Jeg er ude at kigge efter en mediecenter løsning til en nogenlunde pris.
De vigtigste krav er:
1. Være nemt at bruge 2. Hurtig filoverførsel 3. Skal kunne understøtte "alle" formater/filtyper 4. Skal have en sublim undertekst/subtitle understøttelse
Jeg har set lidt på de forskellige løsninger som er nævnt i denne tråds emne, men jeg kan ikke gennemskue forskellen på disse, og hvad man bør være opmærksom på.
nu kender jeg ikke lige boxee, men WD TV og PlayOn! kender jeg til.
wd tv bryder jeg mig ikke om, kan ikke lige sætte ord på hvorfor. derudover har den heller ikke nogen harddisk indbygget.
playon! har jeg selv og den fungere sq godt, eneste der måske kan være i vejen med den er fil overførelses hastigheden til dens harddisk. dog kan den bruges som "ekstern harddisk" med usb2 og kan derved overføre noget hurtigere end hvad man kan over netværket. jeg ved dog ikke om deres version 2 har fået løst dette problem. hvad angår "alle" formater så har de alle en lille gruppe af formater, de ikke kan afspille, og indtil videre har jeg kun oplevet problemer med vobsub filer. dette gør at billedet ikke kan blive vist. enkelte problemer med MPEG2 eller MPEG4 filer. IMG filer kan den heller ikke klare, men ISO filer virker ganske udmærket.
ops. kan ikke huske præcis om de hedder MPEG.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 23-12-2010 10:02:43.
#2 har kun leget lidt med torrents, da jeg købte den, men de virkede fint, downloadede og uploadede også næsten som det skulle. der manglede nogle indstiller og lign, den gang. hvis du vil bruge den som dedikeret uploader, kan man sikkert godt få den til det. tror dog, det vil kræve, at den selv henter dataen først for at det virker. om det dog er sådan, det er jeg ikke sikker på 🙂
Jeg bruger min pc med programmet PS3 Medie server og så min PS3 til Tvet. Fungerer upåklageligt og har ikke oplevet noget jeg ikke har kunnet afspille endnu.
Har ikke selv nogen pt. Men havde en kortvarigt en Playon!HD og havde store problemer med deres firmware. Brugte adskillige timer på at få den til at køre nogenlunde på netværket og få torrent-delen til at virke tilfredsstillende. Stadigvæk oplevede jeg at den pludselig gik kold/frøs. Prøvede flere forskellige firmwares, alle med samme resultat 😩
Kan dog være jeg bare var uheldig.
Boxee har ingen harddisk indbygget og er i en lidt anden prisklasse... Hvad jeg kan forstå på de forskellige anmeldelser er dens funktionalitet noget begrænset i Danmark, manglende Netflix, Hulu osv.
Hvis jeg skulle købe en nu, og det ikke skulle være en decideret HTPC, ville jeg nok gå efter en Popcorn Hour.
også den eneste media center med gapless playback, hvis du vil bruge den til musik også?
ac ryan har så mange problemer og der kommer firmwares hele tiden og de fleste virker af h. til. wd tv live virker vanvittig god til film. husk at smide din pc samt player på en switch, da de ikke skal stå og route begge to - så er der problemer.
jeg har haft dune, popcorn, wd live tv, dune igen og så skal jeg have popcorn igen. de andre er blevet returneret, dog pånær popcorn hvor coax-indgangen røg. det var en a-200.
men a-210 er en bedre model - den nupper jeg igen til januar 🙂
#10 Ja den vil også skulle bruges til musik. Dog har jeg ikke hørt at der skulle være alle de problemer med ac ryan som du taler om? Jeg har set på popcorns hjemmeside, og jeg syntes desværre ikke de er særligt uddybende i deres specs. Ac ryan skulle kunne overføre meget hurtigt over netværk, ca. 80MB/s. Hvordan er popcorn´s til overførselshastigheder? Og vigtigst af alt, hvordan fungerer subtitle funktionen - hvis der da er en? Og spiller den lige så mange formater og filtyper som ac ryans? Det er lidt sparsomt med info på deres hjemmeside..
Derudover er den jo væsentligt dyere end ac ryans!
Tak for jeres hjælp!
