#1 - som du selv fortæller, er det de færreste antivirus-programmer som detekterer alle former for indtrængen. Jeg kan også "kravle gennem bagdøren", men et virkeligt angreb med reelle trusler - det er en anden sag.
At man har et antivirus-program installeret ér ikke en 100 % garanti for at man slipper skadesløst fra alt, det ved de fleste vidst.
#2 er vidst ikke helt "up to date" med resurceforbruget, 09 åd meget, men er forbedret (som alle andre AV i dag). At påstå at MSE er på højde med Norton og Kaspersky er lidt meget at tage i munden, jeg har flere eksempler på venner, som har MSE, som har fået flere nye trojanere ind på deres PC - hvor andre (incl. mig selv) er sluppet fri med Norton / Kaspersky.
JA, der er altid alternativer, godt at I bruger dem men lad være med at kalde artiklen "½ færdig" - jeg kunne godt kaste Benchmarks mm. ind i en artikel men skal den ikke være rimeligt letlæselig. Hvis man er så erfaren som jer, så har I jo alligevel ikke brug for artiklen 🙂 . Jeg er, og det skulle gerne skinne igennem, glad for jeres input, læserne af artiklen får også jeres kommentarer med, tak for det 🙂