Arcania Gothic 4 FAIL

Spil d.  26. januar. 2011, skrevet af Invzr
Vist: 656 gange.

Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 15:43:21
Svar/Indlæg:
1229/130
Mig og damen er kommet et godt stykke gennem dette spil (ja, hun ka godt li at se på når jeg spiller! 😛 ) og lige da vi startede kunne jeg se noget mærkeligt oppe i nogle bjerge der lå et stykke væk, og tænkte, der vil jeg op. Men det ku vi ikke komme, så vi spillede videre.

På et tidspunkt fører ens quests til at man skal lede efter et forsvundet mystisk tempel, som sku ligge i bjergene. Jeg tænkte "aarh, det ka da ikke være det jeg så i starten" Men JO, ganske rigtigt, det ultra mystiske FORSVUNDNE tempel har man kunnet se lige fra starten af spillet! 😕 Det er sgu da for åndssvagt.. :no:
Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-01-2011 15:53:53
Svar/Indlæg:
15982/637
Om det er fail ved jeg ikke, men det har jeg oplevet i Gothic II også hvor nogle quests tager dig et ukendt sted hen hvor du har været. 😛 det samme har jeg oplevet rigtig mange gange i Black & White, men det har nu ikke irriteret mig voldsomt 🙂


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 16:04:27
Svar/Indlæg:
1229/130
#1 Hm, jeg synes sgu det er ret dårligt hehe. For der var temmelig meget "hype" omkring det der tempel, og der var også andre end mig der ledte efter det. Virker ret fjollet når jeg, som noget af det første, fik øje på det 😛 Synes ikke det burde være svært lige at lave et lille bjerg foran det så man ikke ku se det


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 16:33:22
Svar/Indlæg:
1341/56

hmm..... kæresten kan godt lide at se dig spille..... 😛



men bortset fra det du nævner hvad syntes du ellers om det? og har du spillet de foregående?


Invzr
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 16:39:51
Svar/Indlæg:
1229/130
#3 Hehe, ku godt selv høre det da jeg havde skrevet det 😉

Der er nogle ting der er ret dårligt lavet, og det er synd, for synes at grafikken er ret god. Især lyset og naturen synes jeg er godt lavet. Forstår ikke hvorfor de ikke har rettet nogle af de dårlige ting. Kan lige give et par eksempler:

Når man snakker med folk, har de en 4-5 standard bevægelser, som de konstant laver. Hvis man skal give nogen noget, en nøgle, et sværd osv., ser man ikke at det bliver overrakt, man står bare og snakker og siger "Her!" og der blivet svaret "Tak" som hvis man kunne overrække en ting ved tankens kraft 😐

En anden ting der er fuldstændig åndssvagt, er at der kun er 5-6 forskellige ansigter på alle de andre personer i spillet, så man snakker hele tiden med forskellige mennesker der ser nøjagtig ens ud!

De ting jeg nævner synes jeg ikke hører hjemme i et nyere spil, det er simpelthen for dårligt. Men udover det, så er det ganske underholdende, og jeg er endda meget imod RPG spil i denne genre 🙂


haveport
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2011 17:59:10
Svar/Indlæg:
255/30
Er det egentlig stadig et lige så frit spil miljø som i de foregående spil? Altså hvor du ikk hele tiden er tvunget til at gøre præcis hvad de siger for ikk at gå i stå


dacar6
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2011 18:43:43
Svar/Indlæg:
49/8
Jeg har spillet de 3 forrige titler i serien, og jeg må godt nok sige at Arcania på ingen måde kan leve op til de forventninger jeg havde. Spillet er for så vidt udemærket de første par timer, men så skal jeg da ellers også love for det går ned af bakke.

Spillet er utrolig liniært, da du er begrænset til enkelte områder af gangen...som du kun kan komme videre fra, når du løser main-plot quests i det område. Dette ville for så vidt have fungeret fint, hvis man så bare havde muligheden for at klare en masse frivillige side-quests...men der er næsten ingen at komme efter. I bund og grund er alle områder identiske - du møder 1 npc lige i starten - han/hun tildeler dig en "gå hen og snak med ny npc" quest - denne giver dig 1 (og kun 1) quest, som typisk består af at slå 5-10 monstre ihjel...og sådan fortsætter det.

Det der får bægeret til at flyde over for mit vedkommende, er alle de tydelige tegn på at spillet slet ikke var/er færdigt:

1) Der er områder du kan se i det fjerne, som ser yderst indbydende ud - men du kommer aldrig til dem.

2) Man har ikke brugt tid på at animere forskellige ansigter, til de få npc'er du skal snakke med undervejs. -Det er jo til grin at man kan slå en fjende ihjel, for derefter at møde folk der ligner på en prik.

3) Du kan bruge skill-points på at blive bedre til at bruge armbrøst, men du kan intet sted købe bolts. kun arrows til bue. Rimelig skod at finde ud af, når man har fokuseret på ranged attacks og finder en masse fede armbrøste rundt omkring.

Jeg kunne blive ved...

Jeg vil vove og påstå at ingen fra udviklerholdet har spillet spillet igennem før det blev udgivet, da fejlen med manglende bolts til armbrøsten, skriger til himlen!

Tror desværre Gothic serien døde med salget af licensen efter 3'eren (udviklerholdet bag Arcania, har intet haft med de øvrige titler at gøre). Jeg vil i hvert fald ikke investere i en evt. 5'er. Dette er en skam da de oprindelige Gothic spil havde en unik føling og et super fedt gameplay. Det eneste positive ved 4'eren er den flotte grafik, men det reder ikke spillet fra at være 350kr direkte ud af vinduet. ØV!


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af dacar6 d. 26-01-2011 18:44:30.


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2011 22:08:32
Svar/Indlæg:
869/100
shit hvor det ærgre mig at hører, er kæmpe fan af de første 3 og har gennemført dem flere gange. Har fuldstændig mistet interessen for 4éren !


haveport
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2011 22:52:29
Svar/Indlæg:
255/30
#6 , #7

Jaa ud fra det #6 skriver, lyder det ikke lige frem fedt. De første 3 spil var nemlig totalt fede. Hvor 4'eren derimod bare lyder som et desperat forsøg på et skyde endnu et spil af. Lidt synd..

Spillede godt nok 2'eren meget dengang 🙂


Blackwater
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2011 11:20:25
Svar/Indlæg:
869/100
Ja jeg har gamet 2 mest vil jeg tro. min Toon var til sidst så sej jeg overvejede at udrydde ALLE npcér for at se om det kunne lade sig gøre at være den sidste person tilbage på jorden muhahahaha det spil fik vist det værste frem i mig haha 😕