Ekstern harddisk, data kan ikke læses!

Diverse d.  01. januar. 2011, skrevet af zelsphere
Vist: 1158 gange.

zelsphere

Erfaren rotte
Tilføjet:
01-01-2011 09:31:39
Svar/Indlæg:
1/1
Så skete det, min livsnødvendige ekstern harddisk har vendt ryggen til mig efter 6 trofaste år.

Imorges da jeg startede computeren op, tænkte min ekstern harddisk lidt længere end den sædvanligvis gør. Da den var færdig med at tænke kom en lille pop op vindue frem, hvor den spurgte om jeg ville formatere min harddisk. Min fjolle computer måtte da lave sjov med mig da den helt klart ved at alle min personlige dokumenter og andre eksterm vigtige filer ligger på den harddisk, så jeg sagde selvfølgelig at jeg da ikke vil formatere min harddisk.

Jeg double klikkede mig ind på "min computer" for at vælge min harddisk, men da jeg valgte den spurgte den endnu engang om jeg ville formatere.

Nu blev jeg panisk, genstartede computeren et par gange, tog min ekstern harddisk ud af case'et og satte den ind i min PC som alm. harddisk, men intet hjalp!

Er der nogen der kender en metode til hvordan jeg kan få data'en ud af min eksterne harddisk!!

Hjælp, hjælp og atter hjælp!
Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2011 10:35:31
Svar/Indlæg:
4089/252
Den var ny, men tror ikke du kan gøre meget andet end at finde et program der kan tjekke din HDD for fejl og håbe det kan rettes så du kan få dine data ud og over på en ny disk.

Jeg gemmer altid vigtige ting lokalt på min PC og i en backup på en ekstern så jeg altid har to identiske kopier. Det er sku så trælst at miste vigtige ting.

Wizard

Elitebruger
Tilføjet:
01-01-2011 12:32:12
Svar/Indlæg:
845/46
http://www.diskhelp.dk/OmDatar...

Han er faktisk ikke så dyr, har brugt ham 2 gange i gennem mit arb.
1. gang til et SD-Kort med billeder Pris: 500.-
2. gang til et Raid5 setup med 4 diske, fra vores server Pris: ca. 2500.- (så vidt jeg husker)

Ellers er der jo muligheden for at gøre det selv.
Har flere gange haft held til at redde meget data med filescavenger.

Men læs lige de gode råd der er på ovenstående link..

zelsphere

Erfaren rotte
Tilføjet:
01-01-2011 13:56:49
Svar/Indlæg:
1/1
Tak for jeres svar!
Samt tak Wizard for tippet, fik lige købt programmet GetDataBack og det virkede som en drøm! Så blev starten på 2011 alligevel reddet lidt.