Internetforbindelsen "forsvinder" af og ti

Diverse d.  24. januar. 2011, skrevet af Aliaz
Vist: 5729 gange.

Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 11:54:39
Svar/Indlæg:
1015/333
Vi har Yousee-kabel internet.
Fra modemet er der tilsluttet en switch (ikke trådløs).
Fra switchen går der et kabel til kæresten bærbar og et kabel til min stationære PC.

Jeg har ingen problemer med min.

Problemet med hendes bærbar er at der i tide og utide kommer en gul advarselstrekant nede på forbindelsesikonet nede i højre hjørne - og så virker internettet ikke længere. Kan det skyldes andet end kablet?

Bærbaren kører Win7 64bit. Er fra HP og har 4GB RAM. Mener det er en 4710s frit fra hukommelsen.
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-01-2011 12:02:50
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er en Netgear router ikke ? Jeg har også en fra Yousee og det er arveste crap og den mister konstant den trådløse netværk. Jeg vil kontakte Yousee mhb på at få en ny.
Der er rigtig mange der siger, at de Netgear routere simpelthen mister pusten efter kort tid.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:12:52
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej.
Det er ikke en router, men en switch alene.
Switchen hedder Surecom EP-805X.


wopper
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:30:45
Svar/Indlæg:
234/58
evt tjek strøstyring for netkortet da en bærbar er som standart sat til at slukke for det for at spare på strømmen


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:31:54
Svar/Indlæg:
1015/333
Det vil jeg da lige prøve. Hvor er det jeg skal ind.
Kan du skrive en lille guide.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:42:13
Svar/Indlæg:
1015/333
Det er allerede slået fra...at der kan slukkes for netkortet for at spare strøm.


E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:53:24
Svar/Indlæg:
4018/217
Hvor mange ip adr har du? Lyder som om du kun har enn...


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 12:57:32
Svar/Indlæg:
1015/333
Vi har 2 (betaler for 1 ekstra)


Kaebel
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2011 13:32:06
Svar/Indlæg:
174/22
#0

Jeg er helt sikker på det er et yousee problem. Har haft 4 af deres cg3200 routere med trådløs indbygget. Og hver gang jeg slår det trådløse til, mister alle pc'er forbindelsen til internettet. Nu har jeg købt min egen trådløse og slået deres fra, så nu virker det. 🙂


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 13:35:47
Svar/Indlæg:
1015/333
Vi har ikke router og heller ikke nogen former for trådløs teknik.

Hvis det var et "yousee-problem" så ville forbindelsen vil også ryge på min PC samtidigt eller af og til ?? -tænker jeg bare.


#10
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 14:04:12
Svar/Indlæg:
4018/217
Har lige ringet ind til yousse og de siger at man kan sætte alle de computere man vil til deres router... Altså der er vist ikke andet at gøre end at få en ny router eller at gøre som #8.

Ud over det så syntes jeg deres priser er fuldkommen langt ude. Jeg er gået fra en 10/10mbit til 99kr/md til en 8/1mbit til 199kr/md. Nu må jeg se om jeg kan leve med en så lav hastighed, eller om jeg skal opgradere. Gider bare ikke at betale mere end det for internet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 24-01-2011 14:04:37.


#11
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 17:19:11
Svar/Indlæg:
998/134
#0 få en netgear cg3000 router fra you see og undgå den swith, brug den indbygget swich i routeren det må være løsing på det problem
få you see support til opgrader firmwaren
#1 det er netgear cg 3200 router du mener,jeg vil også sige det er noget være lort, netgear cg 3000 køre rigtigt godt med den rette firmware
man ringer ind til support, og siger noget galt med ens router, og siger man have cg3000 router så sender de den til dig samtidtig er retur label at man kan sende den gamme router tilbage uden det koster noget


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af doit d. 24-01-2011 17:22:01.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 17:22:59
Svar/Indlæg:
1015/333
doit, hvis vi ingen router har i forvejen skal vi vel betale for en netgear cg3000 ?

