Hader komplett update

Hyggehjørnet d.  22. december. 2010, skrevet af The Heatkiller
Vist: 1806 gange.

The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 17:56:39
Svar/Indlæg:
1406/100
Arrg!!!

Der røg min jule gaver da komplett har solgt mine ting til anden person... 😲 hvad sker der !!

Og ik nok med det har jeg en retur sag kørne hos dem og nu kan det heller ikke findet mit bundkort

Jeg er sur og pis og skal bare af med det

Hader bare set fra til en fed jule gave ☹

Der skal jeg ikke købe mine ting i fremtiden


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 23-12-2010 15:33:43.
MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 18:09:48
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja det lyder jo ikke godt.

Må indrømme at jeg aldrig har haft problemer med dem.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 18:13:33
Svar/Indlæg:
1971/31
Samme som #1, har heller ikke haft problemer med dem på nogen måde og tror skam at de er en af de firmaer som sælger hardware som gør mest for at holde deres kunder tilfredse...


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 18:16:01
Svar/Indlæg:
1406/100
Nej det har jeg heller ikke selv men nu har jeg vente en uge på mine ting og det er kun fordig at jeg kontakte deres support at jeg fik at vide at imine ting var blivet solgt til en anden part som de skriver 😐

Noget underlig men at de så heller ikke ved hvor mit bundkort som er sendt ind til dem er så er det ved at pisse mig af. 😎


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 22-12-2010 18:16:16.


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2010 18:17:01
Svar/Indlæg:
873/25
Hvad betyder det at de har solgt dine ting til en anden? Købte du noget i demoshoppen, som en anden nåede at snuppe før dig fordi systemet ikke opdaterer lige med det samme?


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 18:19:31
Svar/Indlæg:
3907/73
Syntes nu ellers de har fået rimelig godt styr på lagerstyringen, har tidligere bestilt en i7-930 hvor den sagde to på lager og sekundet efter jeg havde fået bekræftelsen var det ændret til en.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 19:29:23
Svar/Indlæg:
1406/100
#5 de har rigtig godt styr på deres langer tinge bliver opdatere så snart tinge er købt.

#4 ja det var et bundkort er et demo kort. Men at de ikke lige skriver en mail eller noget om det at man skal til at kontakte dem få at finde ud af det er solgt til en anden part det pisser mig du skal jo tænkte at jeg har fået Ordrebekræftelse og det hele så jeg gik jo og trode at det kort var mit og det kom 😩


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 22-12-2010 19:30:17.


mikam
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2010 19:34:01
Svar/Indlæg:
873/25
Havde du fået ordrebekræftelse? Så er det mærkeligt, for det får man jo først når varen er pakket færdigt og klar til afsendelse.


unnamet
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
22-12-2010 19:35:28
Svar/Indlæg:
5258/240
Jeg tror også kun at du har fået en bestillingsbekræftigelse.


Supermadzen
 
Overclocker
Tilføjet:
22-12-2010 20:04:41
Svar/Indlæg:
287/19
Hvorfor ikke hade dig selv for at bytte om på ordrebekræftelse og bestillingsbek 😛 ræftelse


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 20:48:25
Svar/Indlæg:
3854/175
#0 når det er i demoshoppen kan du ikke klage over det.. Demoshoppen kører efter først-til-mølle princippet...


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
22-12-2010 20:49:12
Svar/Indlæg:
1630/101
Har aldrig haft problemer heller gennem den tid jeg har handlet 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 23-12-2010 12:22:34.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 21:27:07
Svar/Indlæg:
1406/100
Nix jeg har fået begge delene 😕 jeg ved godt der er stor forskel på de 2 dele


Rondo
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2010 21:56:08
Svar/Indlæg:
340/37
#12 det lugter lidt hvis du har fået en ordrebekræftelse!
Køber heller ikke hos dem mere! der gik ca. 1,5 mdr. før jeg fik mine penge tilbage sidst. og det var efter jeg havde talt med dem 3 gange! havde købt en køler jeg ikke fik brug for!


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 21:57:41
Svar/Indlæg:
2155/123
sejt.....


