Acer i Fona

Diverse d.  14. december. 2010, skrevet af Zake112
Vist: 1367 gange.

Zake112
 
Overclocker
Tilføjet:
14-12-2010 01:20:02
Svar/Indlæg:
9/4
Hejsa hwt ;)

Her for et par uger siden fik jeg endeligt min bærbar hjem fra reparation efter en månedes vente tid, da jeg skulle have skiftet tastaturet ud på min spritnye acer bærbar..

alt virker tilsyneladene fint, men under 24timer efter begynder powerknappen så at drille, jeg bliver selfølgelig sådan lidt sur over det, men tager det med ro og tager ind til FONA og snakker om problemet..

Jeg spørger venligt, om det var muligt at de ville tage den retur, mod at jeg så valgte en anden bærbar i stedet for, sælger svare at den går ikke, den skal ind til reparation igen..

det vil sige at der ikke engang er gået 24timer fra da jeg fik den, til den var til reparation igen..

Hvad syntes i?

Skal jeg sætte den til at stressteste og pakke den ind i en dyne, og lade den komme afsted 3. gang?
evt kræve penge tilbage efter den 3. gang?

hvordan er jeg stillet iforhold til forsikring og sådan?
Garanti?

Jeg købte en udvidet forsikring på bærbaren, som sælger formulerede det da jeg spurgte hvad denne forsikring dækker var det ALT!

Det eneste jeg ikke må er at skille den ad..

men citat mig:

Det vil sige jeg kan skide ned i bærbaren og få den brændt sammen og jeg får smidt en ny i nakken

Sælger - Ja.

PS: Ung sælger .. ;)

- han har altså givet klart udtryk for at den dækker alt, men det eneste jeg ønsker er bare at jeg har en funktionsdygtig bærbar..

jeg har reelt kun haft en funktionel bærbar 2 ud af de 4måneder jeg har "ejet" den..

- Hvad gør jeg?
- Hvad havde i gjort?
- Hvad er mine rettigheder?

( Jeg har selfølgelig læst lidt på købe loven, men det virker som lidt at en jungle for mig ) 😩
Kasseren
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 13:31:02
Svar/Indlæg:
1814/48
Personligt ville jeg true med at gå til Forbrugerklagenævnet og informere om at de på forbrug.dk skriver "Butikken må kun forsøge at reparere eller bytte din vare nogle få gange - typisk en eller to. Derefter kan du få dine penge igen."

Skulle det være nødvendigt at starte en sag kan det gøres på http://minsag.forbrug.dk/FKVWe...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kasseren d. 14-12-2010 13:31:55.


Ingdam
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 13:35:37
Svar/Indlæg:
1771/62
Ring til forbrugerstyrelsen og hør ad hvordan du står. Med deres ord kan du snakke lidt bedre med fona. Evt sig du vil snakke med en overordnet når du går derned igen.



Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
14-12-2010 13:39:59
Svar/Indlæg:
5363/442
Well, da det er to forskellige fejl, har de stadig et par forsøg iht forbrugerklagenævnets retningslinjer. Tror ikk der er meget at komme efter i forhold til reklamtionsretten..

Din ekstra forsikring stiller dig jo ikke rigtig bedre i forhold til om de må reparere, ombytte til ny eller give dig pengen igen (efter min opfattelse), så som jeg ser det er det eneste du kan gøre at "tabe" den så du kan få en helt ny - men det er jo så op til din egen samvittighed kan man sige.

Personligt havde jeg nok givet dem en chance for at reparere - og brokket mig hvis endnu en fejl opstår.


Zake112
 
Overclocker
Tilføjet:
14-12-2010 13:47:57
Svar/Indlæg:
9/4
Jamen, jeg vil jo også gerne have en ny, bare ikke en identisk..
Jeg spurgte sælger Anden gang jeg var inde med den om de var intrasseret i at lade handlen gå tilbage, mod jeg valgte anden bærbar i samme prisklasse..
Hans svar var et klart nej..

Er min ret ikke det efter 3 eller 4 gang bærbaren går ned ?


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
14-12-2010 14:21:08
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Forretningen er ikke forpligtet til at give dig pengene tilbage, eller en anden type bærbar. De er højest forpligtet til at give dig en ny identisk bærbar..


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
14-12-2010 14:39:51
Svar/Indlæg:
809/50
Såfremt at det er den samme fejl, som opstår efter 2 reparationsforsøg, skal de have lov til at senden den ind igen en tredie gang, førend de kan ombytte den eller give dig pengene retur.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 16:16:44
Svar/Indlæg:
2145/218
Problemet er hvis fejlen ligger i forskellige komponenter kan de faktisk sende den ind en del gange, dog burde de efter 3 rep forsøg kreditere maskinen og lade dig vælge en anden.

Jeg ville personligt give reklamations retten et par forsøg mere da du i den forbindelse vil få pengene retur for din forsikring. Desuden vil jeg råde dig til at skide på de der tillægs forsikringer i butikken og tegne en gennem din indbo. Jeg har en elektronik forsikring gennem min indbo dækker alt elektronik i fire år fra købs dato uden nedskrivning og det koster mig ca. 400kr. årligt.


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2010 18:53:37
Svar/Indlæg:
4536/104
Nvm, fejl, misforstod nok indlægget.

Troede bærbaren var i stykker inden for 24 timer- 7 dage efter købet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 14-12-2010 18:55:20.


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2010 12:14:06
Svar/Indlæg:
3410/199
Først hvad forbrugerloven siger:
Sælger har 2 forsøg til at udbedre den samme fejl. Hvis ikke det lykkedes har du krav på at få et nyt produkt 3. gang du returnerer med samme fejl.
Bemærk at dette IKKE gælder i tilfælde, hvor en ny fejl opstår - så har sælger igen to forsøg.

Har du ikke læst forsikringsbetingelserne i Fona inden du købte den?
http://www.fona.dk/media/forsi...
Så vidt jeg kan se stiller den dig kun bedre i forhold til forbrugerloven da den lover dig længere dækning samt dækning af selvforskyldte problemer.

Ergo må vi gå ud fra, at det med 3 forsøg som først nævnt stadigt gør sig gældende.

Når det så kommer til med fuldt overlæg at forvolde skade på maskinen (totalskade) så er det jo i sidste ende op til din moral. Jeg havde givet det en chance eller to mere. Fona har trods alt levet op til deres betingelser samt forbrugerloven.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Goaguy d. 15-12-2010 12:17:34.