Der burde ikke være nogen problemer i den opsætning jeg har - vil jeg mene.
Når vi har 2 ip'er.

Fx i dag har problemet vist slet ikke forekommet endnu. Måske det kommer senere eller i morgen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Aliaz d. 24-01-2011 17:23:45.


#13
doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2011 17:34:14
Svar/Indlæg:
998/134
#0 du ringer ind til support på 80804050
så siger at din kabelmodem mister forbindelsen, spørg så om de ikkel kan sende moderne modem da du har 2 pc i huset spørg så om ikke de sende netgear cg 3000 husk også sige du have større hastighed i fremtiden
når du så fået ´cg 3000. ringer til support om ikke de opgrader firmwaren på routeren
netgear cg3000 deler automatisk ip ud


Kaebel
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2011 07:41:00
Svar/Indlæg:
174/22
#12

Det kan være du mister forbindelsen når de skifter din ip? Har hørt et eller andet sted, kan ikk' huske hvor, at de skifter ip'en mindst hver 14. dag, selvom man har statisk? 🙂


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 11:42:12
Svar/Indlæg:
1015/333
Vil lige i første omgang se om det kommer til at køre med nuværende grej.

Når den gule trekant fremkommer på iconet til internetforbindelsen, har hun prøvet at trykke "reparer".
Hun siger den skriver noget med standard gateway og at det nu er repareret og så virker det igen.
Som regel skal hun blot vente alt fra et øjeblik til 5min eller lignende....så virker det automatisk igen. Siger det Jer noget ??

Kører med Avast 5, men skal vi prøve et yderligere program til at søge efter malware/trojans ?? Hvilket i så fald?


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 11:56:28
Svar/Indlæg:
1704/19
#15

Sker fejl når hun logger på efter dig ?


Tjek om begge maskiner har samme IP (personlige) åben CMD og skriv ipconfig og tjek IPv4 IP i begge maskiner uden de begge er på nettet samtidig 🙂

http://www.ehow.com/how_562107...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gylle d. 28-01-2011 12:00:54.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 12:06:34
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej Gylle,

Vi logger ikke på som sådan. Nettet er altid aktivt.
Min PC står tændt det meste af tiden.
Hendes bærbar står også tændt meget af tiden.
Vi har ikke observeret noget om hvornår fejlen er værst.

Der kan godt gå en dag hvor der slet ingen problemer er og hvor begge er på nettet samtidigt. I går skete det 2-3 gange.
Skal jeg stadig tjekke det samme?
Vi betaler for en ekstra IP.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 12:34:25
Svar/Indlæg:
1704/19
Det er ikke jeres internets ip jeg tænker på men den som pc har personligt , hvis de feks er identiske så vil den som går på nettet sidst kunne løbe ind i et problem med overlap og så skal der trykkes reparer og pc får nyt ip.

Har oplevet det samme med to maskiner her i huset da IPv4 stod til automatisk i netkortets opsætning, problem forsvandt da jeg satte dem begge til et fast IP.

Samme kan også give et connectable problem hvis man spiller på en side eller bruger en form for torrents på en download side hvis man har åbnet en port.

Du kan sagtens ha to Ip ved udbyder men hvis begge er det samme udbyder modtager fra jeres pc så kommer der evt bøvl.

Når jeg tænker logger på net tænker jeg nu bare åbner forbindelsen, tænder pc eller åbner en browser.

Tjek lige og gør det også hvis og når problem er opstået og rettet ved en rep af forbindelse i hendes pc så vil du nok se der er noget som er skiftet. 🙂


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 12:40:52
Svar/Indlæg:
1015/333
Kan man ikke tjekke ipconfig mens de begge er på nettet?
SKAL jeg slukke den ene maskine mens den anden tjekkes med ipconfig?