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 22:04:39
Svar/Indlæg:
5224/222
Ja... lad os alle svine Komplett til fordi vi er jo alle klar over at det er den dårligeste forhandler ever... (ironi kan forekomme) 🤡

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Pvt.P.Nutz d. 22-12-2010 22:05:01.


noaim
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 22:19:43
Svar/Indlæg:
2155/123
Ja jeg tænker sådan lidt det samme.. Dine forhold kommer sådan set ikke os andre ved, når vi alle vidst godt ved komplett.dk er en af de førende inde på HW markedet og også førende med hensyn til service, RMA og sådan.. 🙂


#17
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 22:25:22
Svar/Indlæg:
2602/173
Du har været uheldig og det er da ærgeligt! Men det sker for os alle, de fleste af os opretter bare ikke forum-tråde omkring det så snart vi har lidt modgang 🙂 Har intet ondt at sige om Komplett, og har lagt mange tusind kroner der og haft flere RMA sager som har kørt som smurt.


Spagme
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2010 22:42:58
Svar/Indlæg:
792/52
Har også pt. en dårlig erfaring med komplett.dk

Plejer godt nok at anbefale dem og regner da også med at fortsætte sådan.

Men har haft sendt mit anlæg ind til reperation. Det blev sendt afsted d. 23 november. Hørte først fra teknikeren igår, der først lige var begyndt på sagen. Han ringede pga. han ikke forstod fejlbeskrivelsen, så det er jo sådan set et + at han lige kontakter mig, inden han bare skriver: ingen fejl fundet. Men syntes nu stadig det er ret lang tid.


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 23:08:17
Svar/Indlæg:
826/60
#0 Jeg har netop haft præcis samme oplevelse ved Komplett!!! Den demo-vare jeg havde bestilt - en SSD- var også "solgt til en anden", selv om deres Support-afdeling først hævdede, at produktet var udgået og ikke kunne skaffes mere, ind til jeg påpegede at produktet stadig var at finde på deres www, hvorefter jeg udbad mig en forklaring fra servicemedarbejderen på hvorfor varen stadig kunne ses i deres netbutik, nu blot på et andet Komplett-varenummer, men præcis samme producentvarenummer... Da fik jeg at vide, at de ikke kunne hjælpe mere og at jeg var velkommen til at bestille varen på det nye varenummer.

Det var først da jeg skrev om min oplevelse på Trustpilot.dk at jeg fik "den rigtige forklaring", nemlig at varen var solgt til en anden kunde. Hvorfor kunne de ikke blot fortælle dette fra starten af, i stedet for at stikke mig en plade om at varen var udgået? Jeg kunne jo let konstatere at det ikke var tilfældet.

Jeg ventede først en uge på at få leveret, men konstaterede blot at status i deres Kundecenter var, at ordren ikke var afsendt. Det var først da jeg kontaktede deres supportafd pr mail at de meddelte mig, at de ikke kunne levere hvorpå de slettede bestillingen. Gad vide hvad der ville være sket hvis jeg ikke selv havde henvendt mig? De skriver faktisk i deres mails, at de vil kontakte kunden inden et døgn hvis ikke de kan imødekomme bestillingen. Og jeg hørte intet fra dem i den uge der gik før jeg skrev en mail til supportafdelingen... Jeg synes, at jeg husker noget om, at de tidligere har lavet lignende fejl, hvor de valgte at sende produktet alligevel. Nogen der kan huske andre tilfælde? Jeg prøvede faktisk først at komme i kontakt med dem igennem deres chat-system, men efter 10 minutters ventetid blev forbindelsen afbrudt uden mulighed for at prøve igen.

Jeg husker at jeg så den bestilte del i demo-shoppen, og mere end et par timer efter jeg så den første gang, så var den der stadig... så slog jeg til... men bare underligt at de ikke kan finde ud af at opdatere deres shop i nær-realtime så der vises korrekt lagerstatus... det er en smule amatøragtigt, eller er det mig der ikke har fattet database-teori godt nok?! Er lagerstatus for alle deres andre varer også flere timer forsinket? For så kan jeg da godt forstå, at de "altid har masser af varer på lager".


#20
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 23:10:06
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har stadig det "til gode" at have en RMA sag hos komplett. Men har også handlet for mange tusindene kroner i den shop.

