Fejl CPU eller bundkort?

Bundkort / CPU d.  19. januar. 2011, skrevet af Nordjyden
Vist: 700 gange.

Nordjyden

Overclocker
Tilføjet:
19-01-2011 12:44:16
Svar/Indlæg:
69/15
Min computer er gået helt død, den kan ikke startes, men hvis jeg fjerner processoren kan den starte. Spørgsmålet er så om det er CPU der er defekt (har desværre ikke mulighed for at prøve en anden CPU), eller om det kan være en fejl på bundkortet der gør at den ikke vil starte når CPU er monteret?
Bundkortet er et Asus K8N-E Deluxe, CPU er en AMD Athlon 64 ADA2800AEP4AR, altså en 2800+/1800 MHz.

Er der nogen der kan hjælpe? 🙂
Cocio21

Moderator
Tilføjet:
27-01-2011 19:29:46
Svar/Indlæg:
4983/48
jeg ville nok lige prøve med en anden PSU først 🙂

den kan godt være 12V linien til Cpu som ikke yder som den burde når du siger mobo kan starte uden Cpu (det kan det self ikke, men er med på hvad du mener her 🙂 )

borset fra det... så skal du jo fjerne alt som Hdd´s, Gfx hvis der er et onboard på mobo, ram på nær 1 klods (som du også lige prøve at skifte ud med en anden blok undervejs) og alle andre ting som ikke er nødvendigt for at komme ind i bios...

booter den så op, så er det bare at sætte ting til igen, indtil du for sat den del i som ikke virker ordenligt 🙂

/E

kan se det er en S754 Cpu, sådan en har jeg faktisk liggende

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Cocio21 d. 27-01-2011 19:31:01.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2011 19:38:12
Svar/Indlæg:
4657/53
Ellers har jeg næste upgrade i række. Et lækker S939 bundkort med cpu på 😀
Jeg har faktisk flere mener jeg 😐

Nordjyden

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2011 20:02:20
Svar/Indlæg:
69/15
Hej, tak for svarene.
Jeg har været i gang med at prøve en del idéer som jeg fik på Tweak, og nu er det blevet et princip for mig, at bundkortet IKKE skal vinde over mig, selvom det jo er noget gammelt lo.. det ikke kan betale sig at ofre tid på, så jeg tager gerne i mod flere muligheder for en løsning
Hvis i har lyst kan, i klikke på linket og læse indlæggene, måske i har andre idéer der ikke er prøvet.

http://www.tweak.dk/forum/thre...

Ellers er jeg intra i at lave en handel med en af jer.

Cocio21

Moderator
Tilføjet:
27-01-2011 20:17:20
Svar/Indlæg:
4983/48

efter at have læst tråden derinde, kan jeg kun sige at du self bør have CnQ på din Cpu, det skal kun tage af ved OC... udover det, burde den også skulle kunne køre på alm stock bios settings... men altså jeg må sku indrømme at jeg også kunne se Cmos batteriet som en mulig defekt her.. det er jo et gammel mobo og Cmos (bios) batterier holder jo ikke evigt, og der er nogen af os som må købe nye til vores mobo´s engang imellem 🙂

du snakker noget om 2.6V på dine ram... så du har sikkert nogen kingston KVR ram 🙂 de behøver altså kun 2.5V stadig, men de er rated til 2.6V (da mange ældre mobo´s i sin tid ikke gav særlig stabilt strøm, gjorde kingston dette på deres DDR Ram)