Jeg må jo kun indrømme at mine erfaringer stik modsat.
Vi havde en leverandør som brugte GLS til vores konsulenter (som bor i hele DK). Mange gange var kasserne i stykker og vi har oplevet en del gange at pakken forsvinder - eller rettere de påstår at den er afleveret på adressen (og med underskrift som overhovedet ikke kan ses) - selvom modtageren har hjemme hele dagen.
Har da enkelte gange prøvet at sende små tunge ting (RMA harddiske) med GLS, men hold da op det er uprofessionelt - tager oceaner af tid fordi at en eller anden teenager i den lokale kiosk eller blockbuster ikke lige helt ved hvordan og hvorledes... meget betryggende.
Angående sorteringen, så har jeg været på rundtur i Københavns pakkecenter og der var det hele sorteret med robotter / maskiner. Og selvfølgelig hvis en tung pakker ligger oven på din pakke kan den godt mase noget. Af selv samme grund så skriver bl.a. GLS også at de ikke dækker skader på IT ustyr hvis Teknisk udstyr, herunder
computer-, it-, laserudstyr og lignende, skal sendes i en kraftig ydre emballage og
være emballeret indvendigt med tætsiddende, formstøbt stødabsorberende materiale.
Bruger selv døgnposten til at sende pakker fra - det er nemt og der er altid åben (og billigere hvis modtageren også bruger døgnpost).