Køb af ny mobil

Hyggehjørnet d.  15. december. 2010, skrevet af LaKeenxD
Vist: 928 gange.

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2010 23:13:35
Svar/Indlæg:
527/73
Hej gutter og gutinder

Jeg leder med lys og lygte efter en ny mobil tlf og har fundet 3 kandidater🙂

Nokia n8
Sony ericsson x10i
apple 4

Hvilken en af disse ville være det bedste valg .

Telefonen bruges meget til at finde vej via google maps, tjekke hwt og lign fora sider, mail også eller telefonen samtaler og sms😉 sidder pt på en x10 mini men skærmen er simpelier for lille til mig
kojs

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2010 00:15:58
Svar/Indlæg:
181/0
Hvis prisen ikke har betydning, og du kan leve med de begrænsninger Apple giver dig ved iOS, så er iPhone 4 nok den bedste telefon af de 3.. Har dog aldrig prøvet Nokia N8, så ved ikke helt med den, den skulle vist være ganske fin.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 00:37:16
Svar/Indlæg:
20170/383

Hvis du overvejer en Iphone4, så overvej da også en HTC Desire (HD).

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 00:46:23
Svar/Indlæg:
527/73
Jeg overvejer en iphone 4 ja, men jeg er slet ikke til HTC's telefoner må jeg ærligt indrømme, har haft en HTC Tattoo og en HTC Diamond i sin tid, og det var slet ikke telefoner jeg var tilfredse med på nogle punkter..

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 00:53:49
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har selv en X10 og er grundlæggende meget tilfreds med den.
Der er selvfølgelig alle brugernes kamp med SonyEricsson om at få hurtigere opdateringer af Android firmware'en, som lige nu er tilgængelig i version 2.1-update1 til X10'en, at tage højde for. Men hvis du ikke går meget op i ekstra features, som du nok alligevel ikke kommer til at bruge eller ikke er udvikler, så synes jeg den er et rigtig fint valg.
Min opfattelse efter at have testet begge to er i hvert fald at den er meget federe end HTC Desire, hvor SonyEricsson's UI bare er så meget pænere at se på og bedre at navigere i, imo.
Til trods for de 8Mpx i kameraet er billederne dog ikke noget at råbe alt for meget op over, men det er de heller ikke på HTC's telefoner. Min gamle SonyEricsson C905 tog bedre billeder end alle de smartphones jeg har haft i hånden, men de er selvfølgelig også lavet med et andet fokus.

Men hvis det ikke skal være sådan LIGE NU, du skal have nu, så er Google/Samsung Nexus S jo på trapperne og helt klart den fedeste smartphone til dato - Ja, også federe end iPhone what-ever. Og så er SonyEricsson også på vej med en afløser til X10'en som lige nu bliver kaldt Anzu, der scorer rigtig godt i diverse tests.
Men ja, det er er jo som altid noget nyt og spændende i horisonten, så det er jo bare at hoppe med på vognen, mens den er der.
Og mit bedste råd er helt klart at gå ned i nogle butikker, eller snak med nogle venner der har de telefoner du overvejer, og prøv at lege lidt med interfacet. Det er trods alt det du skal navigere rundt i hver dag, så hvorfor ikke fokusere på at det er noget du gider arbejde med. HF med det .-)

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Jam The Man d. 16-12-2010 00:54:41.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 02:31:10
Svar/Indlæg:
20170/383

De to telefoner kan heller ikke sammenlignes med en Desire på nogen måde. Du burde prøve en Desire hvis det kun er disse to HTCer fra afholder dig fra sådan en.

LaKeenxD

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 03:08:19
Svar/Indlæg:
527/73
tom81, ved du hvad, tror sku jeg smutter ind og prøver den i morgen så ;)
Den burde få en chance når du nu roser den ;)

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2010 08:43:56
Svar/Indlæg:
242/25
iPhone 4 UDEN tvivl 🙂

# 1

Kan du ikke komme lidt nærmere på hvilken begrænsninger du snakker om her ? Du har adgang til 400000 applikationer og spil, det er 3 dobbelt så meget som der nu er på Android. Den nemmeste tlf at bruge pt. selvfølgelige lige efter nokia 3310 🙂

Hastigheden kommer der heller ingen andre tlf i nærheden af.

