Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 11:57:25
Svar/Indlæg:
786/83
Hej alle,
Jeg ved godt, at dette forums brugere primært beskæftiger sig med PC'ere, men jeg ved også, at der er nogle, som også har en Mac.
Jeg har oprettet spørgsmålet på et Mac-forum, men uden nogen svar. Jeg prøver derfor lykken her. 🙂
Jeg er nybagt ejer af en iMac 27", og har lidt problemer med en netværksharddisk - WD My Book World Edition - og iTunes.
Forhistorie:
Jeg har flere PC'ere i huset (og nu også en iMac). Jeg har derfor hele min musiksamling liggende på NAS'en.
I iTunes, der er installeret på mine PC'ere, har jeg under "Indstillinger/Avanceret" angivet, at placeringen af iTunes Media mappen skal være på min NAS.
Når jeg herefter åbner iTunes på en hvilken som helst af mine PC'ere, kan jeg tilgå hele musiksamlingen på to måder.
I menulinien i venstre side kan jeg enten klikke på "Musik" under "Bibliotek", hvorefter hele musiksamlingen kommer frem med covers og det hele.
I menulinien til venstre kan jeg også i stedet vælge at klikke på "MyBookWorld" under "Fælles". Herefter kommer hele musiksamlingen frem som en lang liste. Der er dog ikke mulighed for at se covers.
Problem:
Når jeg åbner iTunes på min iMac, kan jeg kun tilgå musiksamlingen ved at klikke på "Fælles/MyBookWorld" i menulinien til venstre. Det betyder, at jeg kun kan se musikfilerne som en lang kedelig liste uden mulighed for covers osv.
Jeg har været inde i "Instillinger/Avanceret" og angivet, at iTunes Media mappen skal være på NAS'en, dvs. den placering hvor alle musikfilerne ligger.
Giver det mening, det jeg skriver.
Hvad gør jeg galt?
Er det overhovedet muligt, at få vist hele sin musiksamling med covers osv. i iTunes på en iMac, når musiksamlingen ikke ligger på iMac'ens HDD?
På forhånd Mange tak.
/Henrik
Tråden blev redigeret 2 gange, sidst af speed six d. 13-12-2010 11:59:41.