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Farsen d. 23-12-2010 14:55:31.
#10 aaah det med at ac ryan kommer med firmwares hele tiden er ikke korrekt... der kommer nogle i deres forum som er alpha / beta versioner, men officielle firmwares; den eneste kom 2010-08-16 før den var den sidste 29-04-2010
synes altså ikke det er særlig tit...
hvad angår problemer, ja så havde deres første version en del problemer også alligevel ikke. de har nu lavet en version 2, som ikke har alle de første børnesygdomme.
hvis jeg skulle ud og have en ny, og hvis jeg havde pengene, blev det en Popcorn hour C-200, men tror jeg holder mig til en ac ryan mini næste gang
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Hediki d. 23-12-2010 14:56:18.
Jeg har en WDTV live og den virker fint kan tilslutte en ekstern HDD og lave den til et netværks drev alt sammen smerte frit.
jeg synes personligt at den fungerer glimerende, den trækker fuld hd film over netværket fra min NAS og den afspiller de formater jeg har film og serier.
Jeg har også en WDTV Live og efter at WD har opdateret deres firmware er den blevet rigtig fed!! og afspiller alle mine film med DVD Menu (med firmware v.1.04.10_V). så jeg har rippet alle mine dvd'er + bonus materiale i iso format uden nogle form kryptering... det fylder som ind i helvedet. men det er pisse godt.. der er kun nogle få film af mine 164 rippet dvd'er den slet ikke vil arbejde med. for mig er det ikke et problem at den har en hd indbygget... ville forøvrigt hurtig blive alt for lille 🙂
Svaret blev redigeret 5 gange, sidst af Sjakalen d. 24-12-2010 02:11:33.
Forskellen på PCH A200 og 210 er kabinettet, A200 med crap billigt kabinet med belastende blæser - A210 uden blæser i lækkert alu kabinet, samme hardware.
Har selv en WD TV Live og en PCH A200 (med moovika kabinet), begge har deres fordele og ulemper.
WD'en er en simpel maskinen med simpelt interface og man skal bruge uofficiel firmware til at pimpe den, moviesheets / torrents /webserver etc, lidt linux snilde er ikke af vejen. Har "kun" 100 Mbit netværks del, så forvent ikke hurtige overførsler via lan.
PCH'en har lidt flere indstillings muligheder samt YAMJ muligheder, med en indbygget HD kan du installere torrent programmer og lign, kræver ikke det store opsætnings geni. Har 1Gbit netværks del.
Begge har fine subtitle funtioner, sync / type / farve etc etc.
Kan godt være, at de har fået rettet op på de værste fejl i Playon!HD, men det med den er "brugervenlig" er vist relativt. Få f.eks. at sætte torrent delen op (porte) skulle man have gang i Telnet kommandoer - hvorfor ikke integrerer det i UI? - hvilket nok er let for nogle, men bestemt ikke alle. Det syntes jeg generelt var et udtryk for min Playon!HD oplevelse, også ved opsætning YAMJ, man skal bare lige... Også lige 😛
Den kan meget, men kræver så også en del af brugeren, ville ikke kalde den plug-n-play 😉
Men hvis man er klar over det, er den sikkert fin.
Det endte med at jeg købte mig en PlayOn!HD. Dog har jeg fortrudt det så kraftigt at jeg har fået den byttet til en Popcorn Hour som jeg skal prøve i dag. Playon!HD synes mere som et projekt end et egentligt produkt. Ingen lækre detaljer, problemer med firwmware, ringe netværks overførselshastighed mm.
Jeg fik min Boxee Box i går og kan kun anbefale den. Nem og hurtig at sætte op. Mange fede features, gik fra min WD TV LIVE og vil ikke tilbage igen.
Den er meget hurtigere og bedre menu, plus den også hurtigt finder info om filmen. Og så har den også et mere lækkert design, og bedre remote som køre på radiofrekvenser.
Det skal dog lige siges, at jeg dog aldrig har haft de store problemer med WD.
#24 Fordi at jeg ikke vil have en medieboks OG en NAS. Vil gerne have det samlet i en. Ligesom jeg heller ikke vil have en cd-afspiller, dvd-afspiller og blu-ray afspiller hver for sig ;)