Win7+XBMC med E4300 GFX?

Media Center d.  04. januar. 2011, skrevet af FiTzE
Vist: 377 gange.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2011 21:52:55
Svar/Indlæg:
120/42
Hej

Hvis jeg nu sidder med et mediecenter med en E4300 cpu enten ved std. clock eller ved 2.5ghz+ (ved ikke helt om den SKAL clockes for at kunne klare mosten), og vil køre Win7+XBMC på mediecenteret (der er bedre understøttelse af rendering osv. i win7 så vidt jeg kan forstå fremfor blot at installere XP? eller XBMC er måske ligeglad?). Hvilket gfx ville man så vælge for at kunne kære 1080p uden hak eller noget ? jeg syntes jeg har hørt at ATI kortene har problemer med acceleratoren i alt andet end powerdvd? er det rigtigt ?

Eller hvad ville man vælge? HD5450 ? ville den kunne tage noget af arbejdet fra den lille e4300 så jeg kunne køre den ved std. clock så jeg kunne mindske varmen ?

Jeg har så et sidste spørgsmål ang. HDs, jeg tror jeg har en 2.5" 320hd 5400rpm liggende hvilket jo ville være godt hvis den kunne køre tingene = mindre larm og varme osv. men kræves der ikke et specielt strømkabel til dem hvis de skal kære i normale pcer ?

Sidste spørgsmål :) det er første gang jeg bygger et mediecenter så har lige en del spørgsmål håber det går. Jeg havde tænkt mig at købe et sæt Z5500 højtalere og smide på medicenteret, men de er vel analog? vil det så være muligt når Z5500 højtalerne er tilsluttet mediecenteret at få lyden fra TVet ud gennem højtalerne også? altså jeg mener ved normalt TV watching? kan man få lyden til at køre baglæns igennem hdmien og igennem mediecenteret ud i højtalerne eller hvordan?

Jeg ved at hvis jeg ofre på et mindre sorround med dvd osv. at hvis det tilsluttes med hdmi så løber alt lyd bare frem og tilbage om det er fra det ene eller andet andet, men kan man få et sæt z5500 til det samme som kun er tilsluttet et mediecenter og ikke direkte TVet?

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af FiTzE d. 04-01-2011 22:03:08.
Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2011 22:10:45
Svar/Indlæg:
10398/435
Min htpc virkede fint med en E6600 og ati 4550. Ingen hakken i 1080p. Nu er den dog skiftet til en Atom + Ion.

Mht lyd bruger jeg HDMI -> TV -> Reciever (optisk). Så kan jeg både bruge recieveren til lyd fra tv og htpc.

Mit gamle tv havde analog out. Dette virkede også fint med recieveren.

Du skal dog være obs på at tv'et downmixer lyden til stereo (også ved brug af spdif).

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Illuminati d. 04-01-2011 22:11:31.

FiTzE

Elitebruger
Tilføjet:
04-01-2011 23:16:00
Svar/Indlæg:
120/42
#1 tak for svarende, jeg tænkte nemlig at jeg ikke ville have downmixet lyden og dermed ville jeg sætte lyden direkte til mediecenteret, men det kan godt være at det bliver svært at få TVlyden ud der også så...

kojs

Overclocker
Tilføjet:
05-01-2011 01:13:39
Svar/Indlæg:
181/0
Mht til lyd fra TV gennem mediecenter og ind i Z5500, så tror jeg ikke det er muligt. Det er hvertfald en større opgave at få til at virke, hvis det er muligt.

Det kan være du godt er klar over det, men:
Z5500 har flere "source-indgange". Hvertfald 1 optisk, 1 coaxial digital indgang, samt analog sourround (med 3 jackstik). Du kan så evt. bruge coaxial digital fra dit mediecenter til Z5500, og så optisk fra TVet. Og så vælge input på Z5500. Det giver måske lidt mere kabler der ligger og flyder, men du får TV-lyd i Z5500 🙂

Mht 2,5" HDDen: Hvis det er en SATA, burde den bruge helt almindeligt SATA strømstik. Gør alle mine hvertfald 😛