#0 Jeg har netop haft præcis samme oplevelse ved Komplett!!! Den demo-vare jeg havde bestilt - en SSD- var også "solgt til en anden", selv om deres Support-afdeling først hævdede, at produktet var udgået og ikke kunne skaffes mere, ind til jeg påpegede at produktet stadig var at finde på deres www, hvorefter jeg udbad mig en forklaring fra servicemedarbejderen på hvorfor varen stadig kunne ses i deres netbutik, nu blot på et andet Komplett-varenummer, men præcis samme producentvarenummer... Da fik jeg at vide, at de ikke kunne hjælpe mere og at jeg var velkommen til at bestille varen på det nye varenummer.
Det var først da jeg skrev om min oplevelse på Trustpilot.dk at jeg fik "den rigtige forklaring", nemlig at varen var solgt til en anden kunde. Hvorfor kunne de ikke blot fortælle dette fra starten af, i stedet for at stikke mig en plade om at varen var udgået? Jeg kunne jo let konstatere at det ikke var tilfældet.
Jeg ventede først en uge på at få leveret, men konstaterede blot at status i deres Kundecenter var, at ordren ikke var afsendt. Det var først da jeg kontaktede deres supportafd pr mail at de meddelte mig, at de ikke kunne levere hvorpå de slettede bestillingen. Gad vide hvad der ville være sket hvis jeg ikke selv havde henvendt mig? De skriver faktisk i deres mails, at de vil kontakte kunden inden et døgn hvis ikke de kan imødekomme bestillingen. Og jeg hørte intet fra dem i den uge der gik før jeg skrev en mail til supportafdelingen... Jeg synes, at jeg husker noget om, at de tidligere har lavet lignende fejl, hvor de valgte at sende produktet alligevel. Nogen der kan huske andre tilfælde? Jeg prøvede faktisk først at komme i kontakt med dem igennem deres chat-system, men efter 10 minutters ventetid blev forbindelsen afbrudt uden mulighed for at prøve igen.
Jeg husker at jeg så den bestilte del i demo-shoppen, og mere end et par timer efter jeg så den første gang, så var den der stadig... så slog jeg til... men bare underligt at de ikke kan finde ud af at opdatere deres shop i nær-realtime så der vises korrekt lagerstatus... det er en smule amatøragtigt, eller er det mig der ikke har fattet database-teori godt nok?! Er lagerstatus for alle deres andre varer også flere timer forsinket? For så kan jeg da godt forstå, at de "altid har masser af varer på lager".