Her for lidt siden da jeg købt mit Nikon D3100 var det sat ned. Samme dag som jeg afhentede det i deres pick up service var det sat lidt mere ned. Det sagde jeg så til damen der stod bag kassen og hun spurte om mit kontonummer og to dage senere havde komplett sat de penge som kameraet var blevet sat yderligere ned med ind på min konto.

Det er service! 😲


#0 Tror der er gået et eller andet galt for komplett. For tror ikke de gør sådan noget med vilje.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 22-12-2010 23:12:07.


Tha_noob
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 23:23:07
Svar/Indlæg:
3854/175
#20 nej det tror jeg heller ikke.. Hvorfor og hvad ville ideen være i det? Hvilken butik ønsker sure kunder? Deres demoshop er først til mølle, og så kan det jo ske at de ikke altid lige kan få opdateret lagerstatus i samme sekund


colombodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2010 23:30:55
Svar/Indlæg:
826/60
#22
måske jeg ikke fatter sådan noget web-halløj, men når man skriver her på hwt.dk, så registreres dette også i en database, lige som i en butiks ordresystem og tilhørende lagersystem, og her på hwt.dk er indlæggene jo opdateret næsten straks... og betalingssystemer kan også straks bestemme om en transaktion er "godkendt"... men Komplett.dk kan ikke fjerne/markere et produkt som "solgt" så snart en kunde har bestilt det via deres webshop?

Hvis jeg hæver 200kr på mit dankort i DanskeBanks pengeautomat, og derefter går 200 meter til næste DanskeBank pengeautomat, så er saldo på min konto opdateret og viser, at jeg netop har hævet 200 kr i en anden automat, ik? Systemerne hænger jo sammen og bruger vel samme type database-teknologived Komplett?

Nogen der ved mere om databasedesign der kan forklare problematikken, eller kan henvise til en artikel der gør? Og jeg hader ikke Komplett.dk -har handlet der mange gange og været godt tilfreds, men jeg er lidt uforstående over hvordan/hvorfor problemet med lagerstatus mv som sådan kan forekomme...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af colombodk d. 22-12-2010 23:35:18.


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 08:18:04
Svar/Indlæg:
1406/100
Jeg er jo godt klar over det er først til mølle. Men når de river penge og sendt en ordrebekræftelse med T&Tnr så går man alså ud fra man har fået sine ting.

Alså vis det hade været en gave til nogle af mine børn hade jeg personlig taget til KBH for at brokke mig.. 😉 og fuck den smule sne jeg skulle nok kommer der over 😎

Det er jo for lav af dem at de trækker penge for vare som de ikke har solgt til mig og det er jo heller ikke lige frem at de tilbyder noget andet det behøver jo ikke at være til samme pris men de kunne da godt lige ha sendt en mail i mandags i sted for at jeg skal kontakt dem igår for at høre hvor mine ting bliver af. 😐

At jeg jammer mig over her på site så er det jo for at gøre opmærksomme på at det kan ske selv fra en af danmark store online forhandler at FADboys bliver sure over det er jeg noget lige glad med 😎


Jeg håber da bare at nogle inde fra komplett læser det som folk skriver her inde hvor jeg kan se det ikke er først gang og det bliver nok heller ikke den sidste gang at sådan noget sker men jeg syns at de i kunne gøre det beder og oplyse folk i god tid vis de ikke kan få deres ting som de har betalt for 😎

Jeg har købt meget inde ved dem men det er første gang at jeg opblevet en forhandler hæve mine penge og lige glemmer at de ikke har vare i huset og ikke kontakter mig om problemet. 😲









Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The Heatkiller d. 23-12-2010 08:19:48.


yaryar
 
Overclocker
Tilføjet:
23-12-2010 11:46:42
Svar/Indlæg:
174/16
Ja personligt kan jeg da kun sige god for komplet!

men ja handler man i demo shop så kan man kun sige at man har handlet når man får mail med T&T nummer, ellers må man gå ud fra at man ikke var den første.
Men jeg ved da at fra mit sidste køb i deres demo shop var det tv jeg købte væk fra www shoppen med det samme, så deres database køre i mine øjne også upåklagelig

❤ komplet især demo shoppen 😲

Tak komplet for et fantastisk år glæder mig til det næste hvor vi igen skal handle mange gange med hinanden


ChristofferJ
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2010 11:49:54
Svar/Indlæg:
116/3
Jeg kan også kun give ros til komplett
Jeg synes det hele fungerer som det skal.


