Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2010 20:28:56
Svar/Indlæg:
6293/359
Hej gutter
Jeg har testet og leget lidt med media centre her før jul.
Først popcorn a200, så dune hd smart b1, dernæst WD TV Live Hub.
Det hele startede med at min a200 gik i stykker, så jeg ville prøve noget andet.
Dunen var egentlig ret cool, men havde IKKE gapless playback til musik, hvilket gør sammenhængende numre på en cd lidt træls. det samme problem er der med WD TV Live Hub, som dog ellers havde suplime menuer, grafik og især flot afspilning af film. Virkelig godt endda. Det spillede godt sammen med min Sony TV i Theater-mode 🙂
Nu står jeg så og vil bruge 2000,- kr. på den "nye" Popcorn A210, da den HAR gapless playback og det ville jeg blive glad for med min musiksamling, hvor jeg indtil nu har fået rippet 20% over i wave og flac-formater.
Men skulle man smide en 2-3k efter en HTPC i stedet for - er der andre fordele ved at have en PC i stuen koblet til et 40" TV end lige at se film, se billeder og høre musik over netværket?
Jeg skal vel ud og have en smart fjernbetjening eller keyboard (logitech har noget i ærmet er jeg sikker på 🙂 ) til at styre PCen med.
Til sidst: ASRock laver noget færdigsamlet til en 2-3.000,-. Er det noget?
Med en HTPC har jeg også bedre muligheder for at lave noget seriøst med musik? Dog skal der så være et lydkort i med enten optisk eller coax udgang, før det bliver helt godt over i mit hifi-anlæg (?)
God bag(h)jul herfra og med ønsket om et godt nytår til jer alle 🙂