**mens de begge er tændt har vi i hvert fald ikke samme IPv4 IP


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Aliaz d. 28-01-2011 12:43:12.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 12:58:23
Svar/Indlæg:
1704/19
Når de begge er på nettet så er det som du siger forskellige ip men da problem kunne være at de har det samme når kun den ene er på nettet tjekker man det når man ikke er på nettet for at se om maskiner har samme.

Men bedste er at tjekke når hendes maskine blokere og undlad så at lave den rep men tjek begge maskiners Ip der.

Er de den samme så skal du bare lave fast Ip på begge maskiner så bliver det personligt og altid det samme.

Men for at være sikker på at de ikke skifter løbende så lav en stikprøve og tjek Ip.. Tager max 1 min pr maskine.

Du går bare ned i start og skriver cmd i søgefelt så trykker du på CMD som kommer øverst oppe og en sort rude kommer frem.

Skriv ipconfig og du kan så se adresse oppe i den sorte rude (skal måske rulle lidt op men det kommer) skriv så sidste to tal op og sammenlign maskinerne indbyrdes).

Er de forskellige hver gang over et par dage så går mine tanker hen af drivere som kan drille hendes maskine, så henter du nye til den og fjerner så gamle drivere og netkort i enhedshåndtering (kør meget gerne CCleaner bagefter) og genstarter og installer de nye drivere.

Er meget sjældent modem og router som er problem (sker dog) oftes er det en fejl 40 under opsætning af delene/programmer og særligt hvis der er tale om portforwarded udstyr.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 13:09:58
Svar/Indlæg:
1015/333
Tjekker lige hendes bærbars IP når den fejler næste gang
og min egen lige efter.

Vi har ikke portforwareded noget - har ikke router.

Vender tilbage så snart jeg kan teste / gøre mere.


Nemsisdk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2011 13:25:44
Svar/Indlæg:
310/92
Jeg har samme problem, vi køre med en cg3000 router, sikken lorte router.

Hvis det ikke havde været for ip telefoni, så var den smidt ud med det samme.

Den trådløse del er en joke, da den lige kan trække min bærbar hvis jeg sidder lige over routeren i stuen. Routeren står i kælderen, og kan lige trække 3,5 m igennem loftet i kælderen.

MVH

Klaus


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nemsisdk d. 28-01-2011 13:28:29.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 13:30:58
Svar/Indlæg:
1015/333
Tak for den melding Nemsisdk - så skal jeg ikke have sådan en.


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 18:29:01
Svar/Indlæg:
1015/333
De 2 maskiner har ikke samme IPv4 adresse på noget tidspunkt.
Har nu kørt diskoprydning og er i gang med fuld scan med Avast 5 antivirus.

Bør jeg prøve med andet malware værktøj også? hvilket kan anbefales i så fald?
Gerne online scanner, hvis der er nogle gode.

Vil prøve med ny driver hvis det fortsætter.

Andet jeg bør prøve?


MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 18:50:58
Svar/Indlæg:
5421/53
#24 Malwarebytes og Spybot Search and Destroy


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2011 20:02:54
Svar/Indlæg:
1015/333
Spybot fandt noget, men fjernelse af dette afhjalp ikke problemer.

Den har allerede fejlet flere gange i aften. Den skriver noget med standard-gateway.
Kører man netværksdiagnosticering løser den problemet med standard-gateway'en.
Men den kører sjældent længe før problemet er der igen.

Er det modemet den er galt med??
Mystisk nok virker det fint på min egen pc.


Gylle
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2011 16:32:28
Svar/Indlæg:
1704/19
#26

Kørte du en fuldstændig scanning med Malwarebytes eller en hurtig ?? Skal være en fuldstændig ..

Du skal prøve at skifte drivere ud, hent nye på pc´s hjemmeside gem på skrivebordet og gå så om i kontrolpanel og fjern de drivere som står under enhedshåndtering og så fjerner du netkort samtidig i denne rækkefølge, genstart pc og den siger der er fundet ny hardware og smid så de nye drivere i.

