#18 Fordi du kan sætte flueben, er det jo ikke ensbetydende med at spillet understøtter/bruger de options.
#21 Ja du kan godt have på samtidig, men som du/jeg nævner giver det ikke mening.
Hvis du har tearing med triple buffering, kører du ikke med triple buffering!
#22 Jeg er meget uenig:
1. "Vsync burde ikke give nogen synderligt input lag"
VSync GIVER inputlag. Det er alligevel de færreste, nyere, grafiktunge spil man kan holde en min. FPS på 60 Hz.
60 Hz giver 16,6 ms lag. Det kan sikkert akkurat mærkes af nogle.
Hvis din FPS bliver 59 fps, sørger VSync at den bliver 30 Hz (måske kun et kort øjeblik i kampens hede - men det er jo netop der du har brug for hurtige reaktioner), så inputlag bliver derfor fordoblet til 33 ms.
2. Trippel buffer er betinget af man bruger Vsync,
Vrøvl. Triple buffering giver samme fordel som VSync (ingen tearing), plus at game loopet kan køre så hurtigt grafikkortet kan følge med til at levere frames, hvilket minimerer input lag. Du får heller ikke de samme "dyk" som med Vsync. Desværre er det ikke alle spil der understøtter triple buffering.
3. det er kun lavet for i sin tid at skulle afhjælpe belastningen fra Vsync, det har ikke ret meget at sige for nyere Gfx idag
For det første belaster VSync ikke CPU/GPU - tvært imod. Grafikkortet idler "50%" af tiden, hvis det kan levere 120 Hz på en 60 Hz skærm. Triple buffering er mere krævende end hverken at have VSync eller triple buffering på, og det sørger også for at grafikkortet arbejder maksimalt.
For det andet er der jo ingen forskel på gamle og nye grafikkkort mht. fordelene (eller nye og gamle spil for den sags skyld): fordelene er mindre inputlag og ingen tearing.
4. men bruger man Vsync er der ingen grund til ikke at slå det fra
Nej, medmindre du har en min FPS på under 60.
"CS, kører bedre på et 7800/8800/9800 eller et ATI kort, netop fordi at Nvidia gjort deres nyere kort, mindre egnet til low-mips(?)-mapping"
Du mener at man får 100 FPS med NV7800, men kun 10 med GTX580 i CS:S? Og hvad er low-mips-mapping? Mipmapping? Jeg gætter også på at de gamle spil, måske efterhånden er CPU-limited, da de oftest er single threaded.
Mvh. Scheea 🙂
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af scheea2000 d. 28-01-2011 07:58:50.