#6 - mht om de nye AMD kort ser lovende ud kommer det i den grad an på hvem man spørger. De foreløbige målinger jeg har set har vist at et 6970 så absolut er mere end konkurrence dygtigt i forhold til et GTX 570. Prisen i forhold til ydelse kan vi indtil om nogle timer kun diskutere baseret på spekulationer. Har skam forsøgt at få en ca pris på sådan et kort fra komplett, men det kunne de ikke give mig. Om de så kendte den, da jeg spurgte eller ej, er underordnet, der er naturligvis konkurrence at tage højde for.
At revodrive ikke understøtter TRIM havde jeg ikke tænkt på. Hastighederne er meget højere, men jeg gider på den anden side ikke skulle defragmentere (formatere eller hvad der nu skal til uden TRIM) jævnligt.
M.h.t. OC på gfx har jeg aldrig prøvet det, og tror jeg vil se hvordan det virker på denne spand, før jeg giver mig i kast med det på min nye box.
Pust jeg synes det er svært med de SSD'er. Hvis jeg tager det mobo som MartinRos har foreslået har jeg i hvert fald fine muligheder uanset hvilket drev jeg vælger.
Men hvad med CL på ram? Er det for de vilde OC'ere, eller kan man reelt mærke forskel i spil? Benchmarks giver jeg ikke alt for meget for, men skal da nok hente noget 3Dmark og dele med jer andre hvad mit kommende system kommer op på. 🙂
Mvh
Sneakybassen