Sandy Bridge

Bundkort / CPU d.  19. januar. 2011, skrevet af bullerfnis
Vist: 651 gange.

bullerfnis

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2011 01:08:58
Svar/Indlæg:
71/9
Hej, jeg har tænkt mig at skifte til denne processor, men er kommet i tvivl om hvilken proc, og bundkort jeg skal vælge.
Jeg bruger min comp. til billed og videoredigering. samt til et enkelt spil ( Flight Simulator).
Så mit spørgsmål er om jeg skal bruge grafikchippen i proc. og dermed et H67 bundkort, eller om jeg skal købe en K-Model i proc. og P67 i bundkort.
Min første indskydelse er: core i7 2600K-Asus P8P67 deluxe.-8Gb.corsair ram cl. 8 eller 9.
Det er jo noget billigere med indbygget grafik, men det skal også være hurtigt.
Hvis jeg skal bruge K-model, hvilket grafikkort vil I så anbefale til mit brug.
Puha lang smøre 🙂 På forhånd tak.
Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 01:48:46
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 hvis du ikke skal oc´e så drop K udgaven af cpu´en.

og køber du et H67 så skal du også droppe K udgaven af cpu´en, da H67 alligevel ikke understøtter oc.

K = oc mulige udgaver.
S= lav energi udgaver. (så vidt jeg har forstået det).

og H67 = Mulighed for benyttelse af den indbyggede gpu. (altså indbygget HDMI/DVI porte bag på, men ingen oc mulighed af cpu)

og P67 = mulighed for OC ved brug af xxxx K modeller af cpu´en, dog ingen Gfx porte(HDMI/DVI)

Desuden, bør du nok overveje hvor meget du mener du skal bruge af kræfter, da der ikke er det store hop fra din nuværende maskine og til sådan en Sandy bridge setup, specielt ikke hvis vi snakker uden oc.

og ville personligt beholde dit nuværende gfx, eller købe et GTX460 2Gb kort, for at holde Strøm forbruget nede (i forhold til de størrer modeller).

Behold nvidia, da de vist er klart de bedste til fly simulatorer osv, + de har Cuda.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2011 07:40:58
Svar/Indlæg:
10398/435
Onboard gfx'et er stadig til at lukke op og danse i. Tag din først indskydelse. Måske spar lidt på en 2500K og brug pengene på et bedre GFX.