Nu synes jeg ikke rigtig der bliver svaret på det spurgte, så jeg tillader mig at svare.
Til dit spørgsmål. Core i7 950 vil uden tvivl være hurtigere end Phenom II X6 1100T'ern i langt de fleste applikationer i dag. Det er faktisk kun i Cinebench at X6'ern gør et godt indtryk. 950'erns hastighed mere end gør op for "kun" at have 4 kerner og så hyperthreading.
Når det så er sagt, så er det svært at spå om fremtiden. Crysis 2 og andres spil annonceret til 2011 er allerede blevet stemplet som hexa og octa-core ready, og om det betyder at den ellers langsommere X6'er vil begynde at trække fra er svært at sige, men det er en mulighed. Vi har set i spil som HAWX 1/2, Dirt 2 og BC2 fordele arbejdsbyrden ud på 6 kerner uden egentlig være "supported", hvilket har givet lidt bedre ydelse på disse CPU'er selv i høj opløsning mv hvor GPU'en mere er flaskehals.
På den anden side så er AMD på vej med Bulldozer platformen som AM3 afløser, men hvorvidt det betyder noget er jeg ikke sikker på da AMD har et rigtig god ry for at supportere CPU'er bagud samt også stadig sørge for nye CPU'er til de ældre platforme.
Så reelt set er det utroligt svært at give et entydigt svar om hvad der er det mest rigtige. Stod valget til mig havde jeg nok taget Core i7 950 systemet (især da et Ci7 system i dag kan laves til rimelige penge ) og håbet på at Intel ville release en mainstream Hexa-core CPU... om det sker ved jeg ikke.
Det allersidste punkt er at husk på er at jo højere opløsning og jo mere FSAA/AF du smider på des mindre bliver forskellen mellem CPU'erne i ydelse da grafikkortene trækker byrden.