Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 00:57:06
Svar/Indlæg:
976/138
Hey
Nu har jeg endelig fået mig et ordentligt setup herhjemme, så det er blevet meget bedre at arbejde fra min stationære (ellers bare gamer rig), en på min uni/arbejds bærbar.
Det betyder selvfølgelig også at det data jeg har på min bærbare, og laver i løbet af dagen, gerne skal synkroniseres med det data der ligger på den stationære når jeg kommer hjem og vice versa.
Umiddelbart har jeg prøvet både DropBox og Live Mesh, som begge leverer præcis det jeg gerne vil have, sågar med backup i skyen.
Men, jeg har rigtig meget data, og alt for meget til hvad de to services udbyder gratis. Imidlertid har jeg også rigtig meget fri data plads hjemme, og kunne godt tænke mig et offline alternativ.
Jeg leder altså efter et program som kan holde mine filer opdateret imellem de to maskiner. Jeg forestiller mig et scenarie hvor jeg kommer hjem fra en dag på uni/arbejde, sætter min bærbare til en USB HDD hvorefter alle mine nye filer så bliver uploadet til HDD'en. Når jeg så tænder den stationære, og sætter HDD'en til den tager den en kopi af alt det nye, så jeg kan arbejde videre på den. Om det skal ske automatisk eller jeg selv skal starte processen er sådan set ligemeget, men jeg har bare ikke lyst til hele tiden selv at skulle finde alle de filer hvor der er sket noget nyt og så smide over.
Er der nogen der har erfaring med sådanne programmer og evt kan anbefale noget godt, og måske endda gratis?
TLTR:
Jeg leder efter et gratis offline fil-sync program, til USB HDD!