Hjælp min pc vil ikke starte op.

Diverse d.  17. december. 2010, skrevet af RedHot
Vist: 303 gange.

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2010 11:42:11
Svar/Indlæg:
796/99
hej til morgen da jeg ville starte min pc op.

Staretet den op uden noget på skærmen det gør den somme tider hvis jeg ikke for tænt skærmen når jeg stater pcen.

Så slukkede den og prøvede så at starte den op igen. Nu sker der bare slet ingen ting når jeg trykker på start knappen mere.

det lille lcd lyser og siger cpu init. der også blåt lys i lyd kortet. Men inden blæser eller noget starter op.

har prøvet at pillle strømmen fra. og tage batriet ud men til ingen hjælp der sker ingen ting når jeg trykker på start knappen.

Nogle gode råd ? i kan se hvad min pc inde holder i min profil.

er det en død psu eller hvad tror i ?
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
17-12-2010 13:02:45
Svar/Indlæg:
2211/331
Har du en "BEEEP" højtaler sat til dit bundkort,hvid ikke så sæt en til,den kan giver dig lidt disgnostik når bios starter

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2010 10:14:38
Svar/Indlæg:
4089/252
Det kunne godt lyde som enten defekt bundkort eller psu. Men det er umuligt at afgøre medmindre du feks har mulighed for at teste med anden PSU. Det er udelukkelsesmetoden.

Jeg ved ikke om det hjælper, men prøv at pille alt strøm fra og tag batteri ud i en times tid og sæt det til igen.

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2010 15:39:12
Svar/Indlæg:
796/99

prøver jeg lige :) tror bare kun jeg har et usb headsæt.

det har jeg lige gjort så for den lov at stå til i morgen når jeg har tid at se på den.

#1 & #2

Det ser ud til at den slet ikke vil starte op nu. Der er dog stadig blå lys i lydkort og i det lille lcd hvor den skriver cop init,

Er er bange for det nok er hele bundkortet :( så det lidt øv når der nu er smidt vandkøling på det over det hele og skulle til at fixe.

Men prøver lige at se skulle mene jeg har et par psu til at ligge jeg da lige vil prøve med først.

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2010 13:22:22
Svar/Indlæg:
796/99
fik den til at starte op.

men nu den helt død igen. og inden den var helt død skrev den cormos fejl eller sådan noget. er det lige med at bundkortet er står af ?

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2010 13:42:34
Svar/Indlæg:
4089/252
du har ikke en PSU liggende du lige kan teste med? Men jo det lyder som bundkortet, for der kommer jo strøm til systemet.

Lugter der underligt fra PSU elelr andre steder? Havde engang en defekt PSU og den lugtede lidt brændt

RedHot

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2010 13:57:29
Svar/Indlæg:
796/99
Ville skifte bundkort nu og tog gfx ud. Og kunne se der lå vand. Så der noget der er blevet utæt syndes ellers jeg kiggede efter det til at starte med. Men kan være jeg så har stødet ind i en studs som så kom til at side lidt svært.

sådan noget pis :( håber godt nok kun det bundkort og ikke også mit gfx.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2010 14:11:50
Svar/Indlæg:
4089/252
se at få alt tørret og lad den så stå i et døgns tid så alt kan komme væk. med lidt held er intet brændt af så det bare var vandet der kortsluttede. men vær sikker på at der ikke er fugt i riller osv.