Nu har jeg både gået på teknisk skole og ASB og du har fuldstændig ret.
Jeg synes det er nogle fine ting du har fundet frem til. Min kæreste har haft faget, da hun læste Engelsk og Kommunikation på ASB, så jeg spurgte lige hende :)
Hun ville indlede med at sige noget i retning af, "som kommunikationsmedarbejder og arrangør af dagen, er det dejligt at se så mange fremmødte og friske kollegaer" - derved får du præsenteret dig selv og du kan slette punktet "Hvem er jeg", da det ikke er et relevant punkt i en sådan præsentation - du står jo foran dine kollegaer og ikke til eksamen 😉
Så ville hun lave et slide med et program for dagen - herunder et punkt med "Hemmelig gæstetaler", så kan du udskyde spændingen med Arne lidt og derved koncentrere dig om de øvrige punkter (det kan der bruges tid ved...)
Første punkt ville hun lave som "Hvorfor er vi her i dag?" - forklare hvad et godt team er, og hvad det er ved jeres team, der gør, at I har overlevet finanskrisen i modsætning til andre
Næste punkt "Hvad er teambuilding, og hvorfor er det vigtigt?" - Korte fordele ved teambuilding
Tredje punkt "Hemmelig gæstetaler" - præsentere Arne Nilssons styrker uden at nævne et navn, forklare hvad han har bedrevet og hvorfor han ved så meget om teams og så faktisk "overgive" ordet til Arne som afslutning på oplægget "Så håber jeg, at I alle vil tage godt i mod vores gæstetaler Arne..."
På den måde kan du sagtens få 8-10 minutter til at gå, uden at du "kun" fremlægger dagens program :)
😉