1.) Tablets får en identitet. I dag er en tablet enten en forvokset mobiltelefon eller en netbook presset ind i en skærm og på den måde bare eksisterende produkter i en ny form faktor. Jeg håber 2011 bliver året hvor vi ser de produkter der i fremtiden har defineret hvad en tablet er.
2.) AMD Fusion viser resultater. Mens jeg giver nogle af de tidligere postere ret i at AMDs nye CPU kerner, samt de APUs de kommer til at indgå i, er interessante nyheder i 2011 er det ikke hvad jeg glæder mig mest til fra AMDs side. De er blot en lille del af AMDs Fusion program. Det virkeligt interessante er at se hvad udviklerene, der deltager i software delen af Fusion, gør med de ekstra kræfter en CPU og GPU kan levere når de arbejder sammen. Det er her revolutionen kan ske og hardwaren bliver blot en lille del.
3.) Flere CPUer i Smartphones Der er ingen tvivl om at 2011 bliver året hvor producenterne af Smartphones alle vil komme med designs som har mere end en CPU med resultatet at lette opgaver kan klares med mindre træk på batteriet og der også er kræfter til hårdere opgaver.
4.) OLPC XO-3 One Laptop Per Child har en tendens til at lave ganske interessante design løsninger på deres lavpris computer. XO-3 modellen, en tablet, skulle være at finde på årets CES.