Men #0 det lyder jo ikke godt, tror du har været meget uheldig!


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 12:57:51
Svar/Indlæg:
5421/53
#23 Sikker på de har trukket penge? Pengene bliver først trukket når varen er sendt.


Jones9000
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2010 13:00:53
Svar/Indlæg:
817/109
#0 fedt nok flere demovarer til os andre.. :)


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 15:33:19
Svar/Indlæg:
1406/100
Update!

Jeg er blevet kontakte af support igen og det viser sig at de har lavet en fejl så jeg få mine ting men bare først efter jul...

Så det er vel okay tror jeg selv om de kunne nu godt ligge 3 tom´s guldbar med som et plaster på såret 🙂 ligesom de gjorde hos express delivery se det var sku service 🤣


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 15:38:15
Svar/Indlæg:
3907/73
#28

Ligesom hos Coolbits.dk der får man altid et par kuglepenne og tyggegummi med i pakken ligemeget hvad, se det er service.


SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 15:57:31
Svar/Indlæg:
1478/40


29# Det gør man også fra coolerkit. Min søn elsker når jeg bestiller derfra 🤣


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 15:59:10
Svar/Indlæg:
3907/73
#30

Ok det gjorde man ikke den gang jeg sidst købte vandkøling, men de har nok nappet ideen fra konkurrenten... 🤣


Cube2
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2010 16:34:35
Svar/Indlæg:
375/46
Caseking giver også en lille pose slik

memoryc giver alt for mange visitkort



Supermadzen
 
Overclocker
Tilføjet:
23-12-2010 18:09:45
Svar/Indlæg:
287/19
Angående de ekstra kuglepenne kaldes det vel bare gratis reklame ? 🙂


tatoo1956
 
Overclocker
Tilføjet:
23-12-2010 18:31:51
Svar/Indlæg:
1630/101
GODT så, med en update - kunne sgu heller ikke forstå at Komplett kunne gøre sådan noget?!! 😀


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-12-2010 18:41:07
Svar/Indlæg:
7765/230
nm.. læste ikke det hele igennem, 😳 Men kan se komplett reagerede som jeg forventede.. :yes:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 23-12-2010 18:43:01.


netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
23-12-2010 21:07:28
Svar/Indlæg:
190/24
#0

Hvis du har fået en ordrebekræftelse har du ret til at få udleveret dine vare til den aftalte pris.
Både købeloven og domspraksis efterlader ingen tvivl: En ordrebekræftelse er lig med en bindende aftale om købet.

/Johnny


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af netsat d. 23-12-2010 21:18:46.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-12-2010 00:20:58
Svar/Indlæg:
2235/138
Sidste jeg brugte deres demo butik, havde den ikke opdateret hurtigt nok, og varen var altså solgt ... Havde modtaget en Bestillingsbekræftelse, dog ikke en ordrebekræftelse, så tænkte at det jo ikke var noget og gøre ved .... Fik dog denne her mail:

"Hej Henrik.

Jeg har modtaget besked fra min indkøber om at denne demo vare, desværre er gået til en kunde, der har været lidt hurtigere til at fuldføre købet end dig, så vores hjemmeside ikke har kunne nå og opdatere lager beholdningen.

Jeg har derfor annulleret din ordre.

Hvis der er en anden vare du kan bruge på siden, vil jeg meget gerne se om jeg kan gøre lidt ved prisen, som et lille plaster på såret.

God weekend.
Med venlig hilsen

Tim Kaas
Salg og servicechef"

Det syntes jeg sku er super service, og fik skam også rabat på næste køb 🙂 ...



netsat
 
Superbruger
Tilføjet:
24-12-2010 01:05:59
Svar/Indlæg:
190/24
#37

Det er sgu fin service :yes:

Jeg har handlet mange gange hos komplett og har altid været super tilfreds, men det ændre ikke på at #0 har krav på, at få udleveret hans varer, såfremt han har en ordrebekræftelse på købet.

Et lille ordsprog, som kan bruges som en analogi:

"Her takker vi ikke - her betaler vi" 😀

/Johnny