-> #23
Helt enig i din vurdering af Villy. Jeg kan kun håbe en ting for ham.....Og det er at han ikke sætter næsen op efter at komme med i regering! Uden at ville ud med hvem jeg stemmer på - så vil jeg mene at Hr. Lars Løkke har taget et rigtigt skridt. Efterlønnen skal der gøres noget ved. Den er simpelthen for dyr. Hvis nu den var blevet brugt som den var tænkt, var situationen også en anden.
Dengang man lavede efterlønnen, var den jo ment som en sikkerhed for de der havde hårde fysiske jobs i deres mange år på arbejdsmarkedet. Det er næppe det scenario vi kan se idag....En opgørelse på Danmarks Statistik viser at op imod 1/10 af alle efterlønnere anno 2010 er kontoruddannet...! Hvad så med slagterne, murerne, asfaltarbejdere, tømrer og ja jeg kunne blive ved....Tja, de må arbejde til de bliver 62 eller mere....Min svigerfar kunne fx ikke få den lidt større sats på efterløn, fordi at han efter 49 år på arbejdsmarkedet manglede....HOLD NU FAST.....17 timers arbejde! Det er, undskyld jeg siger det, Fanden gale mig fuldstændig GALMATIAS! Og det kan Villy ikke lave om på!!