Lille ny stationær - med power! :)

Case-modding d.  30. december. 2010, skrevet af ZazzY
Vist: 2494 gange.

ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
30-12-2010 18:17:14
Svar/Indlæg:
174/9
Hey hwt.dk :)

Midt i måneden blev halvdelen af min computer solgt og resten af delene stod også for skud, de var blevet lovet væk til en kammerat - for en fornuftig pris selvfølgelig. Imidlertid havde han dog fået kolde fødder på nogle af delene og det endte med han intet skulle have alligevel. Great! :yes: Planen var at pengene skulle bruges på andre ting her i julen og at min Macbook Air måtte holde skansen som daglig dosering af computer tid :P

Men nu stod jeg tilbage med et ATI HD5970, Corsair HX850, 2x Samsung 1TB HDs og en masse Noctua blæsere. Jeg tænkte lidt over det og besluttede faktisk at beholde tingene til kommende Pc når vi var kommet godt ind i det nye år. Der gik dog 1 hel dags tid og man fornemmede allerede de første gamer abstinenser! Og det blev det endnu værere at tænke på at juleferien skulle foregå helt uden gaming. Så dagen efter jul blev der med stor glæde (borset fra min bankkvinde - som i øvrigt er herre lækker 😳 - der nok vil undre sig lidt over mit midlertidige overtræk) bestilt nyt hardware. Og da det kom til mit kabinet var jeg heller ikke i tvivl. Hele ideen med at sælge den gamle var for senere at kunne gå over til mATX og lave end mindre pc. Planen var dog ikke at den skulle være så kraftig som det nu blev tilfældet.

Indkøbslisten var således:
Case: Da Box 100 BlackHeart
MB: Asus Rampage III GENE X58
CPU: Core i7 950
RAM: Kingston 3x2GB 1600Mhz Tri-Channel
CPU Køler: Corsair H70

Og eftersom kabinettet er lille, meget lille, måtte jeg invistere i Corsairs AX850 som er 2½cm mindre i dybden end HX850'eren.

Og her er kabinettet så (taget fra producentens hjemmeside):



Og hvis man ikke allerede nu kan se der bliver plads problemer, så vent til de næste par billeder...

Allerede inden kabinettet ankom til hoveddøren vidste jeg der ikke var plads til radiatoren til H70'eren inde i kabinettet, så ud med MB Tray'en og frem med en nedstryger. Det skal siges med det samme at jeg på ingen måde er den vilde casemodder og jeg måtte bruge de redskaber jeg havde da der på ingen med måder var penge til nye :)

Anyways, her er resultat og med isoleringstape på for ikke at skære i ledninger og slanger:



Meget godt gået hvis jeg selv skal sige det, men i er sikkert uenige med mig 🤣

Nå, men så var det tid til at smide nogle dele i:



Ikke meget plads som i kan se, heldigvis er det 100% modular PSU:




Kabler og atter kabler:



Grafikkortet kan lige præcis være der:





Det samme kunne disse kabler lige præcis:





Så blev det hele samlet, endnu en Noctua køler blev bestilt og den skulle monteres på H70 Rad'en i stedet for den hvide Enermax som larmer :no:

Så skulle det hele testes inden vi gik i gang med de sidste detaljer:



Yeps, det kan altså være der og det virker 😲 :



Ikke meget plads og så et godt billede på hvorfor H70 Rad'en sidder udenfor bagpå:



Det hele kører på en papkasse indtil jeg få lavet en hylde til den under skrivebordet:



En Noctua køler mere + et støvfilter blev monteret i stedet for Enermax køleren:



Og her er den så - bemærk dog at dækslet på DVD-drevet ikke er monteret endnu:







Og så til LAN... Eller rettere, skulle bare lige se om det kunne lade sig gøre at få den ned i en sportstaske :)



