#7:
De begrænsninger jeg snakker om er lukketheden omkring iOS, og konceptet med at der ikke er den store mulighed for at sætte et personligt præg på telefonen.
For at uddybe:
Ejer man en iPhone er man bundet til at synkronisere den med iTunes, både mht til kontakter, men også når der skal overføres filer, musik og video. Der er dermed heller ingen mulighed for at benytte telefonens lagerplads som "mass storage" (hverken over USB, WiFi eller bluetooth) når fx svigermor eller kæresten efterspørger de seneste feriebilleder. Dette er der selvfølgeligt folk der ingen problemer har med. Jeg gætter på at du nok er en af dem, hvilket selvfølgeligt er helt i orden.
Jeg hører til en anden gruppe mennesker, og jeg kan godt lide at min telefon er et stykke uafhængigt elektronik, der ikke har en navlestreng forbundet til et stykke PC-software.
Udover problemstilling med itunes, er der ikke mange muligheder for at sætte et personligt præg på telefonen. Hjemmeskærmen på iPhone er en lang liste med kvadratiske ikoner, apps, som man skal trykke på før man får brugbar info ud af telefonen. Dette er simpelt, nemt og hurtigt, men, efter min mening, ikke særligt spændende.
På mange andre smartphones er der mulighed for at gøre hjemmeskærmen personlig ved at fx smide sin personlige kalender direkte ud på hjemmeskærmen, måske spicet op med en liste over de seneste emails og beskeder, eller eventuelt har man sin musikafspiller liggende direkte på hjemmeskærmen, hvis man ofte benytter telefonen til musik.
Det er hvertfald min erfaring med iPhone og iOS, måske er det ændret med de seneste opdateringer?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kojs d. 16-12-2010 18:13:33.