<<advarsel, langt indlæg herunder 😛 >>
Allerførst angående din backup: At du har mange diske og sat dem i RAID er ikke nødvendigvis en god backup, det du har sørget for der er kun en god oppetid samt at det ikke bryder ned hvis en disk går død. Hvis jeg var dig ville jeg kigge på om du kan få lavet noget remote backup til hvor den tager en kopi af dine diske dagligt, om du har den på flere lokationer eller ej er naturligvis op til dig selv men RAID og kuldioxid er bare ikke nok. Desuden risikerer du at en kunde skal have genskabt noget nogle dage tilbage (Det kan du så tage et gebyr for naturligvis)
Kig evt. på DMSAVE, de har en løsning i samme stil. En alternativ løsning er selvfølgeligt den lidt forældede Bånd backup 😉
Angående CISCO Pix512 vil jeg helt klart anbefale dig at se dig om efter en anden, efter hvad jeg lige umiddelbart kan finde om den understøtter den kun 10/100 mb forbindelse, hvilket er at gå lidt lavt siden det er hastighed du nok skal leve på, og så meget mere koster en med GB hastighed heller ikke ekstra. Vil gerne se om jeg kan finde en der passer bedre, men det kræver jeg ved mere om hvad behovet præcist er. Hvilket OS har du foresten tænk dig at hoste på? Linux eller windows server miljø?
Måske lidt off topic, men lidt lærte jeg da på handelskolen dengang 😛
Enkeltmandsvirksomhed betyder at din og virksomhedens økonomi hænger sammen, så i tilfælde af din virksomhed går konkurs kan banken gå ind og hente tabet i dine private værdier. Mener ikke det koster noget at oprette en enkeltmandsvirksomhed, det er muligt for dig at ansætte medarbejdere i denne type virksomhed.
et I/S eller interessentskab er i samme stil som ovenstående, blot at der er flere ejere, som så alle hæfter med deres personlige egendele i tilfælde af konkurs mm.
et APS står for anpartsselvskab, her køber ejerne "parter" i virksomheden (mener det er 80 eller 125000,- det koster, dette er så det beløb du hæfter med, så går virksomheden ned kan banken ikke komme efter dig personligt, til gengæld er der så vidt en masse regler angående registrering bogføring mm. og så skal der så vidt jeg husker være en bestyrelse
A/S er et aktieselskab, og koster i stil med 500000,- bare at oprette 🙂 så den er nok ikke interessant..
Og hold da helt op jeg fik skrevet en masse her 😛