De kan oplades utallige gange og jeg bruger dem til min flash til mit spejlrefleks kamera. Og der kræver det ofte gode batterier for at kunne bruge dem, selv når de er ved at være tømte. Men Enelope batterier klare sig super godt, og koster faktisk ikke så specielt meget. (synes jeg)
Dem bruger jeg til min 200mW laser pointer. Jeg har endnu ikke støt på nogle batterier der holder i længere tid end dem. De eneste jeg har fundet der er bedre er nogle lithium batterier som ikke er genopladelige.
Om den lader hurtigt ved jeg faktisk ikke, men den kan da lade. Efter en dags tid, så er batterierne ladt op. Da de batterier jeg har er så store og kan holde i rimelig lang tid, er der alligevel ikke brug for batteri skift før dem der sidder i laderen er ladt helt op.
Dem her bruger jeg: http://www.batteribyen.dk/geno... Der er Lige kommet en ny højkapacitets Eneloop (XX) på 2500 mah og så er der lite udgaven som ikke har så høj kapacitet, men kan genoplades op til 2000 gange og er billigere.
Den er jeg super glad for, eneste ulempe er at den ikke kan oplade 9V batterier intelligent (til vores røgalarmer), der skal man have gang i lommeregner og stopur.