iPhone .com knap

Diverse d.  29. december. 2010, skrevet af gubbe
Vist: 444 gange.

gubbe

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2010 02:30:12
Svar/Indlæg:
30/21
Nå men jeg har en iPhone som jeg er ret glad for, alt er så dejligt logisk - bortset fra denne lille ting som generer mig dagligt. Når jeg surfer i safari har jeg et tastatur med en .com knap, hvad er idéen med den? Jeg mener når jeg skriver en URL ìg ikke trykker .com efter og bare trykker go så dukker siden op alligevel. Så er det på en eller anden måde muligt at lave knappen om til .dk istedet? Ved godt at man kan holde knappen nede og .dk dukker op men det er sjældent hurtigere end rent faktisk skrive det. Undrer mig virkelig over hvorfor den knap er der.

Håber i kan hjælpe, tak 🙂
Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2010 08:28:30
Svar/Indlæg:
1636/115
Så det vil sige når du feks skriver Asus.dk, så når du trykker enter hopper den til Asus.com?

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
29-12-2010 08:36:39
Svar/Indlæg:
1636/115
Aarh du mener når du skriver BT i safari og trykker så går
Den på bt.com istedet for .dk. Det jo meget logisk. Det skal den vel også gøre. Det må jo være fordi .com er international standard. Tror ikke man kan gøre noget ved det. Min gør det også, men har bare aldrig oplevet det fordi jeg skriver den fulde adresse eller at den selv husker feks BT.dk som forslag når jeg taster bt ind.

gubbe

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2010 21:28:28
Svar/Indlæg:
30/21
Jep det er logisk når man bor i USA men ikke når vi har danske iphones og når det aldrig er nødvendigt at skrive .com da man bare skriver fx. CNN og trykker enter og den selv skriver .com for dig. Hvis bare Steve havde tænkt sig lidt mere om så stod der .dk på dem med dansk operativ system eller ihvertfald give os muligheden for at det var det der stod som default stedet for det temmelig ulogiske .com som man aldrig får brug for på en iPhone.

🙂