Fordi jeg nu mangler indgange både i form af HDMI og optisk. vil jeg nu kig mig omkring efter en ny forstærker. men vil gerne genbruge højttalerne fra mit Samsung HT-TX725 og subwooferne. men da jeg ikke har nogen forstand på forstærker overhovedet vil jeg gerne hører om det overhovedet kan lade sig gøre.. :)
Det jeg ved er sub'en er passiv. og ved ikke om nogen alm. forstærker understøtter det..
Krav til den nye forstærker. Den SKAL være sort. den skal have min. 2 men gerne 3 HDMI ind og en HDMI ud. Der skal være mindst en optisk indgang og en Mini jack på bagsiden.
Indenfor har jeg vedhæftet spec på højttaler så i kan se hvilken modstand de kører med osv.
På forhånd tak :)
Mvh Jonas Glerup
Forresten genbruger jeg helst høhttaler. sub'en er ikke vigtig men et plus. grunden til dette er fordi jeg syns de er pæne og jeg ikke lige har råd til at give 6000+++++ for at få noget der er lige så pænt.. :) det burde fjerne det meste OT :P
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af Jones9000 d. 09-12-2010 16:44:20.
Det kan godt være lidt svært at finde en ordentlig forstærker med dine krav, når den skal kunne understøtte en passiv subwoofer, men jeg vil anbefale at du prøver at kigge efter noget Harman/Kardon.
Og så lige et tip til en anden gang: Sådan nogle spørgsmål er måske lidt smartere at stille i et HiFi forum. Jeg kunne forestille mig at du har større sandsynlighed for at få et brugbart svar fra et sådant forum end et hardware forum. 🙂
Jeg undskylder hvis dette nu er ulovlig reklame eller noget, men jeg kan da anbefale denne side: http://www.hififorfolket.dk/