Acryl kabinet og EMV Norm

Case-modding d.  13. december. 2010, skrevet af NidAHug
Vist: 521 gange.

NidAHug

Nørd
Tilføjet:
13-12-2010 14:07:48
Svar/Indlæg:
1/1
Sad og kiggede på dette Kabinet.

http://viewitem.eim.ebay.dk/Ac...

Og fandt linen med følgende tekst:

"Nur für Showzwecke geeignet, da die EMV Norm aus Materialgründen nicht erfüllt werden kann."

Er der nogen kortslutnings fare ved at bruge Acryl kabinetter?
Håber i kan hjælpe her.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
13-12-2010 14:15:47
Svar/Indlæg:
5039/109
Ikke kortslutning, men da det ikke er metal, er der ikke nogen stel forbindelse i. Alt hardware i kabinettet vil ikke være skærmet af som et normalt metal kabinet ellers sørger for. Jeg er dog rimelig sikker på at stel forbindelsen stadig er der gennem kabler, og derfor ikke er noget problem med forskellige i potentiale. Normalt afskærmer kabinettet også for udefrakommende stråling, fx fra elkabler og andet, det gør dette ikke. Der kan også være noget med statisk elektricitet. Mange har dog i tidens løb brugt akryl kabinetter, eller intet kabinet men bare bordpladen, uden der er sket det store ved det.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 14:18:52
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er nok ikke kortslutnings faren han tænker på, men der er nok ikke sikret imod højfrekvens udstråling osv.

Der kan dog fås EMC net til eks. akryl kasser, eller nok mere tænkt som display åbninger osv. Men hvor der lægges et meget fintmasket og næsten helt usynligt net over pladen, som forbindes med stel.

Men ellers er der jo nogle ret strenge foreskrifter for sådan noget, og det er også derfor at der i traditionelle kabinetter, sidder små fjeder belastede kontakter, som røre kabinet siderne, for hver få cm. Og der skal brækkes metal plader ud af 5,25" og 3,5" bays, når man skal bruge disse, ellers var der jo hul lige igennem plastik fronten 😉 Og sådan er det jo hele vejen igennem.

Verdenshersker

Passiv Hwt crew
Tilføjet:
13-12-2010 14:40:54
Svar/Indlæg:
3636/386
Bare lige et sted, du kan få kabinetterne, hvis det ikke skal være ebay:
http://www.caseking.de/shop/ca...

NidAHug

Nørd
Tilføjet:
13-12-2010 18:31:29
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for link.

Sunbeam kabinettet kan også købes hos Midtdata - men der er jo så en lille prisforskel. 🤡

Tak for jeres indlæg omkring elektrisk skærmning. Det var vel også mere statisk elektrisitet jeg frygtede. Mener at apple har noget vejledning omkring håndtering af hardware hvor man hverken må lade det komme nær Polyester, Acryl og lign.

Men ja, jeg har jo selv haft MB liggende direkte på et bord i nød til at køre noget fejlsøgning - og det er jo gået fint. ;o)

Jeg må lige overveje hvad jeg gør. Er bare lidt fan af muligheden for noget total gennemsigtigt. :P