File Sync program

Software d.  19. januar. 2011, skrevet af Jam The Man
Vist: 639 gange.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 00:57:06
Svar/Indlæg:
976/138
Hey

Nu har jeg endelig fået mig et ordentligt setup herhjemme, så det er blevet meget bedre at arbejde fra min stationære (ellers bare gamer rig), en på min uni/arbejds bærbar.

Det betyder selvfølgelig også at det data jeg har på min bærbare, og laver i løbet af dagen, gerne skal synkroniseres med det data der ligger på den stationære når jeg kommer hjem og vice versa.
Umiddelbart har jeg prøvet både DropBox og Live Mesh, som begge leverer præcis det jeg gerne vil have, sågar med backup i skyen.
Men, jeg har rigtig meget data, og alt for meget til hvad de to services udbyder gratis. Imidlertid har jeg også rigtig meget fri data plads hjemme, og kunne godt tænke mig et offline alternativ.

Jeg leder altså efter et program som kan holde mine filer opdateret imellem de to maskiner. Jeg forestiller mig et scenarie hvor jeg kommer hjem fra en dag på uni/arbejde, sætter min bærbare til en USB HDD hvorefter alle mine nye filer så bliver uploadet til HDD'en. Når jeg så tænder den stationære, og sætter HDD'en til den tager den en kopi af alt det nye, så jeg kan arbejde videre på den. Om det skal ske automatisk eller jeg selv skal starte processen er sådan set ligemeget, men jeg har bare ikke lyst til hele tiden selv at skulle finde alle de filer hvor der er sket noget nyt og så smide over.

Er der nogen der har erfaring med sådanne programmer og evt kan anbefale noget godt, og måske endda gratis?

TLTR:
Jeg leder efter et gratis offline fil-sync program, til USB HDD!
Hediki

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 01:20:56
Svar/Indlæg:
1726/49

svedel77

Grafiker
Tilføjet:
19-01-2011 07:04:07
Svar/Indlæg:
2263/307
Du kan bruge ROBOCOPY fra commandolinjen. Den bruger jeg til at synce med, til min USB-disk.

Borgstrøm

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2011 08:18:07
Svar/Indlæg:
150/21
#1 +1
Jeg bruger det selv, virker udemærket 🙂

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 09:26:26
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du har en VPN linje imellem de to computere, så kan du jo bruge Offline filer, som er indbygget i windows. (men det tager jo nok noget tid, hvis du har ændret meget data, men det kommer man jo ikke uden om, ligemeget hvad 😉

Swayde

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 11:03:13
Svar/Indlæg:
2246/14
#4 tricket er jo at kun flytte det data der har ændret sig, selvom det er midt i filen....

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 21:36:28
Svar/Indlæg:
976/138
#1 & #3 Jeg prøver da lige at kigge på det der SyncToy så. Er det med vilje at der er linket til version 1.4 når 2.1 er tilgængelig?

#2 Jeg har også selv haft gang i noget kommandolinje og batch filer osv. Men synes bare ikke det er den optimale løsning. GUI er bare vejen frem...

#4 Jeg har ikke opsat nogen VPN herhjemme, men det kunne man selvfølgelig overvejer hvis det kunne være en løsning på mit ønskede setup...

Det lader i øvrigt til at Live Mesh måske kan synce kun imellem PC'er og ikke absolut skal forbi skyen med data'en. Men det leger jeg lidt mere med senere i dag eller i morgen. LBP2 er trods alt lige kommet...

Nogen der kender det her:

http://www.superflexible.com/i...

Som ser ud til at kunne alle de ting jeg gerne vil have, plus lidt ekstra som sikkert kunne være meget nice i fremtiden.?

Ellers nogen som har nogle erfaringer de kan dele? Eller gode råd?

Silent

Skribent
Tilføjet:
19-01-2011 21:40:01
Svar/Indlæg:
3223/205
-> #0 Det program som du søger hedder GoddSync lad dig ikke snyde af navnet!
Det er intet mindre end genialt.

http://www.goodsync.com/

Bruger det selv til sync af fotos til min server, tryk blot på "Analyze" programmet kigger så din source og dest igennem for ændringer -> viser ændret filer -> Tryk copy nemmere kan det ikke blive.

Det er alle pengende værd 😀

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Silent Sniper d. 19-01-2011 21:40:18.