Eneste der ikke er i julestemning?

Hyggehjørnet d.  12. december. 2010, skrevet af E2X
Vist: 986 gange.

E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 14:33:47
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er nu den 3. advent og kalenderen siger den 12. december hvilket gør at der er under to uger til jul... Men jeg føler mig ikke det mindste i julestemning overhoved.
Det kan jo være fordi jeg er blevet voksen (når man er 23 er man vel voksen ik???). Derfor har jeg ingen julekalendere set i de sidste mange år og de julekalendere der er for "voksne" tiltaler mig overhoved ikke samt er blevet genudsendt aaaalt for mange gange...


Så HWT er jeg den eneste der ikke er i julestemning? Og er der noget man kan gøre for at rette op på det?
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 14:39:29
Svar/Indlæg:
4156/111
Wait what? Er vi i December? 😲


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 14:48:04
Svar/Indlæg:
7765/230
#0
Du er ikke alene nej..Hader den skide jul og kan næsten ikke vente på det er overstået, alt bliver så skide hysterisk og det er næsten en pligt at komme i den der "julestemning"..Og der står et hav af mennesker og prøver at fortælle dig hvad den rette julestemning er for noget...bvad fri mig.. :'-(


G34R
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 14:54:19
Svar/Indlæg:
385/11
Jeg er gået i hi. Julen er ikke noget jeg kender til.


sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 15:11:30
Svar/Indlæg:
2516/381
Jeg er så småt begyndt at hade julen..

Men sært nok aner jeg ikke hvorfor,, Jeg har bare ikke den fjerneste julestemming overhoved..

Men jul skal der holdes,, og julegaver er der købt,,
Og det har bare at blive en god jul,, nok mest af hansyn til min lille dreng som snart bliver 2år,, og han får masser af lego,,

For en rigtig dreng, leger med lego,, Eller duplo,, men det er satdig lego


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 15:12:45
Svar/Indlæg:
2343/272
Hjalp ikke på julestemningen at det regnede hele natten til lørdag og smeltede al sne 😕


Annika
 
Overclocker
Tilføjet:
12-12-2010 15:13:54
Svar/Indlæg:
126/0
Vi har mere eller mindre droppet julen her i huset, men holder det indimellem med fam (når alle de andre søskende kan holde sammen)..
Ud over at hygge og have undskyldning for at drikke/spise sære ting så er der ikke meget i julen.. Hyggen er for mig at være sammen, guffe, og musik med minder.

I år går turen udenlands, ikke til varme, men til hygge hvor yngste er 28...

(og nej, man behøver ikke være voksen som 23årig)

Du har vel bare den der 'materialisme-følelse' som ikke kan bruges til at skabe den hygge man egentlig behøver?

- og budgettet her er: mandens nevøer og niecer for det sædvanlige (og hans søster shopper) ;D))...
Derudover rejsen (miniophold i DE).


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Annika d. 12-12-2010 15:15:04.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 15:50:45
Svar/Indlæg:
3907/73
Syntes nu at julen er dejlig, især når den ikke holdes i Danmark... 😀

Skal dog holde den her i landet i år og det skal nok blive godt alligevel. Jeg er typen der elsker at give gaver til folk jeg holder af.


gaming-king
 
Superbruger
Tilføjet:
12-12-2010 15:58:47
Svar/Indlæg:
1001/5
Jeg har altid haft problemer med at komme i julestemning, men så endelig i år kom det dælme til mig.

Så forsvandt alt sneen over en nat, fordi det lige pludselig blev plusgrader. Nu har jeg så mistet det igen.

Men jeg håber da det kommer igen. Det skal så siges, at jeg hader gaver ved juletid. Det er så materialistisk. Jeg ville blive meget mere glad for en juleaften, bare med god mad, hygge med familien og snakke og spise slik/konfekt/chips/etc..
DET er hvad jeg forbinder med jul. Ikke gaver.

Jeg er 20 år, så det er ikke fordi jeg er en gammel sur mand 😛

#4

Lego er det bedste til julegave. For man kan sidde og samle/lege det samme med andre. 🙂


Ulrik_Lohse
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 16:13:52
Svar/Indlæg:
195/8
#0

niks du er slet ikke den eneste , julen siger mig ikke noget og har ikke gjort det i mange år , hvorfor ved jeg heller ikke lige , men for mig skal det bare overståes


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 16:19:51
Svar/Indlæg:
1762/50
Har en 3,2KG's And i ovnen ❤


ak4ever
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 17:10:27
Svar/Indlæg:
462/22
Jul? Naah, julen er aflyst. Eksamen d.4/1 og arbejde d.25 og 26, og ikke nogle at holde noget med d. 24..

Men det ærgrer mig ikke synderligt. Men jeg ved at min familie slår mig ihjel.


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 18:21:18
Svar/Indlæg:
1229/130
Tjaa jeg holdt op med at være i julestemning engang da jeg var 12 tror jeg..! Der er sgu ikke meget sjovt ved at hele familien mener, at bare fordi det er jul, så SKAL man ses flere dage i træk, for det er så hyyyyggeligt.. NEJ det er ikke spor hyggeligt at skulle være selskabelig flere dage af gangen! Det var kun sjovt dengang man fik et hav af gaver.. Nu bestiller jeg selv den ene gave jeg får til jul, for min far har ikke styr på at købe hardware.. 😉


#13
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 19:23:40
Svar/Indlæg:
4018/217
Godt at høre jeg ikke er den eneste der ikke er er julestemning. Altså jeg elsker at komme i julestemning, se familien, spise god mad og hygge. Syntes bare det er blevet senere og senere for hvert år der er gået at jeg kommer i julestemning. Fx sidste år kom jeg først i julestemning på juleaftensdag...

#6 'materialisme-følelse' ? Hmm nej... Jeg bruger ca det samme beløb på de gaver jeg giver som de gaver jeg får er værd og sådan har det stået på i flere år. Det bedste jeg ved med julen er at give noget som modtageren bliver gald for og som kommer til at blive brugt.


#10 Lyder godt nok lækkert 😛 Fik du også brugt den der specielle saltflage eller blev den gemt til en senere lejlighed 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 12-12-2010 19:26:12.


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 19:39:02
Svar/Indlæg:
8947/160
Find nogle børn, eller få dine egne. For der er da ikke noget bedre end juleglade unger. Min egen på 6 er helt oppe at ringe, og det smitter altså. NU SKAAL FAR FAKTISK IND OG SE JULEKALENDER......BYE.


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 21:32:27
Svar/Indlæg:
3329/182
Det er dælme også mange år siden jeg har indhaleret juleånden - jeg væmmes ved det overforbrug jeg ser i alle retninger rundt om mig. Folk har nærmest konkurrence om at give den dyreste gave eller i at få den dyreste gave og alligevel er der sgu egentlig ikke nogen der mangler noget.

Når det så bliver 1. januar er det hele glemt, gaverne er passé og så brænder man dankortet yderligere af til udsalget.

Sundt for forretningslivet - måske! Men der er sørme også mange der havner i økonomiske vanskeligheder pga. deres tankeløse gøren og laden i december måned - måske gør alle det ikke frivilligt, men føler sig simpelthen presset til at give dyre gaver, når nu de ved at resten af familien giver gaver retur.

Jeg får decideret kvalme af Leasy's reklamer om at købe julegaver til "manden" på afbetaling. IDIOTI x 1000 - man er jo langt fra færdig med at afbetale den julegave til næste jul, medmindre man lige finder en masse penge til nedbetale gælden med.
Men jeg græder ikke på vejne af de folk som springer i den grav med begge ben. Desværre er det bare den salgs folk der ikke har den heldigste tendens til at nedkæmpe finanskrisen. For ja, den eksistere stadig. Danmarks økonomi holdes igang ved at have kunstigt lave renter i banken. Stiger renten - så går det sgu galt.

I min familie, har jeg konsekvent skåret igennem, at jeg hverken modtager eller giver gaver af nogen form, dette acceptere de og min bror har sidenhen fulgt samme ideologi. Vi deltager naturligvis i resten af julen og selv om jeg ikke betragter mig som kristen, ønsker jeg at den jul jeg holder, skal handle mest muligt om det juleaften drejer sig om og intet andet. At hygge sig, spise og glæde sig over at det en vis persons fødselsdag og ikke butikkernes fest med et kæmpe gavemarked.

Glædelig jul

Mvh. Den realistiske

P.S. Jeg bidrager heller ikke til skovdøden 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af epi^zepto d. 12-12-2010 21:35:07.


sneakybassen
 
Nørd
Tilføjet:
12-12-2010 22:07:42
Svar/Indlæg:
141/13
Julesteming. Det er jo bare et ord der er hypet på den her årstid. Jeg kan skide godt lide julen, men det er mest grundet maden. Er 28, og har 2 niecer og en nevø jeg skal se de helt store smil hos d 24. Det glæder jeg mig til. Og give min familie gaver de bliver glade for.
Vi har ret faste rammer vi køber gaver inden for i vores familie, ikke noget med at udgifterne skal vokse år efter år, heldigvis da :)

Det handler om at have det godt, spise den fede and eller flæskesteg (eller begge dele) og gøre andre mennesker glade =)

Gaver er da nice nok at få, tænk på det som din familie der gerne vil gøre dig glad.

/Sneaky


Shutdown
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2010 22:56:22
Svar/Indlæg:
8947/160
Alle der ikke er i julestemning er velkomne på adressen til lidt julebag og en snak med knægten på 6. Jeg lover i er i julehumør inden i går igen. 😉


#18
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 08:36:29
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg spare op til jule aften hvor det hele så bryder ud i en stor juleorgasme. Focus på skolen indtil det bliver d. 23! Så kan jeg gå rampage med glæde, fed mad og hvad der ellers hører til! 😎


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 09:30:13
Svar/Indlæg:
5474/39
Jeg er lidt træt af Julen. Dog har det været en hyggelig jul, men stemningen har ikke været så god i år. Den plejere, at komme jo tætter man kommer på den. 24 dec...

Der er en del ting, som går imod en. Så er det lidt svært, at holde stemningen oppe... 😕


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Shadowhunter d. 13-12-2010 11:20:21.


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 10:09:49
Svar/Indlæg:
5600/32
Har lige tre eksamener før jul, så jeg venter lidt med julestemningen. 😛


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 10:13:13
Svar/Indlæg:
1600/230
#17 Det lyder, som om han er på bølgelængde med min ældste på 3½. Han vågner hver dag af sig selv kl. 6, dapper ind til os og spørger hvilket nummer han skal åbne i dag, bliver glad selvom det bare er en pakke rosiner (nej, vi har ikke fyldt pakkekalenderen kun med rosiner) og er i en lykkerus resten af morgenen over at det er så hyggeligt at pakke sin kalender op hver dag.
Personligt er jeg mere eller mindre ligeglad med gaverne, men ser uhyggeligt meget frem til at have tiden til at spille, snakke og spise med familien. Bare tanken om den store and, der ligger og venter på os er næsten ubærlig :)


#22
Aura
 
Superbruger
Tilføjet:
13-12-2010 15:00:52
Svar/Indlæg:
274/47
Jeg er heller ikke i den store julestemning,
på trods af utallige forsøg fra kærestens side med fældning af juletræ og julebag og klippe klister, men det bare ikke lige mig.
julestemningen kommer den 24, og ikke en dag før..
I år skal den så foregå hos svigermor og svigerfar, og de holder ikke traditionel jul, dvs ingen julemad til mig :( men til gengæld ska jeg da have et godt stykke dyreryg det smager jo heller ikke dårligt, men man savner bare sin flæskesteg og andesteg for at det ska være rigtig jul. :)


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-12-2010 15:07:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Julen er desværre ikke rigtig noget jeg nyder mere. Jeg nyder dog at være sammen med familien d.24, men ikke som sådan det er pga det er jul. Magi'en over julen er forsvundet i de senere år for mig, og er mere blevet indbegrebet af stress og jag end det er "hygge".


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 15:15:36
Svar/Indlæg:
2872/90
Julestemning dør jo ældre man bliver. Min forsvandt allerede da jeg var 16 tror jeg.

Den kommer sådan set først lidt tilbage når man for sig en unge.. Min datter hygger sig helt vildt i denne juletid, så noget godt er den jo til for. 🙂


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 16:24:08
Svar/Indlæg:
5474/39
Suk, min julestemning faldt væsenligt efter, at jeg mistede en ven. På den anden side, så var det nok også godt nok det gik sådan. 🙂

Jul skal det nok blive, men er begyndt ikke kun lide den... 😕


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 16:25:49
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg er ligeglad jeg tager sydpå og kite surfer istedet for.


Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 17:54:23
Svar/Indlæg:
658/48
Lige for at bumpe!

<Rant>
NEJ! Jul er spild af tid - Har ikke følt julestemning ordentligt i... MANGE år.
Musikken i radioen er defekt (Har den jo været siden fucking 3. November ca.?!), folk giver mig stress, og det er blevet for meget forbrugsfest.

Og jeg sværger, hører jeg ordet "Snestorm" om de 12 fnug der tøffer ned (Endnu en gang), går jeg da helt i selvsving.

Hvem er frisk på at starte foreningen for afskaffelsen af Søren Banjomus, og julemusik generelt?

</Rant>