Det er er jo priser for handel af 1000stks hos intel, altså koster en enkelt 2500kr, så lig 20-30% oven i som forhandler fortjeneste, samt de 25% til moms, så hedder prisen jo noget andet....
Nu er det jo Intel og ikke AMD processorer vi snakker om så K versionerne, med ulåst multiplier, vil sandsynligvis ikke ligge på niveau med de andre versioner. På Wikipedias priser er forskellen mellem versionerne 5 til 8% men da efterspørgslen på disse nok bliver høj vil jeg gætte på at forskellen i butikkerne vil blive større i begyndelsen.
På den anden side syntes priserne at være pænt lave i forhold til de der er oplyst på forgængeren http://en.wikipedia.org/wiki/N... (microarchitecture) hvorfor de 2500,- er et godt bud på prisen for en i7 Sandy Bridge og måske lige under 3k for K versionen.
Alt for lidt oplysninger til at det er brugbart, kan ligeså vel være superchippen af alle superchippe de har fundet frem til det formål, samt temperatur kan være helt ustyrlige fordi den får så meget volt.... Men hvis det er alment så glæder jeg mig da med mit vand 🤡
Jeg har et Gigabyte P67A-UD4 samt en Core i7-2600 cpu og det kostede det samme som mit Gigabyte X58A-UD3R og Core i7-950, men det yder også det samme, så jeg er ikke imponeret over ydelsen på Sandy Bridge.