Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2010 19:37:22
Svar/Indlæg:
3332/33
Hej Hwt.
Jeg skal prøve at gøre det kort og præcist, selvom det nok ikke kommer til at ske alligevel. 😴
Tiden er nu blevet til en opgradering af grafikkort, og i den forbindelse har jeg gjort mig nogle overvejelser, samt kigget på nogle benchmarks.
Min processor er en Phenom II x3 720 BE @ 3.4ghz og jeg spiller i 1680x1050.
Jeg kan godt lide øjenguf i mine spil, derfor ville det være rart at kunne køre noget som Bad Company 2 ordentlig, med lidt AA på.
Mht. budget tænker jeg 1.500-3.000 kroner, afhængig af løsning (crossfire eller single) og ydelse, da jeg ikke er meget for at give 3k alene for ét grafikkort.
Ydelse mæssigt skal det helst være bedre end et 5870, da det hvert fald skal holde et par år.
Jeg har kigget på 6870, 6850 og endda 5850, dog lader 68xx kortene til at skalere bedre i crossfire. Og derfor lader 68xx til at være et bedre valg.
Selvfølgelig er jeg også klar over at der kommer nye kort i denne uge, men prisen bliver nok for krydret til min smag.
Der hersker stor tvivl om, hvad jeg skal vælge. Hvis vi går ud fra et Crossfire setup, er jeg bange for at 2 x 6850 vil blive en tand for lidt selvom de bestemt ikke er dårlige, men samtidig er 6870 jo også 400-500 kroner dyrere stykket.
DERFOR kunne jeg godt tænke mig at høre jeres invendinger, erfaringer eller andre forslag til emnet.
Ville det gøre nogen forskel prismæssigt at vente til efter jul/nytår, når de nye kort har fået lagt sig til rette på markedet ? (Jeg regner ikke med at skulle købe lige nu.)
Foruden køb af gfx, kommer der nok også udskiftning af PSU med i denne omgang, og jeg havde tænkt mig noget i retning af Corsair TX650/750w, men hvis der sidder en med et super forslag er det meget velkomment.
Eksempelvis en modulær PSU kunne også være spændende.
Den skal helst ikke på overarbejde (blive varm og larme), men prisen skal også være den rigtige, da jeg synes at 1.000 kroner oveni grafikkort købet, ville være i overkanten.
For at opsumere;
Valg af grafikkort, Ati evt. Crossfire - erfaringer, råd og anden vejledning ?
Strømforsyning til formålet - forslag ?
Jeg takker for at i gad læse.
/ Tenkin