Måske det fikser problem (kan håbe det er en software fejl) men heldigvis er det ikke det første vi skrev sammen om tidligere i tråd 🙂


KinGzeDK
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2011 20:19:01
Svar/Indlæg:
411/7
Vi har en CG3000 leveret af yousee, og den virker perfekt med trådløs PC, trådløs PS3 og kablet PC. Kan slet ikke se hvorfor den skulle være så dårlig, men vi har så heller ikke switch. Taber aldrig forbindelsen. Hverken på kablet eller trådløs. Har dog haft den genstartet 2 gange i løbet af det sidste halve år..


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2011 10:04:08
Svar/Indlæg:
1015/333
Jeg vil gerne genoplive denne tråd, idet problemet stadig er der. Der kommer ofte en gul advarselstrekant på forbindelsesiconet nede i højre hjørne. Skriver noget med Stadard gateway er ikke tiltængelig. Når der køres repair på dette i Win7 - virker internettet igen efterfølgende.

Vi har 2 ip (betaler for 1 ekstra). Der er ingen problemer inde på min stationære PC.
Har lige søgt igennem med Microsoft essentials - der er heller intet der tyder på der er virus/utøj.

Switchen kan vel ikke være defekt når det virker fint på min PC ?
Og når internettet virker fint hos mig, så kan der vel heller ikke være noget galt hos Yousee ?

Og når hendes internet virker måske 95% af tiden, så er det vel heller ikke ethernet-kablet som kan være defekt ?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Aliaz d. 17-04-2011 10:05:00.


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2011 12:35:50
Svar/Indlæg:
651/11
Har haft det samme problem dog mere sporadisk.

Skiftede til Yousee i starten af december og har oplevet udfald en håndfuld gange. Jeg bruger dog kun boksen som modem da jeg allerede har et network af med router, switche, etc...

Hvad sker der... gul trekant, radio stream stopper, alt ryger af. Efter et par minutter kører det igen.

For 3-4 uger siden røg forbindelsen i dagstimerne; efter et stykke tid ringede jeg til support og set fra deres ende skulle alt være i orden. Vi prøvede factory reset og andet. De gav op og ville sende en nyt CG. 5 min efter at jeg lagde røret på kom forbindelsen op.

Jeg fik den nye og jeg har ikke observeret noget siden. Dog blinker "Internet" dioden fortsat efter 4 uger; som jeg forstod det skulle den lyse permanent... hmm


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2011 12:45:29
Svar/Indlæg:
1015/333
For nogle få år siden røg internettet også på min PC...da var jeg temmelig sikker på det var hos Yousee den var gal. Fik skiftet modem et par gange og det hjalp væsentligt.
Det har vist ikke rigtig været galt på min PC siden, men kæresten har stort set dagligt den gule firkant i nogle minutter. Rigtig irriterende og utilregneligt.

Når det virker på min PC, så kan det vel ikke være modemet, som yousee har leveret - eller kan det ?


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-04-2011 13:17:36
Svar/Indlæg:
651/11
Kan ikke udelukkes. Check evt for nye netværks drivere til PC og bærbare


Aliaz
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2011 13:24:00
Svar/Indlæg:
1015/333
Glemte at nævne at jeg har prøvet at fjerne netværksdrivere på bærbaren og installere de nyeste. Som om det løste problemet nogle dage, men så kom det igen.


Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
17-04-2011 14:11:45
Svar/Indlæg:
4983/48
Hvis ikke du kører noget P2P klient på din egen Pc, er det nok et problem i modemet eller switch´en. Du kan prøve dig lidt frem ved at slukke for modem/switch i ca 2min når fejlen opstår og se om det ikke hjælper på problemet.

Hvis det gør det, så er der højst sansynlig noget galt med enten modem eller switch