#29, jeg mener bestemt ikke det er økonomisk uforsvarligt at købe tre stk. high end grafikkort, slet ikke når de skalerer så godt som de gør. Men hvis du kigger på hvad du samlet har givet for dit system, så er de vel under 2000 kr du skal op give ekstra for Sandy ift. P55, pebbernødder.
Hexacore siger du rigtigt nok, men selvom 1155 ikke skulle få hexacore, så er en 2600K i langt de fleste tests hurtigere end selv 980, til langt langt mindre. Da især i spil som du er mest interesseret i.
Inden du render ud og investerer i P55 vil det så ikke være fornuftigt at læse en bunke Sandy Bridge reviews hvor der er fokus på multi-GPU ydelse? Jeg mener hvis bare der er 5% at hente (og jeg tror der er mere) så er det da værd at tage med for en "beskeden" merpris ift. total systempris.
#30, det er muligt at X58 er deres premium linie, men en efterhånden bedaget en af slagsen. Og når deres nye mainstream linie slår den i stort set alt, til samme pris endda, så skal man gå rundt uden hoved hvis man vælger at købe X58 fra ny nu.
X58 eller P55 brugt er en helt anden snak. Hvis man kan leve med den lidt lavere ydelse, så kan man helt sikkert gøre nogle kup ved brugtkøb i de kommende måneder.