Så er tiden ved at være til at jeg skal have en "ny" computer. Jeg skal ud og have ny CPU, ram samt bundkort. Jeg tænker på at købe den nye i7-2600, men ved ikke om jeg skal være K eller nonK modellen. Den skal bruges til videoredigering samt spil, og jeg kommer formentlig ikke til at overclocke den.
Jeg har i forvejen et Zotac 470GTX, Corsair 620W PSU samt diske så det skal jeg ikke ud og have. Jeg vil godt ud og have mindst 6gb ram, med mulighed for at jeg kan udvide til mere.
Det er her I kommer ind, hvilket bundkort og ram skal jeg købe? Og skal jeg vælge K eller nonK modellen?
Jeg laver rigtig meget videoredigering/Rendering mpg4/2 m.m. i Sony Vegas Pro 10 64bit. For det første skal du købe en Intel. Jeg prøvede en 6 kernet AMD 1100T som jeg solgte efter 14 dage. Det er bare noget l..t til den slags. Ved den slags hårde renderinger er Mhz vigtig da der ikke ventes på andet end tilgang til ram.
Køb en 2600K model og et P67 bundkort og kør den op på de vel 4300-4400 Mhz. på luft som alle bare uden videre kan skrue den op på. i7 920 på 4Ghz var et monster til VideoRendering og den nye Sandy skulle netop på dette punkt være SUVERÆN.
Rigtig fornuftigt. Godt du tager 8GB ram til video for det er tit man starter mange på samme tid og så er det nødvendigt med meget ram. Tror dog ikke du mærker forskel selvom du tager et eks. ASUS bundkort til 1400 og sparer en tudse.
#7 Uden at have læst nogen reviews af det overhovedet, vil jeg gætte på at noget lignende det jeg linker til nedenfor vil være rigeligt. Det UD7 bundkort du linker til, er uden tvivl et super lækkert kort, men hvis du ikke har tænkt dig at OC og ikke har tænkt dig at køre med mere end et enkelt GFX, vil jeg vove at påstå at det er penge ud af vinduet. UD7 har en række funktioner, som du aldrig vil få brug for, som det derfor ikke er nødvendigt at betale for 🙂
#0 Var jeg dig, så ville jeg kigge på et Asus P8P67 PRO, det koster ca. 1300-1400kr. Ydelsen, samt hvad boardet indeholder er hvis ikke helt ved siden af. Jeg har selv i sinde og smide en 2500K på et sådan board.
#11 GA-P67A-UD4 Boardet ser også rigtig sprødt ud, men Asus boardet har bare lidt ekstra features, som jeg personligt vil sætte pris på. Ydelsen er mere eller mindre identisk. Lige præcis de 2 board's er hvad jeg personligt har haft i kiggerten.