Høre jeg ordet flash brænder jeg sammen, kan bare ikke klar at høre folk brokke sig over at der ikke er flash i ios. Jeg har et par venner som har HTC Desire, 2 dage efter havde begge afinstalleret det lort. Flash er ikke beregnet til håndholdt enheder.
Ud over batteri tid som Flash sluger som en stuvesuger så røg hele oplevelsen ved at surfe på nettet, LAG LAG LAG LAG .

Nu lyder jeg måske som en apple lover, men NEJ alt overstående kommer helt og aldeles af erfaringer.
Jeg er bare nysgerrige Hvad du mener #1, for selvfølgelige i sidste ende er det en smag og behags sag..

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
16-12-2010 09:44:37
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 +1

#7 iTunes f.eks. velsagtens.. Og så det faktum at iOS er et lukket system, mens Android er Open Source og amn derfor har mange flre muligheder for at tilpasse den som man har lyst..

Elitesoldaten

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 10:59:18
Svar/Indlæg:
2038/121
Jeg er selv ejer af en iphone4 og det er en pragtfuld telefon no doubt about it, havde fornøjelsen af at prøve en Desire og en DesireHD i sidste uge og det er altså heller ikke en dårlig hTC, jeg havde også mine fordomme overfor hTC grundet deres tidligere telefoner som touch diamond og hero var/er elendige.

Dit valg må derfor afhænge af hvad du er mest til, kan ihvertfald fraråde dig at købe N8 og X10 - de er mindst ligeså elendige som hTC's tidligere telefoner.

Så enten iPhone4 eller Desire/HD.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 12:07:15
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville ikke vælge en X10 den har jeg haft og den er ikke helt ligeså god som en HTC desire.

Iphone 4 er en god telefon har lige solgt min, men hvis du bor et sted med dårligt signal er det en elendig telefon.

Nokia N8 har jeg testet på arbejde og haft med hjemme i en uge og det er en ok telefon bare ca. ½ år bagud i forhold til diverse andre smart phones på mange punkter.

Jeg ville personligt vælge en af de 3 følgende telefoner.

iphone 4 hvis der generelt er god dækning på din hjemme adresse og der hvor du befinder dig.

HTC Desire HD suveræn god telefon, stor skærm og mange nice features. Nogen mener skærmen er for stor.

Samsung galaxy S også en glimerende telefon, så snart man har vænnet sig til den UI samsung har lagt på den,

Som #4 skriver er den nye google nexus S og et suverænt bud, har ikke prøvet den endnu og ved ikke om den bliver sat til salg i DK. Men hvis jeg kunne få den her i landet så havde jeg købt den no questions asked

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af bamselinen d. 16-12-2010 12:11:55.

Sjakalen

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 15:35:33
Svar/Indlæg:
1978/216
Jeg er sq glad for min Desire HD (min første htc telefon. og første gang jeg oplever android) synes den arbejder super hurtig! lækker at holde på, fede menuer, og masser af fede apps til den. men jeg var og er måske stadig lidt utilfreds med kameraet i den både billeder/video. men folk rundt omkring siger at det er meget bedre en det der sidder i iPhone4 og meget meget dårliger end Nokia's n8. faktisk så synes jeg er det ser skide godt ud når man skal til at tag et billedet, alt står skarpt og det hele, men når man så klikker og billedet er tager så ser det ikke lige så godt ud som inden jeg tog det?? men om det så er fordi jeg ikke holder den helt stille ved jeg altså ikke

Jeg har prøvet at smide billeder ind på den af super kvalitet fra Gameswallpapers.com og Interfacelift.com og de står fandeme godt. så forstår ikke helt at folk siger skærmen er dårlig... og hvis jeg skruer op for lyset på skærmen står den endnu mere skarpt. men så bruger den også betydlig mere strøm, synes jeg, så har skruet ned for det igen.

