ikke passede fik jeg endelig mine pakker udleveret...

SBHT

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 16:26:30
Svar/Indlæg:
812/133
Jeg har oplevet det da jeg boede i Odder, men her i Horsens er de gode til at komme op på 2 sal og banke på, og det er den samme mand hver gang, han har leveret mange pakker til mig i forbindelse med min nye maskine hehe, han har spurgt indtil hvad fanden jeg har gang i haha :D

Men post dk er ikke de bedste langt fra, men DHL er dem jeg sidst har haft problemer med, sjovt nok kunne de 3 dage i træk ikke komme frem i sidste uge pga. sne, pakken var på deres lager i skanderborg, sjovt nok havde post dk ingen problemer med at komme frem til mig med pakker...

Til sidste sagde jeg til DHL at de jo så måtte sende min pakke med post dk, for de kan godt komme frem, hehe samme dag kl 17:00 kom en gut med min pakke LOL

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 17:11:34
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg bor på landet,,

Og er ofte hjemme, når jeg ved der kommer pakkepost,,

Men når de banker på døren, og jeg springer op af sofa'en, selv der når jeg ikke at se andet en bagenden af en post bil..

Men pakken ligger inden for døren, så det er ok, sådan da,, for hvadså når der kommer en pakke der er skadet, smider de så også bare den ind af døren..

Cube2

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2010 17:41:29
Svar/Indlæg:
375/46
Eneste leverandør jeg har haft problemer med er nok GLS, som kan køre fra Allerød (Nærheden af Hillerød) til Taastrup på 16min i myldretid (aka. kl 17:00), sagen er at jeg angiveligt ikke var hjemme kl. 16:55 (ifølge deres hjemmeside(der stod forsøgt afleveret) men jeg var hjemme, havde været det siden kl 12 den dag for at modtage pakken), og 17:11 blev den registeret som tilbage hos lageret i taastrup.

Har sjældent været hjemme til at modtage pakker fra PostDK og derfor modtaget dem via. seddel og afhentning på posthus. Når jeg har være hjemme er de altid kommet til tiden.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 17:45:38
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg er træt af postdanmarks priser og forretningerne på nettet. Jeg har lige bestilt en adapter til min 1.8" SSD. fra Hongkong. Jeg kunne godt få varen herhjemme men alle forhandlerne skulle have 49 eller 70kr i fragt. Varen kostede under 50kr, det gjorde den også i hongkong, men der havde de fri fragt. Så jeg endte med at betale 39kr alt ialt fra hongkong, istedet for små 100kr herhjemme hos dustin home. At det kan betale sig at få sendt en vare jorden rundt er virkelig noget miljøsvineri og siger en del om danske fragtpriser.. :no: Jeg fik min vare fra hongkong efter 8 dage fint indpakket og det hele. 😉

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 18:05:24
Svar/Indlæg:
4018/217
#22 DX er nice :p En af de pakker jeg fik var også fra DX 😛 Forstår heller ikke at det kan betale sig at sende ting der koster mindre end 100kr verdenen rundt i fly gratis... Tror de har en aftale med det lokale postselskab om at de for et lille beløb kan sende pakker når der er ledig kapacitet på fragtflyene hvilket der næsten altid er.

Den anden pakke var et 8Gb Vengeance ramsæt på 1600mhz 😀

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2010 18:25:28
Svar/Indlæg:
8947/160
Ja, det er sku da langt ude at det kan betale sig at handle sådanne småting på den anden side af jorden.!! :no: