"nu vær med at være så paphat at høre på, gripen90 lagde tydelige målinger op som fortalte historen bedre end 1000 ord"
Ja det husker jeg tydeligt. Men husker også at han scorede mindre i f.eks. 3dmark06 end mit X58 system selvom vi begge kørte stock cpu hastighed, og selvom han havde væsentlig kraftigere gfx. Ergo tænkte jeg, enten fejl 40 og/eller uheldig opsætning, og derfor kunne jeg ikke bruge hans målinger til noget som helst, eftersom de ikke stemte overens med mine egne 😉
"At sige du har haft toppen af poppen igennem 13 år er vel også at stramme den lidt med de systemer du så fint lister op."
Nu var det kun et lille udpluk jeg kom med der. Har selvfølgelig været igennem mange flere Cpu´er og GFX igennem tiden. Men om du vil det eller ej, så var de fleste af de stumber jeg nævner der, noget af det vildeste på købstidspunktet.
F.eks. Celeron300A@450 ydede lige op med PII 450, som var det absolut hurtigste dengang. Geforce DDR var der heller ingen der kom i nærheden af. Radeon 8500 lå ca side om side med Nvidia´s dengang topmodel Geforce 3 TI500. Mht Pentium4´eren@3.85ghz, der var konkurrenten AMD´s barton 3200+, og den kom ikke i nærheden af P4´eren, slet ikke i multitasking scenarier. Sidst men ikke mindst, Opty185´eren@3250mhz, ikke nok med den smadrede P4 D, men ved de 3.2ghz smadrede den ovenikøbet Intels´ senere udspil, C2D E6600 i alt, bortset fra SuperPi, og lagde endda side om side med E6700 i mange applikationer. Derfra til i7´eren har jeg holdt en lille pause, pga Opty´en simpelthen opfyldte mine behov fuldt ud.