Yousee bredbånd - kabel/infrastruktur

Diverse d.  31. december. 2010, skrevet af mean
Vist: 1619 gange.

mean

Superbruger
Tilføjet:
31-12-2010 13:53:52
Svar/Indlæg:
123/25
Hejsa.

Jeg er igang med at flytte rundt på mit kabelmodem herhjemme, da det står meget upassende ude i stuen. Signalet i huset kommer nemlig ind derinde, og så er jeg nød til at trække et langt kabel derfra og ind til det rum hvor modemet skal være.

Nu har jeg så købt en antennedåse med et F-connector (data) stik i, når jeg så tilslutter modemet finder den Downstream (DS) uden problemer, men den kan overhovedet ikke finde noget Upstream (US) signal, og den bliver bare ved med at blinke.

Kan det have noget at gøre med kablerne der ligger i huset? Jeg har kun brugt kablerne til TV indtil videre, og det skal lige siges at jeg sagtens kan modtage ALLE kanaler (samt HD) på et tv som står i rummet, knivskarpt og med en signalstyrke på ca. 60%. Jeg har fået at vide at en signalforstærker er no-go mht. bredbånd så det gider jeg ikke at købe. Er der nogen speciel kabelopsætning som skal bruges her? Jeg gider virkelig ikke bestille en skide tekniker for 700,- som så på 5 minutter kan konkludere at bla bla bla.

Mvh Mean
Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
31-12-2010 16:19:42
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - Du kan godt bruge en forstærker. Nedenstående kan anvendes til bredbånd.

http://www.av-cables.dk/billed...

---------CB

mean

Superbruger
Tilføjet:
01-01-2011 17:55:09
Svar/Indlæg:
123/25
#1 - Mange tak for svaret, er du sikker på at selve kablerne i huset ikke skal sættes sammen på en speciel måde? Mit TV i rummet har jo et knivskarpt billede og der trækkes signalet fra den samme dåse.

mean

Superbruger
Tilføjet:
05-01-2011 12:41:56
Svar/Indlæg:
123/25
op.