25 årige søger udd, og kammerarter på Fals

Hyggehjørnet d.  21. december. 2010, skrevet af Danni-Hansen
Vist: 891 gange.

Danni-Hansen

Enthusiast
Tilføjet:
21-12-2010 01:35:15
Svar/Indlæg:
32/10
Hejsa.

Jeg bor på ø'en med begrænset muligheder, og søger en teknisk uddannelse eller en hue til hovedet..
Jeg overvejer derfor at blive HTX elev, for at åbne mulighederne for at komme videre i verden.

Da jeg i forvejen er meget teknisk anlagt, kunne jeg godt finde på at gøre noget alvor ud af det.

Økonomien har jeg dækket, har en fast indtægt, som ingen kan røre ved, så det er ikke det der forhindre mig i at starte når sommeren 2011 er slut.

Det er mere det med kammerart skaberne.

Jeg bliver 26 til Maj, og de fleste af dem der starter på HTX her nede, er helt nede fra 15 år, og jeg har endnu ikke set nogen efter jeg har gået på IT Supporteren (Som jeg har svendebrev på), på over de 25 år.

Meget sker, og jeg ved man kan få nye kammerarter, men, spørgsmålet er om min modenhed kommer i vejen for nye venskaber osv.
Om jeg i det hele taget kan holde ud at være på HTX, grundet umodenhed, dårlige replikker, kedeligt studie miljø, og hvad der ellers kan være af forhindringer.
Jeg vil jo gerne lære noget, og blive mere uddannet end jeg allerede er.

Sagen er vel også lidt det, at jeg gerne vil på Universitetet, men, karakteren lå på 8 den gang, det er vel dårligt nok, grundlag nok til at starte op på en Uni? Eller for den sags skyld, ville gerne have været Datamatiker en dag, men, det har jeg så småt droppet, for både skal jeg have B Engelsk og B Matematik, og har (Såvidt jeg husker), kun C i begge?

Nogen der kan rådgive, hjælpe, eller som eventuelt skal starte på HTX i Nykøbing Falster?

På forhånd tak.

----

PS, posten er også postet på andre fora's.
mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2010 03:41:36
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg kommer selv fra sydsjælland, og kender flere fra Falster. Selv gik jeg direkte fra 9. klasse til gymnasiet, og videre til universitet. Jeg kløjs i det hele, og gik i ca. 1½ år for at finde ud af hvad jeg ville. Jeg håber derfor du har brugt god lang tid på at tænke igennem hvad du har lyst til, og vil opnå. Hvis det mål er sat, er ingenting umulige ;)

Mine 1½ år blev bl.a. brugt på Adgangskurset ved DTU (http://www.adgangskursus.dtu.d... ). Jeg havde været sløset i gymnasiet, og mine matematikkarakterer var ikke noget at råbe hurra for, så jeg valgte at genopfriske det.

Der kommer mange på adgangskursus på DTU. Jeg har opfattelsen fra mange af de lidt ældre på studiet, at flere vælger det, for at kunne få deres karakterer forbedret, eller generelt få en gymnasiel uddannelse, så de kan få den uddannelse i sidste ende de ønsker sig. Målgruppen for uddannelsen er altså folk i ca. samme position som dig. Og den giver ikke kun adgang til DTU ;)

Inden du kaster dig ud i et eventyr på adgangskurset, kan du også høre uddannelsesstederne, om du har mulighed for merit med din nuværende uddannelse.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2010 03:54:02
Svar/Indlæg:
1643/172
Som #1 er inde på så er den hurtigste vej for en der elsker at leje med teknik at tage sig et Suppleringskursus/Adgangskursus/Turbokursus (Blive klar igennem sommerferien til uddannelsesstart september 2011) til en Diplomingeniøruddannelsen, som macher din profil bedst. På den måde vil du forhåbentligt havde en Diplomingeniør grad inden du er fyldt de 30 år.

Edit: #0 Så frem du allerede har en gym uddannelse bag dig kan du ikke tage en ny en og få forbedret dit snit. Dit første bevist vil altid være det gældende. Du kan kun forbedre på dit snit så frem du taget fag på højre nivo end du havde før, f.eks ved gå fra Mat B til Mat A osv.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Retro d. 21-12-2010 04:14:42.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
21-12-2010 08:26:52
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg tog HTX lige efter 10. klasse, og så direkte til grundskole i teknologi og kommunikation, hvor jeg var alders vicepræcident. Alle var direkte fra 9. klasse, bortset fra 3-4 styk. Det kan godt være hårdt at være mellem nogen som lige har afsluttet folkeskolen, men samtidig kan man gøre det rigtig godt, fordi man har lidt mere erfaring, og er bedre klædt på til at lære. Jeg fik rigtig meget ud af det, og de yngre elever spurgte mig om hjælp, og på den måde lærte jeg endnu mere.

Danni-Hansen

Enthusiast
Tilføjet:
30-01-2011 19:10:15
Svar/Indlæg:
32/10
Hej.

Har besluttet at droppe HTX el. anden uddannelse for en periode, og starte firma op, og se hvordan DET går.

Skulle det firma som jeg har i tankerne gå ned om og hjem, tråds min kommende bedre private økonomi (Som gør at jeg kan invistere en del mere penge i mit kommende firma), så vælger jeg at betale eventuelt gæld (Hvis der er nogen), også lukke det firma, også starte job eller uddannelse derfra.

Tak for hjælpen folkens, det var rart at kunne hente hjælp 🙂

andreas03

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2011 19:27:35
Svar/Indlæg:
282/46
#2 det sidste du skriver passer ikke helt. Jeg dumpede selv i matematik A sidste år, og da jeg skal ha' bestået matematik A for at kunne søge ind på mit ønskede studie, hoppede jeg på et helårs matematik A kursus, på "Aalborg studenterkursus" efter sommerferien 2010. Så altså, jeg har haft matematik A en gang før - nu har jeg det igen. Kravet var bare at jeg bestod matematik B i 2.g hvilket jeg gjorde 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af andreas03 d. 30-01-2011 19:30:19.