Slette avg filer

Software d.  12. december. 2010, skrevet af Borgstrøm
Vist: 457 gange.

Borgstrøm

Overclocker
Tilføjet:
12-12-2010 11:33:33
Svar/Indlæg:
150/21
Hej allesammen.
Håber lidt i kan hjælpe mig med et problem jeg kæmper med.

Jeg skulle hjælpe min farfar med hans bærbare da den ikke kunne gå på nettet i internet explorer.

Da jeg var i gang med det opdagede jeg at hans AVG antivirus (free edition) ikke virkede. Jeg prøvede flere gange at starte det, men det ville den ikke, derefter prøvede jeg at slette det via kontrolpanel, heller ikke der kunne jeg noget, da den sagde at der manglede nogle filer for at den kunne slette det.
Derefter prøvede jeg at geninstallere programmet fra AVG's hjemmeside ( i håb om at kunne slette det igen) men det ville den ikke, da den ikke kunne slette det gamle.

Så prøvede jeg at slette det manuelt, direkte fra harddisken.

Der kom jeg så af med nogle af filerne, men der er stadig nogen der blokere, fordi den siger at avgchsva.exe bruger filerne, men jeg kan ikke se filen under taskmanager, så jeg kan ikke afslutte den for at slette filen.

Så prøvede jeg at starte i fejlsikret for at slette dem, men heller ikke der kan jeg slette det.

Håber der er nogen af jer derude der kan hjælpe mig!
crankyrabbit

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 12:25:11
Svar/Indlæg:
7765/230

Borgstrøm

Overclocker
Tilføjet:
12-12-2010 12:32:55
Svar/Indlæg:
150/21
Det prøver jeg lige, men som sagt er det ikke selve programmet der er tilbage, men kun nogle enkelte filer, da jeg slettede det manuelt på harddisken. Og der derefter var nogle filer tilbage, fordi de var "aktive" i et andet program

martinta

Senior Skribent
Tilføjet:
12-12-2010 13:39:34
Svar/Indlæg:
2826/100

Lige til fremover.. Du sletter aldrig et program direkte på harddisken, mange programmer ligger spor efter sig i bla. Registreringsdatabasen som du ikke får med, når du ikke får dem med vil de ligge og spøge der indtil du engang formaterer eller får det slettet korrekt..

Har du kigget om der ligger en AVG process i tjenestelisten.. et antivirus program burde have noget kørende derinde også.. kan desværre ikke give dig et navn på hvad den skal hedde da jeg ikke selv har kørt med AVG i mange år.

Borgstrøm

Overclocker
Tilføjet:
12-12-2010 14:41:07
Svar/Indlæg:
150/21
Jeg har kigget i tjenestelisten, der er ingen AVG processer..

Det med registreringsdatabasen er fixet, det er der et værktøj til i CCleaner