Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2011 15:14:18
Svar/Indlæg:
4089/252
Står med et trælst problem. Jeg har net hos Profiber, og af en eller anden grund kan profiber ikke lide min Netgear WNDR3300 N router. jeg har nyeste firmware og det hele. Routeren trigger den lamme feature hos profiber som lukker nettet ned i 30 min, så jeg ikke får nogen IP. Har så fået sat lukke tiden sat ned til 5 min, men det løser jo ikke problemet.
Da problemet opstod i sin tid, løste jeg det ved at bruge den linksys router som fulgte med forbindelsen, men den har desværre ikke wifi.
Dvs lige PT er det sat op sopm følger: Linksys Router -> Gigabit swich - > PC/Xbox 360/WDLive TV 1tb
Jeg har prøvet at smide netgear routeren i forlængelse af linksys routeren og i forlængelse af gigabit switchen, men uanset hvad kan jeg fra min bærebar som er koplet op til netgear routeren via wifi, ikke komme i kontakt med nogle af de andre maskiner. Internet virker fint.
Nogen løsning på dette?
Eneste alternativ jeg har, er at leje en af profibers Tilgin HG1311 routere og erstatte Netgear og linksys routerne med den, men så får jeg desværre ikke N wifi. Jeg har lige købt gigabit switchen, så vil ikke ud og investere i en dyr gigabit/N router.