Den har kun kørt en lille dags tid. Planen var at få CPU'en på 4ghz, men eftersom airflow'et er meget begrænset så blev den i stedet undervoltet og kører nu med rigelige 3.4ghz. 2x92mm Noctua kølere er ligeledes også på vej for at skabe mere airflow og mindre støj. Ja faktisk er det mine harddiske som larmer mest lige nu 🤣

Jeg kan uploade lidt flere billeder efter nytår når det sidste er blevet klaret. Jeg beklager i øvrigt de lidt ringe billeder, men det er hvad det er :)

GODT NYTÅR! 🙂

//ZazzY


Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af ZazzY d. 02-01-2011 15:40:05.
Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2010 20:13:07
Svar/Indlæg:
1636/115
Det ser sQ godt ud! Fuck der er godt pakket i den kasse. Fedt kabinet også, bortset fra ruden. 🙂 Nu skal du så sælge den hx850 billigt skal du ikke? 😛


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-12-2010 22:24:34
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja noglegange er det nu rart med en lille kraftig computer.


Yulik
 
Overclocker
Tilføjet:
30-12-2010 22:45:38
Svar/Indlæg:
180/36
Ser nice ud 🙂

Hvor har du købt det case 😲?? Ser hær lækkert ud 😀 😀


ChristofferJ
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2010 00:39:39
Svar/Indlæg:
116/3
Det ser sgu lækkert ud! Ville nu være meget rart med sådan en lille pc! 😉

Hvad ligger temps på grafikkortet? Det ser ud til at blive pænt varmt synes jeg 😛


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
31-12-2010 15:49:46
Svar/Indlæg:
174/9
#1 Den er desværre allerede solgt :)

#2 Ja, det er rigtig rart - specielt når man mangler plads!

#3 Det er fra Lan Gear: http://lan-gear.com/

#4 Der er god køling på med udsugning oppe og en 92mm for enden + gfx'ets egen køling. Idler på omkring de 50c og under load med Furmark kom den op 80c. Så det går lige :)


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 15:11:14
Svar/Indlæg:
174/9
Nye billeder er stadig et stykke ude i fremtiden da jeg lige skal modtage 2x92mm Noctua kølere fra Komplett :)


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
02-01-2011 15:15:46
Svar/Indlæg:
14079/622
Det ser rigtig flot ud. Godt du skildrer, at det faktisk er muligt, at samle en overordentlig kraftig PC, uden den fylder ret meget 🙂


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:17:21
Svar/Indlæg:
174/9
#7 Tak :) Og ja, det er muligt og med mange SFF kabinetter... Dette er dog det mindste man kan støve op og stadig have plads til et fullsize gfx :)


ChristofferJ
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:20:30
Svar/Indlæg:
116/3
#8

Var det egentlig svært at samle det? 🙂 Der er jo ikke så meget plads :D


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:24:21
Svar/Indlæg:
174/9
#9 Da jeg skulle have gfx'et i tog det lige et par forsøg at få det rigtig ned mellem kabler og kabinet. Det sværeste var dog helt sikkert kablerne, specielt ved gfx'ets ende. Der er ca. 5 cm til alle kablerne mellem PSU og GFX. Og der skulle SATA kablerne også løbe :) Med et mindre gfx ville der ingen problemer have været :)

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af ZazzY d. 02-01-2011 18:28:38.


ChristofferJ
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:32:07
Svar/Indlæg:
116/3
#10

Okay, hvad så med din gamle Corsair Hx850? Er den blevet solgt? 🙂


ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:33:07
Svar/Indlæg:
174/9
#11 Jeps, den er allerede solgt :)


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-01-2011 18:44:44
Svar/Indlæg:
3907/73
Det kan jo faktisk gøres endnu mindre hvis man gerne vil.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...



ZazzY
 
Superbruger
Tilføjet:
02-01-2011 20:04:30
Svar/Indlæg:
174/9
#13 Arhh ja :) Men det er også ITX.