Om skærmen er for stor, nej ikke for en rigtig mand som bruger størrelse 10-11 i arbejdes hansker 😀 men har man en hånd som en knægt på 12 år ja så er den sq flere nummer for stor 🤣

Så jeg er en glad mand

PS. kunne godt tænke mig at der var lidt mere power i lyden på den når man ser film fra fx ekstra bladet og youtube. det skal ikke være ret meget støj rundt om en, så kan man ikke høre en skid

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 16-12-2010 15:41:22.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
16-12-2010 15:57:20
Svar/Indlæg:
4033/364
#5 +2 Diamond og Tatoo er en anden type skærm og kan SLET ikke sammenlignes med Desire.

Jeg ville nok droppe X10i , SonyEricsson er simpelthen for langsomme med opdateringer og 2.2 er noget hurtigere end 2.1 (og flash virker fint - især rart med hjemmesider som bruger flash menuer) .

Hvis skærmen er vigtig, så kommer du nok ikke uden om Samsung Galaxy S / Nexus S. Synes også batterilevetiden er bedre med Samsungen end fx Desire (har haft begge). Omvendt virker Desiren mere solid og Sense er mere lækkert end Samsungs mystiske UI (har haft Desire, har Galaxy S nu).

Desire Z kunne også være en mulighed. Iphone 4 er også nice - men ret pebret i prisen og virker fx. ikke med TDC Play.

husk flatrate på data.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2010 18:12:28
Svar/Indlæg:
181/0
#7:

De begrænsninger jeg snakker om er lukketheden omkring iOS, og konceptet med at der ikke er den store mulighed for at sætte et personligt præg på telefonen.

For at uddybe:
Ejer man en iPhone er man bundet til at synkronisere den med iTunes, både mht til kontakter, men også når der skal overføres filer, musik og video. Der er dermed heller ingen mulighed for at benytte telefonens lagerplads som "mass storage" (hverken over USB, WiFi eller bluetooth) når fx svigermor eller kæresten efterspørger de seneste feriebilleder. Dette er der selvfølgeligt folk der ingen problemer har med. Jeg gætter på at du nok er en af dem, hvilket selvfølgeligt er helt i orden.
Jeg hører til en anden gruppe mennesker, og jeg kan godt lide at min telefon er et stykke uafhængigt elektronik, der ikke har en navlestreng forbundet til et stykke PC-software.

Udover problemstilling med itunes, er der ikke mange muligheder for at sætte et personligt præg på telefonen. Hjemmeskærmen på iPhone er en lang liste med kvadratiske ikoner, apps, som man skal trykke på før man får brugbar info ud af telefonen. Dette er simpelt, nemt og hurtigt, men, efter min mening, ikke særligt spændende.
På mange andre smartphones er der mulighed for at gøre hjemmeskærmen personlig ved at fx smide sin personlige kalender direkte ud på hjemmeskærmen, måske spicet op med en liste over de seneste emails og beskeder, eller eventuelt har man sin musikafspiller liggende direkte på hjemmeskærmen, hvis man ofte benytter telefonen til musik.

Det er hvertfald min erfaring med iPhone og iOS, måske er det ændret med de seneste opdateringer?

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kojs d. 16-12-2010 18:13:33.

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
16-12-2010 20:14:58
Svar/Indlæg:
242/25

Nej ikke det hele stor ud over nogle forbedringer her og der + små funktioner, men på det seneste er det blevet lovligt at jailbreake 🙂 det har jeg gjordt siden dag 1, så åbnes en helt anden verden, og derved bliver iphone da best....

Men jeg er hel enige med dig, mit overstående kommentar er basseret på at folk jailbreaker deres iphones 🤡 mit råd til folk med iphone --> Jailbreak jailbreak jailbreak 😛

sådan næsten ser min tema pt, dette er et billede fra nettet, men temaet er den samme 😀 ingen kvadratisk ikoner...

Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af CoBrA1 d. 16-12-2010 20:21:08.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2010 21:23:06
Svar/Indlæg:
181/0
#14 Mine ovenstående kommentarer er baseret på at folk ikke jailbreaker deres iPhone, da jeg ikke mener man kan sammenligne telefoner på hvad man kan med hjemmebryggede softwarekonfigurationer.

