Vi er i og for sig ikke uenige hvilket du også ville kunne forstå i mit indlæg, det var eksempel på at der var et modsvar ikke nødvendigvis min holdning.
Dog er der også noget som taler imod at den lettelse skulle være gavnlig for landet og den muligheder mod udlandet, begrundelsen var at der så ville blive flere arbejdspladser pga større invisteringer og klart det er sket invisteringer er bare blevet til arbejdspladser i andre lande når nu arbejdskraft er billigere der.
Situationen er så for landets fremtid at vi nok skal se en anden vej for at være specielle nok til at kunne yde en service som er brugbar i den store verden og det er noget som kræver store resurser i forskning og udvikling, havde vi nu været en faktor i den store helhed ville tingene nok være anderledes men det er 5.5mill mennesker nu engang ikke.
Havde man nu i fællesskab brugt de mange penge på udvikling, forskning samt lokke evt virksomheder til med mere gunstige vilkår vil der være en mulighed for at der bliver et væsentligt bedre udbytte i længden.
En ting man skal huske er at fordi man er højtlønnet betyder det ikke man er et bedre menneske eller mere hårdt arbejdende og bedre for landet, er ikke de højt lønnede som tjener de store tal til at betale landets udgifter det er mængden som gør det og der er langt flere som ikke er på topskat end der er.
Det samme gælder i en virksomhed uanset hvor mange højtlønnede der sidder i en ledelse med gode ideer så bliver de ikke til noget hvis mængden på gulvet ikke laver det man kan ikke undvære hinanden går det så godt så er der gevinst til alle.
Et land er et fællesskab og bliver på et niveau nødt til at forblive det , særlig når et land er så lille som Dk... Udviklingen har bare været at at man vægter sig selv før alt andet og det gælder rige som fattige særlig i kroner og øre.
Syntes faktisk #25 er inde på noget omkring det med fradrag , identisk fradrag for alle og ikke en masse sær fradrag på lån osv ens for alle.
Tvivler dog på at det vil kunne lade sig gøre da der er to modpoler som nægter at finde en fælles løsning.
Politik er en sær snegl som ikke egner sig til skrift i et forum men skal tales om face to face da det skrevne bliver som den læsende ønsker det skal stå, misforståelser af holdninger og ideer tolkes bedst når man ser hinandens udtryk af samme grund jeg ikke kommer med min personlige holdning men med tanker og forhåbelig fremsyn i stedet for nærsyn.