Desuden synes jeg det er dumt at man skal omgåes hele producentens softwarepolitik for at få den bedste oplevelse ud af sin telefon. (Men det er måske bare mig?)

Folk skal bare jailbreake deres iPhone alt det de vil, hvad man laver med sin telefon er op til en selv. Jeg synes bare det er et forkert sammenligningsgrundlag.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2010 21:40:38
Svar/Indlæg:
5421/53
#13 Er meget uenig med dig.
For det første, behøver man feks. ikke at synce med iTunes for at synce sine kontakter. Jeg har altid brugt Google Contacts til mine kontakter - og det er helt perfekt.

For det første, så ser jeg ingen behov for at kunne bruge min telefon som lager plads. Alt hvad jeg behøver at have på mig ligger i min dropbox, på mine FTP servere eller andet værk.

Det eneste jeg er enig med dig i, er besværligheden mht synkronisering af musik. - Har aldrig lagt musik på mine iPhones, streamer kun radio.

Har kun min iPhone sluttet til iTunes når jeg skal opdatere min telefon, alt andet kører direkte fra telefonen.

kojs

Overclocker
Tilføjet:
16-12-2010 22:26:38
Svar/Indlæg:
181/0
Fair nok, vidste ikke det med google contacts, det er altid en rar feature.
Men som jeg skrev i mit første indlæg (#1): Kan man leve med begrænsningerne der er ved iPhone og iOS, er det nok den bedste telefon på listen.
Du ser slet ikke begrænsningerne (som ikke er begrænsninger for dig), og har derfor heller ingen problemer med telefonen. Og dermed er vi også fuldstændigt enige.
Jeg har andre behov når det kommer til min smartphone, og derfor har jeg ikke valgt en iPhone.

Og lad os så ikke tæske mere på den stakkels ged.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af kojs d. 16-12-2010 23:56:33.

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
17-12-2010 00:49:14
Svar/Indlæg:
370/19
Et enkelt råd køb efter behov 😉

Det er ultimativt det vigtigste for det er fuldstændig ligegyldigt hvad telefonerne kan hvis det er ting du ikke kan bruge til noget 🙂

Jeg synes du skulle tage ned til din lokale mobil pusher, og lege lidt med de forskellige mobiler og se hvilke der tiltaler dig bedst 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2010 04:30:14
Svar/Indlæg:
5421/53
#17 Ja okay, undskyld hvis jeg lød lidt sur 🙂

Jeg elsker bare livet med min iPhone, (eller, ikke 3G'en efter iOS 4 - ødelagde den i frustrationer pga hastigheden).

Jeg elsker det med at man altid har en telefon der virker. Og jeg elsker den måde som app'sne skal bruge de få (men nu) meget gode API'er de får stillet til rådighed. Når jeg er på farten så vil jeg bare bruge telefonen så smertefrit som muligt, og jeg vil da gerne erkende at Apple er lidt bagud mht deres features. Men hellere bagud og gøre det rigtigt.

Jeg har selv prøvet nogle få HTC'er, og X10 mini - Desværre har ingen af dem været 'high-end' - så aner ikke hvordan Android er med en kraftig telefon.

Nu efter iOS 4 på både min iPhone og iPad ser jeg næsten ingen grund til at jailbreake - jeg mister bare en masse produktiv tid på at sidde og filme med alle mulige ting, fordi jeg aldrig bliver 'tilfreds'.

Vil jeg lege, så sker det hjemme foran computeren 🙂

Så ja, enten skal man gå efter mange features, opensource osv. eller noget der efter min mening virker utrolig problemfrit og brugervenligt.

Problemet som jeg ser det, er brugervenligheden på andre OS'er end iOS er alt for dårlig.

Mht Nokia N8 - tjah, mine forældre og min søster har lige fået sig en hver. Og lad os bare sige, at jeg ikke forstår hvordan folk kan finde det OS behageligt, det er i dyb frustation hvis jeg skal lave noget så simpelt som et opkald.
De ærgrer sig vidst også selv.